MAKE UP

Zašto danas gotovo svaka zvijezda ima svoj vlastiti beauty brend?

Postaje li beauty industrija unosnija od one zabavne?
Gotovo svaki naš ulazak u drogeriju ili trgovinu preparativne kozmetike daje do znanja kako beauty svijet baš nikada ne miruje. Neprestana pomama za novitetima koji kao gljive poslije kiše osvanu na policama dovela je do toga da u našim kozmetičkim torbicama više nema mjesta za gotovo ništa, no unatoč tome javlja se konstantni osjećaj kako u našoj postojećoj kolekciji ipak još nešto nedostaje. Upravo je ovaj osjećaj doveo do toga da beauty industrija postane u posljednjih nekoliko godina vodeća industrija te tako prešiša i prehrambenu industriju! Da li su nas preparativni i dekorativni proizvodi počeli držati na životu u toj mjeri da su postali važniji od hrane, pitanje je koje se samo od sebe nameće.

Neupitna je činjenica da danas svatko želi biti lijep te je postalo sasvim nebitno kako ćemo postići izgled koji je zapravo društveno prihvatljiv. Iako je korištenje estetske kirurgije u velikom porastu te više ne govorimo o trendu koji je dominantan van naših granica, pogotovo kada statističke brojke jasno pokazuju da svaka 7. žena u Hrvatskoj ima umjetne grudi te da je korekcija usana postala učestala kao skidanje kamenca kod zubara, preparativna i dekorativna kozmetika segmenti su beauty svijeta u koje ipak najviše volimo zavirivati. Upravo su to prepoznale i brojne svjetske zvijezde, čije prve korake u beauty industriji pamtimo još od parfemske groznice prije nekih desetak godina, kada je gotovo svaka pjevačica i glumica imala svoju mirisnu notu, a koja se pak morala pronaći na ormariću svake tinejdžerice. Iako su parfemi koji na svojoj etiketi nose neka velika imena bili poprilično unosni, pravi novci u beauty industriji su se počeli okretati tek posljednjih nekoliko godina i to dolaskom Kylie Jenner na scenu.

Gotovo ne postoji osoba koja nije upoznata s njezinim lip kitovima, koji su 2015. godine prodani u jednoj sekundi od trenutka stavljanja u prodaju. Da nije riječ o početničkoj sreći, već o dobrom nosu za biznis, Kylie je dokazala 2018. godine kada ju je američki poslovni magazin Forbes proglasio najmlađom milijarderkom na svijetu. Također svoj 'dio kolača' 2017. godine uzela je i Rihanna, make up brendom Fenty Beauty, a kojeg je Time magazin proglasio najboljom inovacijom te iste godine. Rihanna je pametno iskoristila nedostatke drugih make up brendova po pitanju siromašnog izbora nijansi pudera te je svoju kolekciju proširila tako da danas gotovo svaka žena ima svoju odgovarajuću nijansu. Posebno se polemiziralo o problemu žena tamnije puti, koje su godinama bile ignorirane od strane make up industrije, pa je tako cijela filozofija prihvaćanja različitosti u njezin novčanik stavila 570 milijuna dolara, koliko su iznosili prihodi za 2018. godinu.

Sličnu priču 'prodaje' i Lady Gaga koja se nakon glume u filmu 'A Star is Born' odlučila baciti i u make up vode, pokrenuvši brend Haus Laboratories. Filozofija brenda krije se u hashtagu #battleforyourlife gdje se make up prikazuje kao alat s kojim svatko od nas može iskazati svoju kreativnost te biti svoj, drugačiji i autentičan. Veliko povjerenje je također zadobila i načinom oglašavanja, ne koristeći na svojim fotografijama photoshop i retouch, čime cijela priča zapravo pije vodu. Iz navedenih primjera vrlo je jasno kako je za prodaju nekog proizvoda poprilično važna priča koju zastupa sam brend, pogotovo ako postoji povjerenje prema osobi koja tu priču i prodaje. Za usporedbu, neke druge velike beauty kompanije godišnje će izdvojiti vrtoglave iznose novaca kako bi publiku uvjerili da im prodaju proizvod koji im treba, dok će neko slavno ime to vrlo lakše i jeftinije napraviti i to vrlo često oglašavanjem putem svojih društvenih mreža.

