PUTOVANJA

Čime se najviše hvalimo na putovanjima?

Odaju nas 'hashtagovi'
pariz
Nekoć je veliki Bob Dylan pjevao o tome kako se "vremena mijenjaju", a posljednjih je godina ova rečenica jedna od onih na koju se referiramo i ponavljamo je poput papiga u manjku nekog drugog, adekvatnog zaključka kojim bi bolje definirali vrijeme u kojem živimo.

Promjene u "tehnikalijama" naših života i svakodnevica, u načinima zabave, pa i u načinu komunikacije u ovom trenutku vjerojatno primjećuju samo starije generacije, jer su nama iste postale modus operandi koji više niti ne propitkujemo. Izgleda kao da smo se do jučer čudili silnim selfiejima na Instagramu, a sada smo propitkivanje svojih nakana oko objavljivanja vlastitih lica na svojim javnim profilima i dubokih analiza jastva, bacili kroz prozor i prigrlili fenomen/potrebu/trend kao nešto sasvim normalno. "To je samo Instagram", reći ćemo opravdavajući svoje egotripove ili pak potrebu za prihvaćanjem i potvrdom. Jedan od primjera su i naša putovanja koja obožavamo "prijavljivati" na društvenim mrežama i, ruku na srce, praviti se važnima što eto, ovog puta mi nismo ti koji su zapeli za uredskim stolom od 9 do 17 sati, prolazeći kroz još jednu egzistencijalnu krizu. Naravno, svijet nije crno-bijeli i da, malo se šalimo i karikiramo. Na stvar, jasno, možemo gledati i na način da dijelimo sretne trenutke s prijateljima koji nisu s nama. Ipak, odnedavno su svi naši travel postovi svrstani pod jedan pomalo surov hashtag, iskovan od strane platforme Hotels.com. Ista je, naime, zaslužna za prvu #TravelBrag Artificial Intelligence (AI) analizu, odnosno otkriveno je čime se to najviše volimo hvaliti na svojim putovanjima. Podaci prikupljeni na uzorku od 5 milijuna "bragova" na društvenim mrežama pokazali su kako putnici diljem svijeta ponajviše uživaju u muzejima (300 tisuća "hvaljenja"), u šarmu starih gradskih jezgri (170 tisuća), kao i mjestima obasjanima suncem (130 tisuća). Tu su i tradicionalni restorani, muzeji i tržnice, a analiza je provedena uz pomoć alata umjetne inteligencije, kako poručuju s Hotels.com. Kombinacijom Tweetova i linkova na Instagram postove te spomenutu AI tehnologiju, alat je identificirao i grupirao "hvaljenja" bazirana na ključnim riječima povezanima s putovanjima i spominjanje destinacija, ne bi li napravio presjek onih najpopularnijih.


 

Objavu dijeli Jess Henderson (@jessonthames)


"Hvaljenje na račun svojih putovanja na društvenim mrežama je postala norma - ako niste za isto dobili potvrdu na mrežama, nije se dogodilo! S 'travel' objavama kojima obiluju društvene mreže, Amerikanci provjeravaju s čime se drugi hvale te prema tome planiraju svoje sljedeće putovanje", izjavio je Scott Ludwig s Hotels.com. Top 10 globalnih tema tako čine sljedeći hashtagovi i spominjanja: Museum, Rooftop bar, Old Town, Modern Art, Opera, Sunshine, Olympic Games, Cathedral, Gallery, Ballet.

Ova je analiza otkrila i kako jedan od šest putnika prije planiranja putovanja pretražuje društvene mreže, kako bi na pravim (čitaj: popularnim) mjestima okinuli fotografije. Nadalje, 56% Amerikanaca je priznalo kako na svojim pametnim telefonima provode više od sat vremena dnevno na putovanjima. Uz muzeje i popularne turističke lokacije, jedan od najčešćih motiva s putovanja koji dijelimo jest #foodporn, odnosno specijaliteti koje smo kušali na egzotičnim destinacijama, kao i znamenite shopping adrese te luksuz koji dolazi u kombinaciji s hotelima s pet zvjezdica. Koliko god mislili kako ne pripadamo u ovu statistiku, dobro je zapitati se o našim "novim" navikama na putovanjima, jer ovakve analize, osim globalnih trendova, pokazuju upravo naše promjene u ponašanju i pomažu osvijestiti nas.

Foto: Unsplash, Instagram
Objavljeno: 15.03.2018. u 12:48
Tagovi: instagram, putovanja

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p