TECH

Jeste li znali da postoje aplikacije koje vraćaju dobro raspoloženje i pomažu da se opustite?

8 korisnih aplikacija koje su sjajne za održavanje mentalne higijene!

Tek je početak godine, a već se osjećate poprilično umorno i napeto te nimalo spremno za sve izazove koje ste si njezinim početkom postavili? Umor, a nerijetko i bezvoljnost, sasvim su normalne pojave nakon poprilično intenzivne izloženosti stresu, kojeg unazad nekoliko mjeseci nije manjkalo. No, jeste li znali da postoje aplikacije koje mogu znatno olakšavaju nošenje s cjelokupnom situacijom te su izvrsne za održavanje mentalne higijene?

Koliko tehnologija napreduje iz dana u dan sjajno potvrđuje i naš zaslon mobitela, na kojem se mogu pronaći razne korisne i ne tako korisne aplikacije koje svakodnevno koristimo. Od raznih varijanti planera, organizatora, brojača koraka ili kalorija, pa sve do onih koje koristimo za uređenje fotografija, gotovo svi segmenti naše svakodnevice pohranjeni su u naše telefone. Također u posljednje vrijeme postale su poprilično neophodne aplikacije s pomoću kojih možemo održavati vlastitu mentalnu higijenu i očuvati mentalno zdravlje. Psihologinja Jelena Zadro, koja je područje svog rada usmjerila ka psihološkoj pomoći građanima uslijed stresnih situacija poput potresa i pandemije, izdvojila je nekoliko korisnih aplikacija koje sadrže alate poput tehnika relaksacije, vježbi temeljenih na načelima kognitivno-bihevioralne terapije ili pak mreže podrške: "Za razliku od aplikacija za potres koje trebamo koristiti u malim i doziranim količinama, savjetujem da tehnologiju koju koristimo svakodnevno, iskoristimo za sebe korištenjem aplikacija kojima ćemo održavati vlastitu mentalnu higijenu i očuvati mentalno zdravlje. Za aplikacijama ove vrste možemo posegnuti redovito kako bismo održavali mentalnu higijenu ili onda kada se suočavamo s različitim doživljenim reakcijama poput stresa, anksioznosti, depresije, zabrinutosti ili poteškoća spavanja." - govori Jelena i dodaje kako nas ove aplikacije podsjećaju da tijekom dana zastanemo i vježbamo tehnike relaksacije koje nam mogu pomoći u boljoj koncentraciji, podizanju raspoloženja, lakšem opuštanju ili bržem uspavljivanju. Važno je napomenuti da aplikacije ne zamjenjuju stručnu pomoć, ali mogu dodatno doprinijeti vašem mentalnom zdravlju.

Jelena Zadro, mag.psych.

Smiling Mind

 Smiling Mind je aplikacija koja počiva na temeljima mindfulnessa te nudi širok izbor programa za sve uzraste. Razvili su ju psiholozi i nastavnici, a preporučuje se da ju koristite ako se osjećate zabrinuto zbog potresa ili su vaša djeca pod stresom zbog nenadanih događaja i poremećene svakodnevne rutine.

Calm

Calm je aplikacija usmjerena na 4 ključna aspekta: relaksaciju, disanje, spavanje i meditaciju. Cilj ove aplikacije je kod korisnika poticati ugodne emocije, opustiti ga, smanjiti anksioznost te otkloniti poteškoće spavanja. U sklopu aplikacije mogu se pronaći razne meditacije u trajanju od 3 do 25 minuta te razna umirujuću glazbu, zvukove iz prirode te umirujuće pejzaže u sklopu programa za smirivanje prije spavanja.

Moodnotes

Moodnotes je aplikacija u obliku vođenja osobnog dnevnika odnosno raspoloženja i misli. Temelji se na principima pozitivne psihologije i kognitivno-bihevioralne tehnike. Cilj joj je da osvijestimo zamke u našem razmišljanju i usredotočimo se na promjenu smjera mišljenja.

Pacifica

Pacifica je namijenjena osobama koji osjećaju simptome stresa i anksioznosti. U izradi same aplikacije sudjelovali su psiholozi i drugi stručnjaci. U aplikaciji se nalaze alati koji pomažu prekinuti niz nepoželjnih misli, osjećaja i ponašanja koristeći tehnike kognitivno bihevioralne terapije, praćenja raspoloženja i tehnika relaksacije. Dobivat ćete zadatke svakodnevno kako biste pratili rezultate i napredak vezano uz stres ili anksioznost. Također, možete dobiti razne savjete i podijeliti misli s drugima ako želite.

Colorfy

Colorfy je aplikacija namijenjena odraslima, no razlikuje se po tome jer imitira bojanku. Putem niza uzoraka i oblika koje treba popuniti bojama, može vam pomoći da se opustite i zabavite, a ujedno djeluje i terapeutski.

Pomodoro

Pomodoro je aplikacija koja se fokusira na održavanje pažnje i koncentracije. Aplikacija raspodjeljuje vrijeme rada na zadatku na više kraćih vremenskih dijelova te na taj način učimo lakše održavati pažnju i koncentraciju.

Stop panic

Stop panic je aplikacija usmjerena na osobe koje doživljavaju panične napadaje. Temelji se na psihoedukaciji uz tematiku panike, anksioznosti, kognitivno bihevioralne terapije, tehnike relaksacije te audio snimke za rad na emocionalnoj stabilnosti. S ovom aplikacijom možemo raditi na mijenjaju negativnih misli, smanjivanju razine anksioznosti i neugodnih emocija.

Happify

Happify je aplikacija koja je namijenjena osobama da promijene negativne misli, smanje razinu stresa i razviju otpornost. Aplikacija je temeljena na tehnikama iz kognitivno bihevioralne terapije, pozitivne psihologije i mindfulnessa. Kod osobe se radi na mijenjanju starih, neprilagođenih načina suočavanja sa stresom s novim navikama.

Foto: Instagram
Objavljeno: 25.01.2021. u 14:00
Tagovi: aplikacija

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p