MAGDA SMOJVER

Što se krije iza kostima magičnog Cirque du Soleila?

Razgovarali smo s Janie Mallet o priči koja je oduzela dah brojnoj publici

Proteklog vikenda zagrebačka Arena ugostila je jednu od najboljih svjetskih produkcija; kanadski Cirque du Soleil nastupio je u petak i u subotu te oba dana publiku ostavio u apsolutnoj nevjerici.

Cirque du Soleil je kompanija koja okuplja najbolje svjetske akrobate i gimnastičare koji nisu samo sportaši već pravi umjetnici koji glume, pjevaju, plešu i uvode nas u neki novi svijet. Hrvatskoj publici predstavili su se predstavom Toruk – The first flight, s kojom su na turneji diljem svijeta već više od tri godine. Puna Arena samo potvrđuje da je gostovanje Cirque du Soleila bilo nešto što se nije smjelo propustiti i razina produkcije kakva je na hrvatskim prostorima rijetko vidljiva. Prije same predstave zavirili smo u backstage gdje smo dobili bliži uvid u sve ono što se događa kada se kulise spuste. Saznali smo koliko umjetnici vježbaju, što jedu, iz bliže perspektive vidjeli impresivne instalacije koje se pojavljuju u predstave, a najviše pažnje obratili smo na unikatne i jedinstvene kostime. Razgovarali smo s producenticom Janie Mallet koja nam je otkrila zanimljive detalje vezane uz proces izrade kostima, materijala i ostalih detalja.

Dizajnerica kostima je Kym Barret, te budući da je predstava rađena u dogovoru s tvorcem filma Avatar Jamesom Cameronom koji je u njezinom stvaranju aktivno sudjelovao, što se tiče kostima nešto su drugačiji od onih u filmu. Zadržala se standardna plava boja, ali sveukupni izgled je modificiran. Kostimi su napravljeni od posebnog materijala koji oponaša kožu te po sebi imaju printove koji simboliziraju kožu Na'vija. Dodaci poput suknji, kapa ili plašteva napravljeni su tako da oponašaju neku prirodnu teksturu, npr. lišće ili određeni materijal iz Pandore. Ono najvažnije je bilo da niti u jednom trenutku predstave ne pomislimo da kostimi imaju ikakve veze s ljudskom odjećom. Posebna zanimljivost je plava boja koja je na pozornici uvijek ista, no u stvarnosti nije tako. Budući da se scenografija tijekom predstave drastično vrlo često mijenja, mijenjaju se i svjetla te je bilo potrebno kreirati plavu boja koja će uvijek izgledati isto. Iz tog razloga kostimi su rađeni u četiri različite nijanse plave boje koje u svim situacijama na pozornici izgledaju kao standardna Na'vi plava boja.

Svi kostimi su šivani, printani i oslikavani ručno te rađeni točno po mjeri umjetnika. Dijelovi koji dolaze na glavu također su rađeni po mjeri pomoću 3D skeniranja kako bi udobnost i funkcionalnost tijekom izvođenja akrobacija bila zagarantirana. Cirque du Soleil sa sobom ima putujuću kostimografsku sobu u kojoj se popravljaju sitna oštećenja i dorađuju kostimi kojih je sve ukupno 115, a svaki umjetnik ima 3 izgleda koja promijeni tijekom predstave. Zajednička brojka kostima, cipela, ogrlica, ukrasa za glavu prelazi brojku od 1000 i zaista se radi o pravom kreativnom i organizacijskom pogonu.


Kada govorimo o šminki, saznali smo da se umjetnici sami šminkaju. Naizgled neobična praksa objašnjena je tako da je vrijeme šminkanja zapravo vrijeme opuštanja nakon cjelodnevnog vježbanja i probavanja. Kada umjetnici bivaju primljeni na rad u Cirque du Soleilu, moraju proći tečaj šminke i vježbati sve dok se ne usavrše. Što se tiče ove predstave, lice im je potpuno plavo s karakteristikama Na'vi naroda, stoga je prosječno vrijeme nanošenja šminke oko sat vremena. Saznali smo da ima onih koji su toliko uvježbani, pa stignu taj zadatak obaviti u 45 minuta. Šminka koju koriste posebno je izrađena samo za ovaj show i ne može se nigdje nabaviti, a najvažnija plava boja posebno je dizajnirana kako bi pasala svakoj boji kože, odnosno kako bi na pozornici izgledala jednako u svim varijantama.

Foto: Cirque du Soleil
Objavljeno: 12.12.2018. u 07:29

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p