FHR INSIDER

Tko je danas doista influencer?

Arielle Charnas – djevojka o kojoj priča cijeli svijet

Influencer je riječ s nekoliko lica – dok je jednima draga jer predstavlja nešto ljudsko s čim se može poistovjetiti, s druge strane je postao sinonim za površnost i reklamu. Influencer marketingom zabavljamo se već nekoliko godina, no stručnjaci sve složnije tvrde kako balončiću influencinga polako dolazi kraj. Kako onda uz sve navedeno i dalje svjedočimo najvećem financijskom ulogu influenceru u povijesti? Možda jer nisu baš svi Arielle.

Arielle Charnas djevojka je o kojoj danas priča cijeli svijet. Do prije nekoliko tjedana na njeno bih ime samo nezainteresirano kimnula glavom, jer iako ima 1,2 milijuna pratitelja na Instagramu, ne mogu reći da me „influencala“ – tako da vam ne mora biti čudno ako za nju sada čujete prvi put. S druge strane, Arielle nije samo modna blogerica, već i majka i vlasnica modnoga brenda „Something Navy“ kojega radi u suradnji s američkim gigantom Nordstromom. Danas je Arielle i prva influencerica u čiji brend se uložilo frapantnih 10 milijuna dolara. Silas Chou, biznismen je i milijarder s bazom u Hong Kongu, njegov fond financirao je Michaela Korsa i Tommyja Hilfigera i neupitno je veliki igrač kada je u pitanju modna industrija. Ipak, mnogi su ostali zatečeni nad ovako, naizgled, nepromišljenom odlukom. Najbolje je krenuti redom...



Charnas ovoga kolovoza slavi 10. godišnjicu bloga „Something Navy“ koji ju je proslavio ne samo radi istančana modna ukusa i dara za sparivanje high street i high fashion odjevnih komada, već i radi činjenice da svoj život dijeli vrlo transparentno – sve od braka do rođenja djece i njihova odrastanja. 2017. dobila je priliku raditi za Nordstromov brend odjeće kroz seriju limitiranih komada, a već 2018. radila je i vlastitu kolekciju imena „Something Navy“, koja se bazirala na odjeći i modnim dodatcima koji prate trendove, a cjenovno su bili više-manje pristupačni. Navodno je njena posljednja kolekcija za Nordstrom zaradila četiri milijuna dolara u samo jednom danu, a predsjednik Nordstroma, Pete Nordstrom, njihovu suradnju opisao je kao jednu od najuspješnijih u povijesti ovog lanca luksuznih modnih kuća. S druge strane, gdje ima dima... ima i Diet Prade.

Obožavani (ili omraženi?) profil „Diet Prada“ sustavno preispituje autentičnost unutar modne industrije, a Arielle im je redoviti gost na „listi za odstrjel“. Naime, Business of Fashion nazvao ju je „budućnost mode“ kako se prodaja sve više seli na Instagram, koji je njen core biznis, što je Dietersima poprilično krivo sjelo. Činjenica jest kako se ova blogerica i nije baš potrudila stvoriti unikatne komade odjeće i asesoara za Nordstrom, već je većina artikala napadno iskopirana od brendova poput Prade, bilo da je riječ o modelima iz aktualnih ili starijih kolekcija. Uz predznak „no comment“, optužbe su vrlo brzo pale u zaborav, sve dok se njenoj suradnji s Nordstromom nije počeo bližiti kraj...



U studenom ove godine izlazi posljednja „Something Navy“ kolekcija za Nordstrom kako Charnas službeno ističe ugovor. Brže bolje se primila posla kako bi uspješan brend nadogradila; u tom trenu, svega tri mjeseca prije kraja prvotne suradnje, saznaje se kako „Something Navy“ postaje lifestyle brend s financijskom injekcijom od Choua, a paralelno njen Instagram počinje „ludovati“. Pomnijim istraživanjem, Diet Prada otkriva kako njen profil prati rast od svega 1,5% pratitelja, dok joj je angažiranost publike 2%, a da posljednjih mjesec dana uvelike radi i na principu „follow/unfollow“ tehnike, što je popraćeno velikim brojem komentara nastalih od botova. Uslijedile su i objave s anonimnim komentarima koji pričaju o nekvaliteti odjevnih komada te stopi vraćanja robe koja je u pojedinim mjestima u Nordstromu dosezala i 90%... Može li se uz sve to Arielle doista nazvati „influencericom“? Ovisno o tome koga se pita, naravno.

