Teško je ovih dana prošetati centrom Zagreba i na zaraditi usput koji osmijeh na licu. U ovo blagdansko vrijeme nekako je lakše povjerovati u bajku i sretne završetke kada nas na svakom koraku čekaju čudesne šume, snježne kućice i čarobni izlozi trgovina. Upravo su izlozi ti koji intrigiraju iz godine u godinu, pomiču granice kreativnosti i označavaju svojevrsni službeni početak lijepog božićnog perioda u svjetskim metropolama. Bajke koje kreiraju stilisti i dizajneri u renomiranim robnim kućama poput njujorškog Macy'sa, Bloomingdale'sa, pariške Galeries Lafayette ili pak Selfridgesa u Londonu svojim su budžetima ravne holivudskoj produkciji i tijekom godina su postale čak i punokrvni turistički mamac. Brendovi se međusobno natječu u kreativnosti i raskoši, a skrivene iza staklenih stijena, kriju se prave male predstave, oživljeni likovi iz bajki i prizori iz mašte kraj kojih bismo rado prolazili tijekom cijele godine. Možda manjih budžeta, no ništa manje krasni, posljednjih nas tjedana vesele i oni zagrebački izlozi koje smo nakon jedne šetnje centrom poželjeli zabilježiti fotoaparatom. Prva postaja bila je Dežmanova ulica koja krije nekoliko originalnih adresa od kojih smo već u startu očekivali mnogo. Na poznatog umjetnika Sašu Šekoranju uvijek možemo računati kad je riječ o jedinstvenim izlozima, a iznimka nije bio ni ovaj božićni. Atelje našeg poznatog kreativca ove je godine osvanuo u nekoliko boja, pa je izlog tako podijeljen na bijeli kutak te onaj zagasitih nijansi. Zlatni lusteri i kuglice, naslagane knjige, biljke i svjetlucave zvijezde čine ovu bogatu, toplu bajku u Dežmanovoj, a društvo joj čini i prepoznatljiv izlog dizajnerice Ane Tevšić. Naša druga božićna postaja bio je upravo Anin studio koji je povodom blagdana osvanuo u zlatnoj boji. Držeći do svoje prepoznatljive pročišćenosti, hvaljena je dizajnerica izlog uvela u božićno raspoloženje uz pomoć kipova mlade umjetnice Jelene Azinović, zlatnih boca, poklona i zelenih grančica. Treća i najslađa postaja na našoj je božićnoj ruti bila slastičarnica Magnolia u Gundulićevoj. Podijeljen na dva dijela, izlog predivno uređene slatke adrese krase bogati božićni ukrasi, umjetni snijeg i paprenjaci, ali i šarmantni proizvodi brenda Miss Etoile. Malo dalje od Magnolije krije se i Maria concept store ovijen u crvenu boju i ispisan porukama ljubavi, nade i mira. Izlog luksuzne modne adrese potpisuje Saša Šekoranja koji se u ovom slučaju odlučio za velike crvene kuglice i jednostavne, no snažne natpise na staklu. Da nas izlog prodavaonice unikatnih lutaka Jasmine Kosanović neće razočarati znali smo od samog početka, no svjedeno nas uvijek iznova iznenadi količina dječje radosti koju poluči inovativni prodajni prostor u Petrinjskoj 40. Malenu bajku i ovoga puta čine Jasminine lutkice uhvaćene u idiličnim zimskim prizorima, a isti su ukrasili i stakla Croatian Design Superstorea. Izlog Charlie Designea naše poznate dizajnerice Loredane Bahorić također je onaj koji priča najljepše božićne priče, a ove je godine ovijen u bijelo, s ukrasima, odnosno komadima odjeće na kojima su ispisane riječi koje evociraju sreću i toplinu. Posljednja postaja ove je okićene šetnje bio sam Trg bana Jelačića gdje su na neko vrijeme svoj dom pronašli veliki Orašari. Ručno rađene skulpture Orašara potpisuje naš poznati umjetnik Mario Miše, a dio su projekta knjižare Arkadija, Orašar i Kraljevstvo slatkiša. Matea Martek Foto: Dario Dunanj
Doživite spektakularnu prirodu, hranu i arhitekturu Brutalizam i neopisiva priroda: Evo zašto ne biste trebali preskočiti izlet na Petrovu goru
Izborom kvalitetnog usisavača održavanje doma postaje zadatak u kojem ćete uživati Koliko puta tjedno bismo trebali usisavati? Evo zašto je to najvažniji korak u održavanju doma
Brend koji će zauvijek ostati upisan u povijesti jugoslavenskog dizajna Zagreb Design Week donosi priču o kultnom jugoslavenskom brendu koju ne smiju propustiti zaljubljenici u dizajn
Idući tjedan izlaže na Zagreb Design Weeku Jelena Bračun želi da svi konačno nađemo vremena za 'dokolicu': Osmislila je ART+ rokovnike koje sama oslikava, a čija luksuzna estetika poziva na 'slow living'