TECH

Cindy Šoštarić nam je otkrila tri omiljena proizvoda bez kojih ne može zamisliti dan!

Intervju: Cindy Šoštarić Hadžić

Vjerujemo da nije potrebno dodatno napominjati kako je moderno tehnološko doba proizvelo neka nova zanimanja. Tako je karijera influencera, odnosno content creatora interesantno područje koje zahtjeva veliku kreativnost, ali i predanost, pomno osluškivanje tržišta i brzinu prilikom kreiranja sadržaja za publiku!

Koliko je sve to izazovno najbolje zna Cindy Šoštarić-Hadžić, mlada domaća influencerica koja svoju karijeru gradi na čak dvije društvene mreže, Instagramu i TikToku, a kako bi sve stigla napraviti kvalitetno i na vrijeme, veliku pažnju pridaje odabiru gadgeta koji su tu da olakšaju proces. Budući da zanimanje influencera/content creatora nažalost nerijetko i dalje nailazi na predrasude, odlučili smo porazgovarati sa Cindy koja nam je otkrila kako je krenula njezina priča, ali i što se sve krije iza finalnog proizvoda koji vidimo na određenoj društvenoj mreži!

Jedna si od najuspješnijih domaćih influencerica. Ispričaj nam ukratko kako je krenula tvoja priča po pitanju ovog posla?

Kao prvo, hvala na lijepim riječima jer titula ‘jedna od najuspješnijih domaćih influencerica’ nije mala stvar i cijenim takve komplimente. To znači da se moj trud isplatio! Moja priča je čudna i pomalo zanimljiva jer nisam dugo godina u ovome svemu i iskreno nisam ni planirala puno, samo se dogodilo. U Hrvatsku sam došla prije 6 godina iz Italije. Bavila sam se plivanjem na profesionalnoj razini, studirala na FFZGu i radila ‘običan’ uredski posao kojeg baš i nisam obožavala. Sve je krenulo kada sam prohodala sa Sandijem, koji je već bio u tom marketinškom svijetu, budući da je vlasnik marketinške agencije. Najveći rast dogodio se početkom pandemije, znači prije neke dvije godine kada je bio lockdown i kada smo svi bili doma. Tada smo on i ja krenuli s TikTokom kada ga još u Hrvatskoj skoro pa nitko nije imao ili nije bio previše aktivan. Godinu dana snimali smo četiri videa dnevno. Cilj nam je bio zabaviti ljude, nasmijati ih, potaknuti da se pronađu u našim videima, a to nas je i nekako spasilo da preživimo koronu kod kuće.


Mislim da je veliki plus što je i Sandi u svemu ovome jer puno znači imati nečiju podršku i svakodnevnu pomoć kod kuće, savjete ili razmjenu ideja. Danas imamo skoro 800.000 pratitelja na TikToku i volimo čuti kada uspijemo nekoga nasmijati ili popraviti mu dan našim videima jer to nam je zapravo primarni cilj od samog početka.

Kada smo već spomenuli riječ posao, vjerujem da se često susrećeš s predrasudama kako biti influencerom zapravo nije pravi posao, pa kako bismo jednom zauvijek odstranili bilo kakvu nedoumicu onih koji sumnjaju, reci nam kako zapravo izgleda tvoj radni dan i čime se sve baviš kao content kreatorica?

Pa iskreno i ne, mislim da smo u stoljeću u kojem živimo svjesni kako ide svijet i da je digital sve jači i jači i zbog ove pandemije, ali i tehnologije koja se svakodnevno razvija. Možda postoje ljudi koji smatraju da je lako zarađivati od toga, ali nije sve kako izgleda na društvenim mrežama, to je samo finalni rezultat  Naravno, nije fizički težak posao, ali treba pametno znati kako se postaviti, puno kreative, truda i ulaganja jer uvijek treba razmišljati unaprijed što bi moglo biti ljudima zanimljivo.  

Naravno, ukusi se razlikuju pa možda moj content neće svima pasati. Svi smo različiti i u tome je jedan od najvećih izazova, što se ne možeš svima svidjeti i s time se jednostavno moraš pomiriti. Radni dan je svaki dan skoro pa cijeli dan, jednostavno živiš u tome, radiš produkciju i raspišeš na papir neki mali brief kako bi sve bilo spremno na vrijeme, pogotovo kada su u pitanju rokovi za klijente.



Po tvom mišljenju, koje osobine mora imati dobar influencer/content creator?

