Ususret jubilarnom 20. izdanju BIPA FASHION.HR-a predstavljena je službena kampanja koja je ujedinila kreativne snage svijeta mode i umjetnosti. Ovoga puta, umjetnost je bila inspiracija za modu. Modne kreacije Ana Marije Ricov, Marije Kulušić i Coded Edgea pod kreativnim vodstvom Ane Nikačević i ispred fotoobjektiva Franje Matkovića inspirirale su mladu akademsku slikaricu Maju Jurjević u stvaranju jedinstvenog umjetničkog djela.
Umjesto bijelog uspravnog platna, umjetnica je za ovu priliku oslikala odjevne kreacije naših mladih dizajnera, a što nam je otkrila o suradnji, koje motive inače preferira i što od nje možemo očekivati u budućnosti, doznajte u intervjuu s Majom Jurjević.
Predstavljena je službena kampanja BIPA FASHION.HR-a i po prvi puta su se ujedinile najjače kreativne snage svijeta mode i umjetnosti. Kako je bilo sudjelovati na ovakvom projektu?
Bilo je jako zanimljivo raditi na ovakvom projektu. Poseban moment u kojem se vaš rad isprepliće s drugim kreativnim osobama na mene je ostavio velik utisak koji će svakako pozitivno djelovati na neka nova djela.
Glavna ideja pri stvaranju kampanje ususret jubilarnom 20. izdanju modnog događanja bila je vidjeti kako dizajnerska kreacija može inspirirati umjetničko djelo. Možete li nam malo opisati proces, od inspiracije do finalnog djela? Što vam je u trenutku oslikavanja prolazilo glavom?
Apstrakcije inače radim što je više moguće automatski, pokušavajući ih izvući iz duboke podsvijesti. Svaka promjena okoline ili medija u kojem radim neka je nova nepredvidljiva pustolovina koju je čak i meni moguće ocijeniti tek kada sve bude gotovo. Ravno platno kao moj najučestaliji medij za izražavanje zamijenjeno je ljudskom figurom pa se trebalo prilagoditi novoj situaciji, obliku tijela i kroju haljine. Svaki model kroz kroj odjeće i pozu u kojoj je bio postavljen izazvao je drugačiji osjećaj, a podsvijest je učinila svoje.
Je li bilo lako inspirirati se kreacijama Ana Marije Ricov, Marije Kulušić i Coded Edgea? Dijelite li možda s našim mladim dizajnerima estetiku?
Kreacije mladih dizajnera bile su svakako izazov upravo zbog svoje visoko kvalitetne razine estetike. Zanimljiva situacija gdje dobijete nešto što je samo po sebi jako kvalitetno izravan je poziv da date svaki atom vlastite kreativnosti kako bi krajnji rezultat ovakve suradnje bio što bolji.
Iako su modne kreacije naših mladih dizajnera crno-bijele, odlučili ste se za živahne boje. Imaju li odabrane nijanse neko značenje, jesu li one ekspresija vaših osjećaja u trenutku stvaranja?
Odabir raznih boja koliko i crne kod mene se događa na posve ekspresivnoj bazi i sve je podjednako značajno, zavisi o trenutku i osjećaju hoću li nešto upotrijebiti ili ne.
Je li ovo bio vaš prvi susret sa živim modelom? Kako je bilo oslikavati osobu?
Žive modele većinski sam crtala i slikala kao aktove ili portrete, ali sada se prvi puta dogodilo da izravno slikam po nekome. Spoj tijela u određenom položaju, odjeće i bijelog papira prvih par minuta djelovali su malo zbunjujuće, ali vrlo brzo sam se snašla. Kad sam krenula raditi spontano je došao i način na koji ću svoju apstrakciju prilagoditi situaciji.
Koji su inače vaši najdraži motivi u slikarstvu? Što vas najčešće inspirira?
Najviše volim svijet apstrakcije gdje sami bar u nekoj mjeri možete osjetiti, izmaštati vlastiti dojam. Najbolja osobna inspiracija je konstantno otkrivanje kreativaca i umjetnika koji žive i djeluju u sadašnjem vremenu. Znati nabrojati velika imena umjetnosti je za mene stvar kulture, ali pošto živimo u doba interneta i raznih društvenih stranica pravi neograničeni izazov leži u istraživanju nekih novih priča.
Mora li umjetnik biti hrabar da svijet pokazuje kroz svoju percepciju ili je to osnovni preduvjet da se uopće krene baviti umjetnošću?
Oboje. Hrabrost, spajanje i konstantno provlačenje vlastite percepcije kroz neke nove izazove zapravo su osnovni preduvjet za napredovanje u svijetu današnje umjetnosti. Bez vlastitog unikatnog koncepta kojeg se usudi otvoreno pokazati mladi umjetnik u današnjem svijetu protoka informacija i ultimativne kreativne kompetencije nije ništa posebno pa najčešće zapne negdje između pokoje narudžbe za rođendan i sl.
Koliko vam je bitno oko promatrača i njegovo shvaćanje vašeg djela?
Relacija umjetnik-djelo-promatrač uvijek je bila nezaobilazan proces u umjetnosti bez obzira na pozitivan ili negativan ishod. Umjetnost je sama po sebi faktor koji uljepšava ili iznenađuje ovaj svijet, a bez promatrača je ta priča nepotpuna. Zato svaki promatrač, njegov dojam i osjećaji kod mene imaju svoje značenje i utjecaj. Pozitivni me jako vesele, a negativni potiču na stvaranje nekih novih ideja.
Što možemo očekivati od Maje Jurjević? Kakvi su planovi, gdje ćemo vas viđati i u kojem smjeru želite da vaša umjetnička karijera ide?
Upravo zbog ovog pozitivnog i zanimljivog iskustva u budućnosti se svakako nadam nekim novim i sličnim izazovnim projektima. Slikanje na platnu oduvijek će biti svakodnevna aktivnost, ali nikako priča neće stati samo na tome. Eksperimentiranje u smislu novih materijala i daljnja suradnja s drugim kreativcima kroz izlaganje mogu se očekivati već u skorijoj budućnosti.
Matea Martek
Foto: Jure Perišić
Objavljeno: 08.10.2015. u 00:00