Prije nekih desetak godina jedini uvid u privatan život poznatih bile su paparazzo fotke putem kojih smo upijali svaki privatni trenutak slavnih imena te smo informacije o njihovim navikama dobivali na kapaljku. Razvoj društvenih mreža, u prvom redu Instagrama, stvorio je dojam kao da nekada nedokučive zvijezde poznajemo osobno. Pustile su nas u svoje domove, otvoreno nam ispričale neke svoje važne životne trenutke i podijelile s nama svoje navike, stvorivši tako neraskidiv odnos povjerenja. Zašto im onda ne bismo vjerovali kada nam kažu da je njihov proizvod najbolji na tržištu te da je upravo on zaslužan za njihov besprijekoran izgled u svakom trenutku? Također imati ogroman broj publike na jednom mjestu koja kao spužva upija svaki korak platforma je o kojoj velike korporacije mogu samo sanjati, stoga zašto to ne i iskoristiti?

Sigurno se tom logikom vodila i glumica Millie Boby Brown, zvijezda poznate serije Stranger Things, koja je nedavno pokrenula novi beauty brend Florence by Mills. No, brend nije naišao na plodno tlo kod publike, a sve zbog velikog kiksa neiskusne Millie koja je pokušala svojim pratiteljima pokazati svoju svakodnevnu rutinu njege lica, koristeći pritom proizvode iz vlastite kolekcije. Ništa od toga ne bi bilo neobično, da mlada glumica zapravo nije uopće stavljala proizvode na kožu lica, koje je još k tome bilo u potpunosti našminkano. Cijeli ovaj debakl doveo je do toga da njezin video postane mjesto brojnih hejt komentara upućenih na njezin račun, a jedino što je na kraju mogla jest ispričati se (i sasvim logično, zabraniti komentiranje). Očito je puno lakše glumiti borbu sa strašnim čudovištima iz Upside Down svijeta, nego vlastitu skincare rutinu...

Sasvim je jasno kako dobra priča ispričana od strane celebrityja kojem zapravo vjerujemo prodaje proizvod, bez obzira na njegov sastav ili kvalitetu koja je vrlo često upitna, jer zašto bi itko kupovao piling za lice koji na koži stvara otvorene rane? Unatoč lošim recenzijama skincare brenda Kylie Jenner, njezini proizvodi i dalje se prodaju u rekordnom roku. Očito je da je priča koju prodaje Kylie uvjerljivija od svake negativne recenzije, kao i velika želja njezinih pratitelja da izgledaju poput nje, ignorirajući činjenicu kako njezina koža nije prekrasna zahvaljujući njezinom pilingu, već cijelom timu ljudi čiji je jedini posao da ona izgleda besprijekorno.


Velika platforma koja pruža mogućnost da naša riječ dopire do ogromnog broja ljudi postala je mjesto na kojem se može izgraditi karijera u jednom danu, pogotovo ako imate impresivan broj pratitelja kao što imaju neka svjetska imena zabavne industrije. Sjećam se prije nekoliko godina svog predavanja iz sociologije, na kojem je profesor postavio pitanje kojim poslom bi se trebali baviti ako nam je cilj zaraditi jako puno novaca? Veliki broj nas zalagao se za doktore nauka, znanstvenike i druge djelatnosti iza kojih stoji puno učenja, no odgovor je bio - zabavna industrija. Sigurna sam da bi danas odgovor bio drugačiji jer zašto bi se jednoj Rihanni isplatilo odložiti mikrofon i svu energiju preusmjeriti u vođenje beauty brenda koji je postao poprilično impresivan?

Popis velikih zvijezda koje svoje korake prave u beauty industriji svakim danom sve je duži, a na njega se od nedavno upisala i Selena Gomez, najavivši kako pokreće vlastitu liniju Rare Beauty, no nekako sama najava nije izazvala toliko veliko oduševljenje kod publike. Da li je riječ o zasićenju publike proizvodima koji na sebi nose zvučno ime, nedostaje li Seleni kredibilitet kod njezine publike ili su prethodni primjeri naučili publiku kako nakon korištenja Rihanninog pudera ipak neće izgledati toliko dobro koliko i ona, ostaje da vidimo...

Objavljeno: 20.02.2020. u 00:00

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p