MATEA ROZINA NIKŠIĆ

Kako je to slaviti 15 godina postojanja uspješnog brenda zna najbolje Vinko Filipić!

FASHION.HR slavi velikih 15 godina postojanja
#FHR15

Proslaviti uspjehe velika je stvar. Pojam 'milestones' se u riječniku hrvatskog jezika prevodi kao prekretnice, miljokazi i ključne točke i baš te riječi savršeno opisuju ovaj trenutak. Od malene ideje do punopravnog brenda, FASHION.HR je zauvijek promijenio hrvatsku modnu i lifestyle medijsku scenu i danas slavi okruglih 15 godina i jedan veliki 'milestone'. Da to nije mala stvar u prilog govore na deseci odrađenih projekata, tisuće priča, niz ključnih pojedinaca iz kreativnih industrija i brojke čitanosti koje iznova potvrđuju da se iza ovog brenda krije nešto sjajno. To najbolje zna Vinko Filipić, osnivač FASHION.HR-a kojeg smo povodom rođendana zamolili da nam kaže što za njega ovo znači, kako je sve započelo i gdje će, ako će, završiti..

FASHION.HR danas slavi okruglih 15 godina. Kako doživljavaš tu veliku brojku?

Pomalo nestvarno. Prošle godine smo održali 30-i jubilarni tjedan mode, a ove godine upravo u ovo vrijeme prije 15 godina pokretanjem portala, pokrenut je brand FASHION.HR. Budući da je taj brand obilježio velik dio mog poslovnog puta, naravno da se s pozitivnim emocijama prisjećam svake od tih godina.

Vratimo se na same početke – otkud ideja za pokretanjem portala i kako je sve krenulo?

U to vrijeme radio sam na Hrvatskoj televiziji, a paralelno organizirao modna događanja pod drugim brandom. Iako modna i lifestyle online scena nije postojala, smatrao sam da je to jedini mogući put za razvoj medija. Iako su početci bili teški, odlazak s televizije mi nije teško pao jer sam znao da je ono što radim budućnost koja dolazi.

Danas, 15 godina kasnije, lifestyle portali uzeli su maha na hrvatskom tržištu. Kako se nosiš s konkurencijom i što izdvaja FASHION.HR od drugih?

Konkurencija je uvijek dobrodošla jer te tjera da ideš naprijed. Ono što je meni uvijek bio veliki motiv jest da budemo pioniri u segmentu u kojem djelujemo. Kada govorimo o portalu, prvi smo pokrenuli video produkciju, prvi smo radili brand merch, prvi smo napravili Viber stikere koji su osvojili tržište. Danas, a pogotovo u ovim okolnostima rada, mislim da je medijsko tržište u lifestyle segmentu zasićeno i trenutno na velikoj prekretnici. Po tom pitanju imamo dosta planova, a neki će se objelodaniti vrlo skoro.


FASHION.HR 28.5.2006. - 7.2.2007


FASHION.HR 07.02.2007 - 1.2.2009


FASHION.HR 1.2.2009 - 3.6.2014.


FASHION.HR 3.6. 2014- danas

Što smatraš ključnom promjenom u poslovanju danas i onda?

Onda je bilo mnogo teže jer si stvarao kako scenu, tako i tržište. Vladalo je veliko nepovjerenje klijenata prema online platformama kao kanalu promocije ( iako danas to zvuči smiješno), a bili smo i u deficitu modnih novinara. Ponosan sam što mogu reći da smo kroz FHR stvorili generacije modnih novinara.
Danas je pak teško jer ne postoje objektivni kriteriji. Svi su najbolji portali, najbolji eventi, a zapravo to nisu, jer samo su rijetki takvi. Iako svi na sceni znaju tko je najbolji u čemu, često se istina zamagljuje zbog partikularnih interesa pojedinaca te velikih ega bez pokrića.



