LIFESTYLE

(R)Evolucija šopinga

Mogu li preživjeti klasične trgovine pod navalom online tržišta

Svatko voli kupovinu! Čak i oni koji tvrde da mrze šoping, vjerojatno zaobilaze istinu, jer ako ne uživaju u kupovini odjeće, kozmetike ili parfema, sigurno padaju u nesvijest kada vide alu-felge ili dobar komad namještaja. Iako ljudi obožavaju kupovati, većina trgovina ne obraća pažnju na svoj interijer. Čak i „koncept" trgovine ponekad više nalikuju skladištu s policama, nego mjestu gdje bi mogli uživati.

Ljudi kupuju jer moraju i zato jer to žele. Ako kupujete stvari koje morate imati poput goriva, lijekova ili hrane- sigurno će vam interijer trgovine biti manja stavka pri donošenju odluke, ali svejedno nećete kupiti kruh u pekarnici koja djeluje prljavo. You get the point? Ako pak s druge strane kupujete dizajnerske komade, u neku ruku očekujete i „dizajnersko" uređenje, jer svaka takva kupnja je zapravo iskustvo, a ne samo običan šoping. Razmislite biste li ikada kupili original Birkinicu u trgovini uređenoj poput supermarketa (pod pretpostavkom da je to moguće) ili bi radije otišli u Hermesov butik?

           

I dok su se naše mame i bake odjevale po krojevima iz Burde ili u malo kojem butiku, mi smo danas mnogo zahtjevniji. Od kupovine očekujemo iskustvo- sama roba nije dovoljna. Želimo dobru glazbu, želimo nasmiješene prodavačice, želimo ugodan interijer. Sigurno ste čuli od svojih prijatelja da ne ulaze u pojedine trgovine jer djeluju neuredno, jeftino ili je glazba toliko glasna da uzrokuje napadaj. Trgovina mora biti vrijedna naše pažnje, novca i- vremena! Porastom popularnosti online trgovine, ljudi u stvarnim trgovinama troše sve manje, ali zahtijevaju sve više.

Ako ste od svog savršenog para cipela udaljeni 10 funti i par klikova mišem, vaš trgovac vam mora ponuditi nešto više da bi kompenzirao razliku u cijeni (pod pretpostavkom da cipele u trgovini koštaju 20 funti). Trgovac mora biti uslužan, prilagodljiv, skroman, nenametljiv, ali jako dobro upoznat s proizvodom iz jednostavnog razloga jer danas kupci znaju što žele. Većina suvremenih žena prije nego kupi određeni proizvod provjeri rezultate testiranja korisnica na nezavisnim stranicama, prije nego kupe auto provode vrijeme na forumima i upoznaju se s mogućim manama i tako za gotovo svaki proizvod.

    

Dobre trgovine pričaju priče i pobuđuju emocije, baš kao i kvalitetni brandovi. Kada prepričavate kako ste kupili neku stvar vi pričate cijelu priču o brandu, a da bi priča bila dobra, takav mora biti i prostor u kojem se ona odvija. Glazba, osoblje, police, filozofija, način ophođenja... sve to utječe na nas i na to hoćemo li nešto nazvati „fenomenalnim" ili „ok". Trgovina mora živjeti svoje brendove i svoju filozofiju, inače se u nju jednostavno nećete vratiti. Uzmimo npr. The Body Shop, kozmetičku kompaniju koja se bori protiv testiranja na životinjama i preferira prirodne sastojke. Prirodnost se očituje u svakoj njihovoj kampanji, proizvodu, trgovini i novinskom naslovu povezanim s njima.

     

Trgovačke kuće često zanemaruju da je svaki zaposlenik, svaka čistačica i domar jednako kao i prodavač ili direktorica slika cijelog brenda i cijele kuće, zajedno sa svakim komadom namještaja, odabirom glazbe ili vizit kartom. Korporativna kultura postaje sve važnija dobro informiranim kupcima. Nadišli smo slijepo praćenje brendova i polako, ali sigurno propitujemo podržava li neki brend sweat shopove, testiranje na životinjama, organski pamuk ili nešto deseto. Šoping odavno nije samo kupovina. Postao je mnogo više, slika onoga što jesmo i kakvi jesmo. Pitanje je hoće li se trgovine moći tome prilagoditi?

Borina Kopčić

preuzeto s : Cool Hunter

Objavljeno: 11.04.2010. u 11:52
Tagovi: shopping

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p