LIFESTYLE

Saznajte sve o Tjednu dizajna Zagreb na jednom mjestu!

Intervju: Tina Marković & Matija Raos

Svi ljubitelji dobrog dizajna i cool manifestacija narednih 5 dana će sasvim sigurno provesti u Laubi u kojoj se održava prvi po redu Tjedan dizajna Zagreb. Večeras nas očekuje svečano otvorenje pa smo prije samog početka ove odlične i nadasve zanimljive manifestacije odlučili popričati sa samim organizatorima Tinom Marković i Matijom Raosem, organizatorom popratnog programa Tjedna dizajna (Coworking Croatia).

Što je točno Tjedan dizajna?

Tina: Tjedan dizajna Zagreb je gospodarsko-kulturna, participatorna i inkluzivna, izlagačka i promotivna te informativna i edukativna manifestacija koja se bavi dizajnom prvenstveno kao djelom kreativnih industrija. Ciljevi manifestacije su približavanje proizvoda i usluga iz domene dizajna široj javnosti kroz predstavljanje domaćeg i regionalnog presjeka recentnih projekata, proizvoda, radova i usluga. Umrežavanje i jačanje suradnje te otvaranje strukovnog dijaloga među entitetima i pojedincima unutar sektora kreativnih industrija s naglaskom na gospodarskoj ulozi dizajna i nužnosti njegova integriranja u procese stvaranja novih gospodarskih vrijednosti i proizvoda te jačanje potencijala, izgradnja kapaciteta i sinergija postojećih manifestacije i programa putem stvaranja komunikacijske i suradničke platforme.

Koji je koncept samog projekta?

Tina: Premisa Tjedna dizajna je da se putem programske participacije niza organizacija, firmi, inicijativa i pojedinaca iz Hrvatske, regije i svijeta, vremenski i prostorno uskladi niz etabliranih dizajn događanja sa željom poticanja sinergije i suradnje na trenutno fragmentiranoj i nepovezanoj kulturno-gospodarskoj sceni.

Što nas sve očekuje u Laubi u sklopu projekta?

Tina: Brojke govore same za sebe. Na #tdzg 2014. očekujemo preko 70 gostiju, 20 radionica, 10 izložbi, 5 panela, 2 modne revije i 4 dana zabavnog večernjeg programa. Manifestacija je bazirana na 3 glavna programa: Produkteci, platformi za povezivanje i predstavljanje inovatora, produkt dizajnera, proizvođača i distributera, Sudnjem Danu, nezavisnom festivalu kreativnih komunikacija i Auto®u, konferenciji o dizajnu automobila. Popratni program sadrži oko 20 programskih komponenti, a organiziraju ga partnerske organizacije Hrvatsko društvo nezavisnih profesionalaca (Coworking Croatia), udruga Boonika, Centar za dizajn HGK, Studij dizajna, Tekstilno tehnološki fakultet i Šumarski fakultet. U programu će sudjelovati etablirane osobe i brandovi iz kreativnih industrija. Neki od njih su Tatjana Bartaković, Danijela Domljan, Ada Kezić, Ksenija Jurinec, Boris Ljubičić, Vanja Blumenšajn, Šesnić&Turković, ĐukićPavlović, Decker+Kutić, Dioralop...

Najbolji način da saznate sve programe je da zavirite u program na našoj internet stranici.

U pet dana posjetitelje očekuje zbilja bogat program. Što biste svakako preporučili čitateljima Fashion.hr Style Communityja?

Matija: Dio #tdzg-a su dvije modne revije na kojima će se predstaviti mlade nade i već tržišno pozicionirani modni brandovi i fashion dizajneri: Marmelo, Toxic, Ema & Nalla Jewerly, Borovo Startas i Borosane te bi.bi i Maks studio. Također, TTF će na manifestaciji izložiti radove studenata za koje vjerujemo da će mnoge oduševiti.

Sudnji dan također je najavljen u sklopu vašeg projekta! Kako je došlo do toga?