Kad bi mogao, koji savjet (ili dva, tri) bi dao samom sebi prije 15 godine?

Teško mi je to reći jer i danas djelujem i stvaram po sličnom obrascu kao i prije 15 godina, a to je da ništa nije nemoguće. Postoji samo lakši i teži put, a meni je uvijek bio draži onaj teži. Imao sam sreće što sam uvijek pronalazio suradnike koji su me bili spremni slijediti na tom putu i zbog toga je kako FHR, tako i cijela kompanija već godina uspješna.

Svijet medija u zadnjih pet godina, posebice na našem i regionalnom tržištu doživio je svojevrsni 'boom'. S pojavom društvenih mreža, borba za djelić medijskog prostora postala je još više konkurentnija. Ipak, FASHION.HR se pozicionirao kao jedan od najčitanijih online magazina u Hrvatskoj. Što se krije iza tog uspjeha?

Iza uspjeha nikad nema velike tajne. Uspjeh je uvijek kombinacija kvalitetne vizije i mukotrpnog rada. U tom smislu, svi smo predodređeni za uspjeh, samo mu moramo svakodnevno stremiti i za njega mukotrpno raditi.

Iako si započeo primarno se fokusirajući na modnu industriju, danas je FASHION.HR punopravni online magazin koji je prepoznatljiv po mnogobrojnim projektima i suradnjama vezanim uz svijet mode, ljepote, kulture te lifestylea. Postoji li segment koji ti je i dalje najdraži?

Da, hrvatska moda naravno. 20 godina djelovanja obilježio je najviše rad s hrvatskim dizajnerima. U tom smislu, jako lijepe uspomene me vežu za mnoge dizajnere koji su stasali kroz našu platformu i kojima smo pomogli da se pozicioniranu na tržištu.

Posljednja 30. sezona FASHION.HR tjedna mode bila je održana prošle godine u ovo vrijeme. Iako je mnoge rastužila vijest kako više neće biti FHR tjedna mode, ti si, i prije ikakvih naznaka pandemije, odlučio kako je toj etapi tvog života došao kraj. Kako je došlo do te odluke i jesu li vrata u potpunosti zatvorena za bilo kakve slične projekte u budućnosti?

Nakon organizacije 30 sezona tjedana mode pod brandom FASHION.HR, a još 20-ak pod drugim brendovima, shvatio sam da sam ispunio sve svoje kreativne izazove, te da je najbolje otići kad si na vrhuncu. Mogao sam još godinama raditi taj projekt, ali počele su me zanimati i neke druge stvari kojima sada mogu posvetiti više vremena.

Što se tiče budućnosti, neupitno je da sada vlada svojevrsna rupa, ali da će se sigurno pojaviti netko tko će ponuditi nešto novo, drugačije, a nadam se i svježije.
Što se mene osobno tiče, vrata nikad do kraja nisu zatvorena i ostavljam mogućnost da ću se na neki način tim segmentom poslovanja baviti i dalje.


Kroz redakcijska vrata u posljednjih 15 godina prošao je veliki broj ljudi, a mnogi su danas zahvaljujući počecima u FASHION.HR-u izgradili uspješne karijere u kreativnoj industriji. Što najviše cijeniš kod svojih zaposlenika i kako ih biraš?

Biram ih po osjećaju i generalno sam zadovoljan sa suradnicima koji su prošli kroz FHR i pogotovo onima koji su danas tu, jer su svi svojim radom utkali dio sebe u uspjeh branda i na tome svima veliko hvala.Nadam se da su i oni naučili nešto od mene i drago mi je vidjeti da su mnogi i na krilima našeg branda ostvarili uspješne karijere.

Kako bi opisao sebe kao direktora koji vodi tvrtku i poveći tim i prepoznatljivo lice FASHION.HR-a?

