MATEA MARTEK

Sjajan domaći brend inspiriran 'malim stvarima koje život znače'

Intervju: Twelvedots 
twelvedots
Kada o vama piše britanski Vogue, retke vam kontinuirano posvećuju neki od najpoznatijih svjetskih blogova, a oduševljenje vašim brendom ne skrivaju ni oni najzvučniji u redovima svjetskih blogera i influencera, mora da radite nešto vraški dobro.

Recept za ovakav razvoj poslovne situacije, čini se, poprilično je jednostavan. Ako volite ono što radite i u to istinski vjerujete, onaj dobar spoj potražnje i ponude će se dogoditi, istomišljenici će se okupiti, a vi ćete dobiti potvrdu da u rukama imate kvalitetnu stvar. Scenarij je ovo koji se pokazao točnim s domaćim brendom Twelvedots iza kojeg stoji bračni par iz Osijeka. Jelena i Nikola su nakon 12 godina pravničkog posla odlučili pokrenuti brend dizajnerskih komada za dom, i to pod premisom "male stvari koje život čine ljepšim". Da ručno rađeni komadi s potpisom Twelvedots uljepšavaju svaku prostoriju u kojoj se nađu jasno je pri prvom pogledu na minimalističku i sofisticiranu liniju načinjenu od drveta, a da za iste itekako ima interesa dokazuju svi oni redci ispisani o hrvatskom brendu iz uvoda. Jednostavnost, nesavršenost i kvaliteta spoj je na kojem počiva ovaj osječki brend, a sve prate savršeni vizuali i kontinuirani rad Jelene i Nikole. Zbog svega ovoga smo ih poželjeli bolje upoznati, a što nam je dizajnerski duo ispričao o brendu, svojoj filozofiji i proizvodima, doznajte u nastavku.

twelve-dots
Jelena i Nikola, pravnici koji su nakon 12 godina rada odlučili zaokrenuti karijeru i baciti se u produkt dizajn. Možete li mi ispričati malo više o ovom zaokretu? Kako se desio Twelvedots?

Oduvijek smo se željeli baviti kreativnijim poslom, ali smo proveli mnoge godine radeći u struci prije nego što smo odlučili krenuti drugim putem. Raditi za sebe i raditi ono što volimo bila je najvažnija motivacija za pokretanje novog posla.

Twelvedots čine zaista bezvremenski, ručno rađeni komadi za dom. Kako ste se opredijelili za ovu dizajnersku nišu?

Budući da se i sami volimo okruživati malim stvarima koje nam uljepšavaju svakodnevicu, htjeli smo dizajnirati proizvode koji bismo i sami poželjeli imati u svom domu. Kombinacija funkcionalnosti, to jest praktične vrijednosti, bezvremenskog dizajna i kvalitete samog proizvoda svakako su najvažnije smjernice kojima se vodimo u našem radu.

Svi komadi koji proizlaze iz Twelvedots proizvode se u Hrvatskoj i rekli ste kako surađujte s lokalnim obrtnicima. Kako izgleda ovakva vrsta suradnje?

Surađujući s lokalnim obrtnicima imamo priliku učiti o tradicijskim procesima i načinu korištenja pojedinih materijala, ujedno usmjeravajući pažnju i na nove tehnologije i procese, a sve s ciljem kako bi zajedničkim snagama razvijali nove proizvode. Sve nam to pomaže u razumijevanju vrijednosti konačnog proizvoda i korištenju iz perspektive krajnjeg korisnika.

A kako izgleda kreativni proces u Twelvedots, od osmišljavanja novog proizvoda pa sve do njegove realizacije?

U pravilu, kreativni proces se sastoji od nekoliko koraka, koji se ponavljaju svaki put. Razvijanje ideja od prve zamisli i dolazak u završnu fazu kada možemo vidjeti konačan proizvod donosi neprocjenjiv užitak, jednako kao i sva sloboda kreativnog stvaranja koja dolazi u paketu s tim.

twelve-dots
twelve-dots
S obzirom na to da dolazite iz totalno drugačije branše, koji su najveći izazovi s kojima ste se susreli u procesu podizanja brenda, pa i same proizvodnje?