Ne postoji neko pravilo dobrog influencera/creatora - samo trebaš biti svoj. Bitno je da gradiš svoju publiku, da te ljudi zavole zbog onog što jesi. Začudili biste se koliko publika primjećuje detalje samo preko jednog videa na TikToku ili storyju. Ljudi vide trud i vide kada to radiš jer voliš i cijene takve stvari. To je naš mali svijet i takvu publiku treba voljeti i dati im ono što im je potrebno.

Editiranje i odabir fotografija, montaža videa, planiranje feeda i sl., samo su neki od elemenata ovog posla. Imaš li radno vrijeme kojeg se držiš kako bi sve stigla obaviti, ali i ostavila dovoljno prostora za privatni dio?

Radnog vremena nema, kod nas doma je uvijek radno. Ujutro uvijek obavim kućanske poslove, obavim trening i onda krećem s mailovima i snimanjem, fotkanjem ili sastancima, a ako nemam taj dan ništa od navedenog bacim se na research, planiranje i kreativu kako bih imala ideje za iduće snimanje ili fotkanje, a navečer uvijek ostaje privatni dio života. Ponekad znamo snimati i po cijele dane, kada npr. idemo negdje na put pa snimamo vlog za YT, videa za TikTok ili IG fotke.



Koliko ti različiti pametni gadgeti olakšavaju rad?

Dobra oprema je bitna stavka u ovome svemu što radim. Zato uvijek kažem da treba ulagati u content i pritom ne mislim samo na makeup, frizure ili kombinacije, već i kvalitetnu opremu za snimanje, laptop za montiranje i dodatnu opremu za isti koja treba biti brza i efikasna te ono najvažnije - praktična! Nedavno sam otkrila Logitech prijenosni miš POP Mouse s prilagodljivim gornjim gumbom koji može poslužiti kao prečac i koji se odlično ‘kombinira’ s neodoljivom retro POP Keys bežičnom tipkovnicom. Ova tipkovnica mi je posebno zapela za oko jer dolazi u pakiranju s nekoliko zamjenjivih emoji tipki, a četiri se već nalaze na samoj tipkovnici. Ovo je jednostavno toliko praktično jer se emoji tipke jednostavno prilagođavaju omiljenim simbolima ili nekom drugom praktičnom prečacu pomoću softvera Logitech Options koji je vrlo jednostavno preuzeti. Sve ovo mi jako olakšava rad koji postaje brži, a to je u ovom poslu jako važno.

Što ti je najbitnije kod gadgeta koje koristiš?

Sada kada smo se aktivirali i na YouTube-u s vlogovima, treba mi što praktičnija i kvalitetnija oprema za računalo. Naravno, osim brzog sistema, pažnju posvećujem i dodatnim stavkama kao sto su miš i tipkovnica, a volim da su lagani, bežični i praktični. Budući da sam ipak cura, volim da mi je oprema ujedno i lijepa. U tom slučaju, uvijek biram Logitech gadgete jer su svojevrsni 'level up' što se tiče kvalitete, a i estetski se sjajno uklapaju u moj stan, odnosno ured.

U retro izdanju, tipkovnica POP Keys ima taj divan spoj udobnih mehaničkih tipki u stilu pisaćih strojeva s funkcijama modernih uređaja. Isto tako, ovo su neke od karakteristika koje mi uvelike olakšavaju rad, primjerice funkcija Snip Screen (selektivni snimak zaslona), Mute Mic (momentalno utišavanje mikrofona), kao i medijske tipke za olakšanu virtualnu komunikaciju što je jedan od bitnijih elemenata uspješnog content creatora.

   

S druge strane, toliko estetičan i kompaktan miš POP Mouse stane u svaku torbu i zato mi je jedan od najdražih odabira kada idem na neko putovanje ili poželim raditi u kafiću. Već sam spomenula da je brzina u mom poslu jako važna, a uz pomoć Smartwheel tehnologije koja vas automatski prebacuje iz visokopreciznog u brzi način skrolanja, sve obavljam u puno kraćem vremenu, a nije naodmet niti mogućnost da se ovaj miš može spojiti i s drugom softverskim značajka kao što su npr. jednostavno kopiranje ili lijepljenje teksta, premještanje slika i datoteka i sl. Uz bežično funkcioniranje, zapravo mi je ta povezanost gadgeta koje koristim iznimno važna.

Koliko ti je trebalo da izgradiš svoju publiku i možeš li nam otkriti neke trikove?

