HRVATSKA MODA

10 najboljih hrvatskih modnih kampanja koje su obilježile 2019. godinu

Koji fotografi koji stoje iza najljepših vizuala u protekloj godini?

Nije novost tvrditi kako je hrvatska modna scena, bar kad su u pitanju fotografija i kreativna direkcija, itekako dostojni one svjetske. U svega nekoliko godina, šačica pojedinaca prerasla je u hvalevrijedan kolektiv koji je postao prepoznatljiv po velikom talentu i jedinstvenim kreativnim vizijama.

Stoga ne iznenađuje činjenica kako iza mnogobrojnih kampanja hrvatskih modnih dizajnera stoje upravo hrvatski modni fotografi koji na svojstven način oživljavaju cjelokupnu modnu priču. Nabrajati doajene I up and coming talente nije potrebno, to su dobro poznata imena scene koji, bez obzira na broj projekata i razinu zahtjevnosti istih, iznova uspijevaju domaću kreativnu industriju usporediti s onom svjetskom.

Godina na izmaku bila je i više nego zanimljiva, u svakom pogledu. Svjetska modna industrija je, po prvi puta iskreno, u ovom desetljeću zagrizla za problematiku održivosti mode i njene konzumacije. S vizualnog spektra, to je rezultiralo svojevrsnim povratkom prirodi i pročišćenom imidžu. Suvremeni naturalizam koji je publika objeručke prihvatila, poput kampanja hrvatskih dizajnerica Marije Kulušić i Staše Doblanović Randall. Njihova prepoznatljiva pročišćena estetika koja je implementirana u svaku kolekciju, ponajviše je došla do izražaja s istaknutim kampanjama iza kojih stoje fotografski Franjo Matković i Senja Vild.

Franjo Matković - kampanja dizajnerice Marije Kulušić






Brend Charlie Design dizajnerice Loredane Bahorić postao je gotovo kultan za hrvatsku modnu scenu, no osim sjajnog dizajna, ono što ga već dugi godina ističe u od drugih, upravo su kampanje kolekcija. Ovog puta u crno-bijelom svijetu pod kreativnim vodstvom Mare Milin čiji fotografski potpis uspijeva iznova zarobiti promatrača i ispričati mu bezbroj priča. Za razliku od spomenute kampanje, Milin je još jedanput pozorno osluškivala kod brenda i predstavila kampanju dizajnerice Nataše Mihaljčišin kojom dominira suvremeni kontekst kroz moderno pletivo i tradiciju i vibrantni kolorit.

Mare Milin -  kampanja brenda Charlie Design








Doris Fatur - kampanja brenda Loré







Dizajner Igor Djuga za ovu je sezonu predvidio snažan kolorit i formu, a dinamičnost kolekcije su Franjo Matković i Senja Vild na jednostavan no efektan način pretočili kroz pokrete tijela. Slično je učinio i fotograf Marko Grubišić koji je otišao korak dalje i sjedinio dinamične pokrete s prirodom što je rezultiralo upečatljivom i snažnom kampanjom brenda XD Xenia Design.

S druge strane, jedan od najvećih trendova ove godine bio je povratak nekim prošlim vremenima, godina je ostala u znaku pojma remade. Više no ikad dosad, tradicija se nametnula vodećom mišlju i vizijom kojem su teško odoljele brojne svjetske modne kuće, pa tako ni brend Lore dizajnerice Lorete Gudelj. Inspirirana španjolskom tradicijom i filmskog ikonom Saritom Montiel, nova kolekcija poprimila je svoj završni oblik u primjerenom prostoru pod kreativnom vizijom fotografkinje Doris Fatur. Simbioza ovog doba i povratka tradiciji inspirirala je i mladi dizajnerski duo Les Émaux čija je kampanja istovremeni pogled u prošlost i budućnost.

Franjo Matković i Senja Vild - kampanja brenda Staša Design








Mare Milin - kampanja brenda dizajnerice Nataše Mihaljčišin i istoimenog brenda









Marko Grubišić - kampanja brenda XD Xenia Design








Ana Mrđen - kampanja brenda Les Émaux






Franjo Matković i Senja Vild - kampanja brenda Igor Djuga





Modna ilustracija oduvijek je bila medij koji na intrigantan i jednostavan način uspijeva zaokupiti promatrača te stvoriti svijet nebrojenih mogućnosti. Dati mašti na volju postala je jasna misao vodilja za posljednje dvije istaknute kampanje koje potpisuju Franjo Matković i Senja Vild. Ova prva brenda Boudoir prepoznatljive je estetike koja s lakoćom sjedinjuje elemente same kolekcije kroz lajt motive inspirirane prirodom. Druga kampanja, uz isti pristup, zapravo je komentar na modni sistem i gotovo nevidljivu granicu između onog što je dopušteno, odnosno nije.

Franjo Matković i Senja Vild - kampanja brenda Boudoir 







Franjo Matković i Senja Vild - kampanja Bipa FASHION.HR




Foto: PR
Objavljeno: 31.12.2019. u 15:24

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p