Najveće poteškoće s kojima se susrećemo su one koje se tiču proizvodnog procesa i same izrade prototipa pa smo upravo iz tog razloga često primorani odustati od jednog projekta i započeti novi. Osim toga, vrijednosti dizajna često se nalaze u suprotnosti s vrijednostima tržišta i potrebama korisnika, stoga je u današnje vrijeme potrebno dobro balansirati između te dvije strane. Ipak, iako postoje mnogi izazovi i prepreke na tom putu, raditi za sebe i raditi ono što volite uvijek je nagrađujuće iskustvo.

Zanimljivo je i da se vaši proizvodi u Hrvatskoj mogu kupiti isključivo na vašem webshopu i u shopu From designers with love, no s druge strane prisutni ste na tržištima europskih zemalja, u SAD-u, Kanadi... Kako to da ste se odlučili orijentirati na svjetsko tržište?


Smatram da postoji mnogo kvalitetnih modela za plasman proizvoda i prodaju na pojedinom tržištu, ali ipak krajnji korisnici su su ti koji u konačnici odlučuju hoće li pojedini proizvod pronaći svoje mjesto na određenom području.

O vama su dosad pisali mnogi svjetski mediji, od poznatih blogova preko dizajn magazina pa sve do britanskog Voguea. Što smatrate najzaslužnijim za ovakvu izvanrednu naklonost stranih medija?

Sve dosadašnje suradnje razvijale su se vrlo spontano, neočekivano na neki način. Uvijek je lijepo čuti pohvalu, ali na to istovremeno treba gledati kao poticaj da uvijek dajemo sve od sebe i pristupamo svemu što radimo jednako transparentno i odgovorno kao i prvi dan. Najljepši dio svega toga leži upravo u nematerijalnoj vrijednosti, a to su nova poznanstva i prijateljstva koja su se dogodila tijekom pojedinih suradnji.

Često spominjete kako su društvene mreže bitna stavka u uspjehu vašeg brenda i pristupate im vrlo ozbiljno. Imate li neku posebnu strategiju, pravila od kojih ne odstupate?

Strategija pristupa društvenim mrežama vrlo je važan korak kojem se treba pristupiti ozbiljno, koliko god se to na prvu ne čini tako. Društvene mreže i ono što danas donose u odnose pojedinaca i društva, mogu imati snažan utjecaj na razvoj brenda i smatramo da pravilan i odgovoran pristup otvara prostor za nove prodajne kanale te privlačenje novih klijenata diljem svijeta.

twelve-dots
twelve-dots
Mislite li da je općenito danas za brendove vrlo bitna ta vizualna komponenta, poput dobrih fotografija, kao i snažna prisutnost na društvenim mrežama?

Cjelokupni vizualni identitet, pridodavanje važnosti svakom detalju, društvene mreže, sve su to neophodni alati za podizanje brenda. Prednosti prisutnosti na društvenim mrežama upravo su u tome što nam omogućavaju komunikaciju s kupcima te tako i kupac, dijeleći svoja iskustva, na indirektan način sudjeluje u razvojnom procesu brenda.

S obzirom na to da je Twelvedots zaista uspješan brend, pretpostavljam da se više ne vidite u pravu...

Iako se ponekad čini da smo zaista od početka trebali krenuti nekim drugim putem, s druge strane, svaka životna faza, sve ono što smo naučili u životu, sva iskustva koja smo proživjeli, upravo su nas oblikovala u ono što smo danas. Gdje će nas to dalje odvesti, vrijeme će pokazati.

Rekli ste kako bi rado asortiman proširili i na druge prostorije u domu... Imate li već neki novi proizvod u vidu?

Postoje uvijek neke nove ideje, novi planovi, ali za sada pokušavamo ići polako, svu pažnju usmjeriti na projekt na kojem trenutno radimo, pa onda krenuti dalje.

twelve-dots
twelve-dots
twelve-dots
Foto: PR
Objavljeno: 26.01.2018. u 12:00

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p