Tomislav Pancirov, konzultant za digitalne komunikacije i marketing, smatra da može; „Pitanje je vjeruju li investitori da Arielle Charnas može podići svoj brend na višu razinu na isti način na koji je stvorila ogromnu bazu pratitelja. Kao i kod većine investicija ljudi iza startupa su iznimno važni čak i kada možda nemaju najbolji proizvod jer u cijelu priču ulazi i investitor s mentoriranjem i kontaktima. Vjerojatno je za poticanje rasta i engagementa za vrijeme pregovora pokrenula lažne bot accounte s komentiranjem i follow-unfollow proces u kojem je pratila i otpratila veliki broj ljudi pošto joj Instagram po pokazateljima već neko vrijeme stagnira. Ovo se ne viđa često kod influencera s tako velikim brojem pratitelja zbog čega je možda mislila da to može napraviti neopaženo.Bitno je vidjeti koji utjecaj influencer ima na neki biznis - u ovom slučaju prodaju odjeće.



Činjenica koju nitko ne poriče je da je njezina Something Navy linija u Nordstromu rasprodana. Veliki dio robe je vraćen, ali to pokazuje samo da kvaliteta i izrada nisu dobre, što se s investicijom može lako unaprijediti. To je pravi engagement koji trebamo gledati. Tržište je zasićeno s velikim influencerima i sve se više vidi rast suradnji s mikro i nano influencerima koji i dalje zaista proizvode autentičan sadržaj i žive svoje prave živote.
Pošto nemaju dovoljan doseg na svojim profilima tvrtke koje surađuju s njima moraju uložiti u plaćeno oglašavanje suradnje. Tako imaju najbolje od oba svijeta. Influencer u ovom slučaju ostaje brend ambasador i content kreator, ali ne i distribucijska mreža u širem smislu.


S druge strane, što znači biti influencer danas? Je li influencer osoba koja ima veliku pratnju, doseg, angažiranost ili isključivo sve troje? Dok se vani predviđa kraj influencerske sage, kod nas je još uvijek u punom zamahu – zapravo, još ni nije sasvim iskorištena do kraja. Baš kao u slučaju native marketinga, pojedini brendovi pa ni influenceri, nisu sigurni što i kako trebaju dati, pa i kako prezentirati sadržaj kako ne bi bio shvaćen samo kao reklama – ili još gore, lažna reklama. Kroz razgovor sa zaposlenicom Dialoga, agencije za marketinške komunikacije, ustvrdila sam kako kod nas u stvari ni nema interesa za toliko velike influencere, sve da oni i postoje. Brendovi se radije odlučuju za influencere nego za celebrityje kad je u pitanju promocija na društvenim mrežama, a novce raspodjeljuju i mikro i makro influencerima (za naše područje dakako!) ovisno o tome što se kojom kampanjom želi postići; tako će mikro influencer dobiti kampanju kojom se želi postići angažiranost, najčešće oko postojećeg proizvoda, dok će makro influencer dobiti kampanju za nadolazeći proizvod jer se želi povećati doseg njegovog raspoznavanja. Cifre su, očekivano, nezamislivo manje nego li vani, ali svejedno mogu u obliku jedne slike nadići i hrvatski minimalac.



Influencer današnjice je dakle pojedinac koji je bez zadrške svoj i kao takvim se na svojim kanalima i predstavlja. U poslove ne ulazi radi profita, već interesa i jer može osjećati bliskost s pojedinim brendom. On vam neće predložiti da kupite neki proizvod iza kojega ne stoji 100% i neće biti sponzoriran od brendova koji se ne uklapaju u njegov životni stil. Istovremeno, on mora biti i prijateljski nastrojen i prije svega dostupan kako bi s njim osjećali bliskost, jer upravo je odvojenost koju pratitelji mogu osjećati od influencera i najveći problem današnjih makro influencera – postali su poput celebrityja, sasvim nedodirljivi. U sljedećoj će godini, prema Pancirovu, zato profitirati mikro, pa i nano influenceri, koji imaju jake zajednice koje sa svojim influencerom osjećaju prijateljsku povezanost.

U ovom slučaju Charnas je iznimka koja potvrđuje pravilo – netko s preko milijun followera, čak iako su oni slabašno aktivni, može imati iznimnu prodajnu moć i održati osjećaj communityja. Širenjem „Something Navyja“ na odjeću za muškarce i djecu, ljepotu i uređenje doma, Charnas bi mogla briljirati čak iako nema prethodnog iskustva u dizajnu, uspije li stvoriti snažan i poprilično spretan tim koji je sposoban preuzeti na sebe sve što je Nordstrom odrađivao na nju – ali i više od toga.

No ne smijemo zaboraviti da je influencing u Hrvatskoj nešto drugačije. On je izjednačen s lijenosti i naslikavanjem, čime se nepravedno umanjuje rad kreativnih i sposobnih pojedinaca koji doista samo maksimalno iskorištavaju opciju besplatnih društvenih mreža koje su pred njih stavljene. Međutim, da influencer može biti svatko, onda bi i svi bili influenceri, htjeli si to priznati ili ne. Mislim da je za kraj samo to vrijedno zapamtiti.

Foto: Instagram, Arielle Charnas, Something Navy
Objavljeno: 23.08.2019. u 09:19

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p