Svoju publiku gradiš prema kontentu kojeg izbacuješ i gradiš je svakodnevno. Nama je sve počelo kada smo krenuli snimati za TikTok pa nas je publika od tamo krenula pratiti i na drugim mrežama jer je content drugačiji za svaku mrežu. Trikova nema, nije to nikakva čarolija, samo budi svoj.

Isto tako, aktivna interakcija s publikom ističe se kao jedan od ključnih faktora uspješnosti u ovom poslu. Reci nam koliko je to zapravo zahtjevno te što bi istaknula kao mane i prednosti svakodnevnog kontakta s tolikim brojem ljudi?

Ljudi koji me poznaju godinama ponekad znaju reći da me više vide na društvenim mrežama nego uživo, što je pomalo žalosno, ali ponekad i istinito. Ima perioda kada imam puno posla oko svega i uopće ne stignem uživati bez društvenih mreža, uzeti predah i vremena za sebe i svoje ljude. Svjesna da to nije dobro pa kad dođe takav period pokušavam se sabrati i prisjetiti koje su prave životne vrijednosti.

Što se tiče interakcije s publikom, ovo nije moja najjača strana jer je teško sve 'hendlati', a da nisi 0-24 na mobitelu ili laptopu. Inbox je uvijek pun, a ja sam takva da bih svima htjela odgovoriti, a svjesna sam toga da je fizički nemoguće. Radim koliko mogu, i inače kako bih riješila svoj problem uvijek pokušavam skupiti najčešća pitanja iz inboxa i odgovaram na story kako bi svi vidjeli i kako bi mogla pomoći ako smatram da je pitanje koje sam dobila nešto što bi publici moglo biti zanimljivo ili korisno.



Je li karijera content creatora nešto u čemu se vidiš u narednim godinama te kako komentiraš rapidnu izmjenu trendova kada su u pitanju društvene mreže (Instagram, Tik Tok)?

To i je izazov ovog posla, uvijek biti aktivan i u trendu, bez toga ne ide, a jedini način kako biti u trendu je pratiti svakodnevno promjene i događanja. Sandi i ja smo svjesni da sve ovo što imamo, već sutra može zamijeniti nešto drugo i zato svakim danom radimo, gradimo i uživamo u trenutku. Isto tako, na različitim društvenim mrežama gradimo različitu publiku, a to znači da nam je Instagram publika drugačija od TikTok publike i tim više je izazov pratiti trendove, ali trudimo se biti aktivni i ažurni.

Koliko je izazovno biti u korak sa spomenutim trendovima? Na koji način osluškuješ tržište?

Iskreno, nije nimalo lako. Jednostavno ako želiš raditi to što ja radim, moraš živjeti tako jer ne možeš predstaviti nešto izmišljeno što nisi ti. Trebaš biti konstantna, uvijek aktivna, ukorak s trendovima, čitati, educirati se itd., jer koliko to čudno zvuči, ovo je posao kao i svaki drugi i uvijek se može naučiti nešto novo. Također, treba gledati i što rade drugi content creatori, Sandi i ja pažljivo pratimo svjetsku scenu te u 'trending' pokušavamo implementirati svoje ideje jer na kraju dana - finalna kreativa je na nama.



Za kraj, što bi savjetovala svima koji žele započeti karijeru influencera/content creatora?

Cindy i savjeti? Iskreno ne znam ni samoj sebi davati savjete, ali volim riskirati i krenuti u nove avanture ili isprobati nešto novo. Ono što bi mogla reći ljudima koji bi htjeti krenuti u posao content creatora je da budu ono što jesu, da ništa ne požuruju i da uživaju u tome što rade bez lažnog predstavljanja ili 'maskiranja' normalne svakodnevnice. Treba stvoriti content prikladan svojem stilu života jer će u suprotnom to jako loše utjecati na ljude. Ipak, privatan život iza društvenih mreža ne smije nestati i bez obzira što je ovo posao, ne smije se pretjerivati s brisanjem granice privatnog i poslovnog.

Kao i svaki posao, karijera content creatora traži neprestano ulaganje i trud, kreativnost i dobre komunikacijske vještine, posebice s klijentima. Također, odjeća, šminka, frizura, putovanja, snimatelj i fotograf – svaka stavka je jednako bitna kako bi finalni rezultat bio zadovoljavajuć.

Logitech tipkovnicu, miš i podlogu, ali i mnoge druge Logi proizvode vrhunske tehnologije možete pronaći na webshopu prodajnog partnera Sancta Domenica i odabranim prodajnim mjestima!

Objavljeno: 03.02.2022. u 14:52

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p