Teško mi je to reći. Mislim da se mijenjam s godinama. Mislim sa sam danas puno zreliji nego što sam bio na početku karijere. Mislim da sam naučio više slušati druge, iako i dalje u meni vrije neiscrpna energija koja me svakodnevno pokreće i gura da ulazim u koštac s realizacijom velikih projekata. Vjerujem da tu energiju osjeća i moj tim , te da pozitivno utječem na njih da svakodnevno budemo bolji i uspješniji.

Pričati o 2020. godini kao jedinstvenoj i nevjerojatno teškoj, više nije novost. Kako si se nosio s karantenom i potpuno novim pristupom poslu u trenutku kad sve što nam je 'normalno' više nije bilo moguće?

U prošloj godini svi smo stali, ali budući da svaku situaciju gledam kao priliku, višak slobodnog vremena omogućilo nam je da napravimo nešto novo. Tako je nastao i brand Green.hr koji je već sad pionir na hrvatskoj medijskoj sceni, a projekti koje spremamo bit će pravo osvježenje.

Koje su najvažnije poslovne lekcije koje si naučio iz tog perioda i koje smatraš ključnima istaknuti?

Okolnosti nad kojima nemaš utjecaja ne možeš kontrolirati, i ne trebaš niti pokušavati. Realno procjeni situaciju u kojoj se nalaziš i kvalitetno se pripremi za period koji slijedi. Budi spreman jer sutra je novi dan.



Osim što si direktor FASHION.HR-a, sa suprugom Sanelom vodiš i RED, kreativnu agenciju koja je najpoznatija po organizacija raznih javnih događanja. Nakon više od godine dana zatišja i zabrana okupljanja, ponovno se vraćamo nekakvoj zaboravljenoj stvarnosti i dugoiščekivanim društvenim zbivanjima i druženjima. Veseli li te povratak u 'staro normalno' ili misliš da se svijet zauvijek promijenio?


Mislim da se ljudi ne mijenjaju. Prvi dan lockdowna kada smo svi odjednom postali "bolji ljudi", tvrdio sam da će se sve vratiti na staro prvom prilikom. Mislim da je ljudska priroda takva kakva je, i da kao nesavršena bića svi imamo sličan spektar emocija te slične okidača koji aktiviraju te emocije.

Što se tiče trenutnih projekata,mi smo se kvalitetno spremili, i ove godine slično kao i prošle, pokrenuli smo društveni život grada Zagreba. Prvo smo u suradnji s Marinom Medakom otvorili RougeMarin Park, a upravo je u tijeku i Baš Naš festival koji je trenutno glavni pokretač pozitivne energije u našem gradu. Uz niz drugih projekata koji su u pripremi, mislim da smo ponovo postavili visoke standarde, a posjetiteljima smo ponudili iskustvo zabave na najvišem mogućem nivou. Zbog toga su oba projekta toliko uspješna.

Nedugo prije pandemije, postao si otac. Utječe li tvoja nova uloga na to kako pristupaš poslu? Kako žongliraš između privatnog i poslovnog života?

Borba je (smijeh). Naravno da je želja da provedem što više vremena sa sinom velika, ali s druge strane kao profesionalac težim tome da svaki projekt bude odrađen na najvišem mogućem nivou. Ovom prilikom se zahvaljujem baka i teta servisu, a uskoro idem na godišnji odmor kojem se neizmjerno radujem jer ću ga moći provesti u krugu obitelji.

Kad oduzmeš i zbrojiš te podvučeš crtu, na poslovnom planu ostvario si velike uspjehe, no postoji li još nešto što želiš postići? Gdje vidiš FASHION.HR u budućnosti, pa i za 15 godina?


Ovo je najteže pitanje. Za mene su svi realizirani projekti do današnjeg dana prošlost, i sve što me zanima je jedino budućnost. Mislim da je nakupljeno iskustvo dobar zalog načinu razmišljanja da najbolje tek slijedi.
Foto: Zvonimir Ferina, Instagram
Objavljeno: 19.06.2021. u 09:53

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p