PUTOVANJA

City Break: Pariz

Kako najbolje iskoristiti 2 i pol dana u čarobnom Parizu?

City break: Pariz
Da, vikend u Parizu je uvijek dobra ideja, a avionske karte za Pariz definitivno su bile najljepši poklon za rođendan.

Misija broj jedan je bila pod hitno rezervirati hotel koji bi zadovoljio sve naše želje. Tu ponajprije mislim na lokaciju jer je dobar time management bio krucijalan za ovu avanturu. S obzirom na to da sam jedno ljeto prehodala Pariz uzduž i poprijeko, točno sam znala da svakako želimo biti na Rive Gauche, u Saint-Germainu. U taj sam se kvart zaljubila još davno, na prvi pogled. Njegova mi se živopisnost uvukla pod kožu. Čak i da se cijeli vikend nismo maknuli iz Saint-Germaina, ništa nam ne bi falilo – udahnuli bismo Pariz punim plućima. Anyway, nekako su se stvari počele slagati same od sebe i otprve sam našla točno onakav hotel kakav sam priželjkivala – mali, urbani, design hotel na idealnoj lokaciji i za super cijenu. I sada su planovi mogli početi. Velebni planovi kako najbolje iskoristiti 2 i pol dana u Parizu. S obzirom na to da se profesionalnom deformacijom kod nas (gotovo) sve vrti oko hrane i vina, ne moram vam ni napominjati da su se prioriteti nametnuli sami. Što ćemo jesti, odnosno u koje ćemo lokale/restorane ići postala je glavna preokupacija. Nakon nekoliko razgovora s frendovima i par ozbiljnih preporuka, situacija se iskristalizirala i odlučili smo da će nit vodilja biti bistronomija. Sada je trebalo suziti izbor i naravno rezervirati stolove, što se ispostavilo maltene kao mission impossible jer osim što je bilo Valentinovo, puno restorana ne radi vikendom. Da, dobro ste pročitali – ne rade vikendom. Nakon xy pokušaja rezervacija – što mailom, što telefonom – i rezultatom od jednog rezerviranog stola - jednostavno sam digla ruke. Odlučili smo ne komplicirati i prepustiti se – Parizu, trenutku, osjećaju, trenutnoj lokaciji. I to nam je bila najbolja odluka.

Lokacija hotela se ispostavila još boljom nego što sam to očekivala i logistički savršeno povezana s aerodromom tako da zbilja nismo izgubili ni minute. U Parizu nas je dočekalo sunce pa smo lijevom obalom krenuli u duuugu šetnju skroz do Champs Elyseesa gdje nas je čekao jedini rezervirani stol tog vikenda. Dan je bio divan i kao stvoren za nenametljivi sight-seeing koji nas je kroz prepoznatljive pariške atrakcije doveo do zapravo jedine fiksne lokacije toga dana – bistroa u kojem smo ručali. Ručak je prošao u revijalnom francuskom tonu: champagne, remulada od celera s rakovima, foie gras, savršeno hrskavi tamni kruh od kiselog tijesta, pinot noir, confit od patke s gratiniranim dauphinois krumpirima i janjeća koljenica s ratatouillem. Plemenito opijeni (što vinom, što Parizom), nastavili smo lutati gradom. Sljedeći orijentir – Colette, kultni pariški concept store u kojem možete potrošiti od par desetaka eura do par desetaka tisuća eura. Ovo je definitivno idealna destinacija za out-of-the-box suvenire, najnoviju štampu, aktualne knjige, raznorazne limitirane edicije, a modu da ni ne spominjem. Napomena: svakako se naoružajte strpljenjem, jer unutra vlada totalni kaos i stampedo. Izluđeni gužvom, ali s poklonima pod rukom - vrijeme je bio idealno za gin tonic prije večere. Počeo se spuštati mrak, kiša je rominjala, a mi smo završili u uličici Rue de Nil koja je san svakog zaljubljenika u hranu. Jedan za drugim nižu se divni lokali - mala gourmet mesnica, vinski bar, bistro, friško voće i povrće, ma milina. Večer smo proveli u wine baru Frenchie koji svoja vrata otvara u 19 sati i ne prima rezervacije stoga je već u 18.45 bio red ispred lokala. Mjesto je prekul – vrlo jednostavan i moderan interijer u trenu je vrvio ljudima. Stolovi se pune redom jer se traži stolica više, a pravilo kuće je da možeš sjediti za stolom sve dok jedeš. Tako smo na početku sjedili uz jedan par, a kasnije uz dvije Parižanke. Ekipa koja tamo radi je mlada, svi pričaju engleski i beskrajno su simpatični. Čak imaju i menu na engleskom što je prava rijetkost u Parizu. Jela su elaborirana i jede se ozbiljno, ali u tapas varijanti. A tanjuri koji izlaze iz kuhinje su divni! Okusi su tako lijepo posloženi. Namirnice su vrhunske, a kombinacije with a twist. Kakav dobar upgrade vinskog bara! Da bar imamo tako nešto u Zagrebu.

City break: Pariz  City break: Pariz City break: Pariz City break: Pariz City break: Pariz
Sljedeći dan smo se muvali po gradu i svako toliko naletjeli na nekakvu tržnicu na otvorenom – sirevi, salame, kamenice, perad, već pripremljeno meso, delicije na svakom koraku. Definitivno smo odlučili da sljedeći put u Parizu rentamo stan i kuhamo jer je ponuda fenomenalna.

Večerali smo u Comptoiru – jednom od kultnih pariških bistroa, a i to je bio jedan od rođendanskih poklona. Ponovno se pokazalo da je dobar tajming krucijalan, jer smo ulovili zadnji stol unutra (ok, na ulazu – ali ipak unutra). Inače, ljudi mrtvi hladni čekaju stol satima na kiši pred lokalom, pa onda sjede vani na terasi i večeraju na ulici usred zime. Ovo nije jedan od onih komfornih restorana. Ne, u Comptoiru je sve skučeno i personal doslovno jedva prolazi među stolovima. Dio je francuskog šarma da vam svako malo trknu stol ili sruše vodu jer su stolovi minijaturni. Tu smo se zbilja nagledali svega – od starih Parižana kojima je ovo lokalna birtija do Amerikanaca koji se čudom čude puževima na tanjuru. Ali zato se jede top! Klasična francuska bistronomija – puževi, terina od krvavice, baby piletina s pireom, pohane otkoštene svinjske nogice… Mmm, i sad mi cure sline čim se sjetim.

Pariz je definitivno uvijek dobra ideja!