Matija: Sudnji dan kao nezavisni festival kreativnih komunikacija logično (i odlično) upotpunjuje sadržaje vezane uz produkt i modni dizajn. Od ove godine donosi i novitete poput mnogih predstavljanja domaćih kreativaca, seriju strukovnih radionica te meetupe s "jaki imenima" iz svijeta 3D oblikovanja i dizajna.

Platforma produkt dizajna naziva Produkteta također je postala dio Tjedna dizajna. Možete li nam objasniti o čemu se točno radi i što nas očekuje u tom dijelu programa?

Matija: Još jedan logičan i kvalitetan potez. Produkteka je platforma produkt dizajna koja povezuje dizajnere, proizvođače, distributere i inovatore - elementarne čimbenike pri realizaciji dobrih ideja u stvarnost. Ovo će biti njezino peto 'izdanje', samo što se ovoga puta organizira u okviru #tdzg-a. Produkteka će predstaviti neke od najpoznatijih dizajnera kroz temu Samoinicirane dizajnerske prakse pa će se tako publika moći upoznati s radovima Elizabete Novaković, Maje Roknić, Maje Mesić, Marka Pavlovića, Borisa Benka, Filipa Gordona Franka, Maše Milovac i Marine Razi. Na Produkteku se nastavlja i program Crowdfunding i dizajn, kojim se želi približiti potencijal Crowdfunding pristupa kao suvremene metode za realizaciju i plasiranje lokalnih dizajnerskih proizvoda na globalno tržište.

Za subotu je u pripremi i zanimljiva modna revija. Tko su dizajneri i kako ste se odlučili baš za njih?

Matija: Od samog početka konceptualizacije i pripreme #tdzg 2014. programa, uzevši u obzir naglašenu logiku programske participacije u manifestaciji, obratili smo se mnogim modnim dizajnerima i organizacijama kako bi od samih fashion stručnjaka dobili povratnu informaciju što je trenutno "Hrvatska modna scena" te njihovo viđenje kako bi to trebalo realizirati u sklopu Tjedna dizajna. Jam i Be4trend su nam se obratili još u ranoj fazi projekta i približili nam svoje ideje za #tdzg reviju te nam predstavili modne dizajnere koje žele ugostiti. Odabir modnih dizajnera nam se učinio poprilično zanimljivim i intencija nam je bila da im omogućimo da dobiju čim više vidljivosti kako bi "sutra" svoje modne kreacije dospjele na police dućana i realnih kupaca. Naša uloga je prvenstveno da partnerima manifestacije omogućimo najbolje moguće uvjete za realizaciju onoga što su zamislili te da kvalitetno iskomuniciramo njihove sadržaje.

Pripremili ste i bogat popratni program. Što se nikako ne smije propustiti?

Matija: Izdvajamo Coworking Croatia program čije je težište na networkingu, radionicama, predstavljanjima i panel diskusijama. Coworking & dizajn će ugostiti dizajn inkubator Novu Iskra iz Beograda, kreativni centar Poligon iz Ljubljane i Art kino Kriterion iz Sarajeva s ciljem promišljanja i poticanja lokalne inicijative za pokretanje suradničkog prostor za freelance kreativce. Crowfunding & dizajn dovodi u Zagreb 1.5 milijuna dolara (iskustvom) težak Slovenia Crowdfunding tim te ih spaja s predstavnicima Hrvatskih crowdfunding kampanja kako bi zajedno putem panela pokušali ustanoviti na koji način pokrenuti domaći crowdfunding tim orijentiran na samoinicirane dizajnerske prakse, a s ciljem realizacije i plasiranja lokalnog proizvoda na globalno tržište. U sklopu coworking zone namijenjenoj za rad i suradnju svih sudionika i gostiju Tjedna dizajna održat će i 9 peer-to-peer strukovnih radionica namijenjenih svima koji žele upiti iskustvo i usvojiti praktične trikove stručnjaka, crowdfunding radionica namijenjena svima koji imaju projekte pogodne za Crowdfunding kampanju te besplatne AKS ME ANYTHING stručne konzultacije s čak 17 eksperata iz regije namijenjene svima koji trebaju pomoć oko vlastitih projekt ili poslovnih ideja.

 

Ana Bacinger

 

Objavljeno: 23.04.2014. u 13:32

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p