HRVATSKA MODA

„2W1SM je jako zabavan brand u kojem stvaramo doslovno sve što nam padne na pamet...“

Intervju: Ana Fucijaš i Marija Koštić (2Women1SewingMachine)

Ana Fucijaš i Marija Koštić dvije su mlade dizajnerice koje u posljednje vrijeme doživljavaju pozitivne reakcije od strane modne publike. Zanimljiva kolekcija na pretposljednjem Modnom ormaru, popularni ovratnici i rad na kostimima grupe Lollobrigida dovoljan su poziv za istraživanje kreativnog ludila djevojaka koje stoje iza imena 2WOMEN1SEWINGMACHINE...

U dvije ste godine uspjeli izgraditi ime na sceni. Doduše, više pripadate „indie" sektoru tako da vas za sada prepoznaje određena grupa zagrebačkih cool klinaca. Jeste li upisom na TTF prvotno htjele ostvariti dizajnerske karijere? Ili raditi u dizajnu kroz razne suradnje?

Nismo baš svjesne uspjeha. Kako zbog našeg odgoja, a tako i zbog toga što ne želimo da nam jednoga dana udari u glavu kao kod nekih naših dizajnera. Na naš posao gledamo skromnim očima. Bitno nam je da radimo i da se stalno nešto događa. Pratimo «feedback» okoline, ali se njime ne zanosimo. Upisom na TTF htjele smo učiti o onome što živimo i volimo od kada znamo za sebe i na neki način dati si potvrdu da je to ispravno.

 

Prije pet godina nismo razmišljale o dizajnerskim karijerama nego o povijesti odijevanja i dizajna, konstrukciji odjeće, izradi tekstila i modnoj ilustraciji. Gradile smo temelj za karijeru za koju bi rekle da je još uvijek u povojima. Onoga dana kada budemo mogle živjeti od svog dizajna proslavit ćemo činjenicu da smo si izgradile karijeru. Današnje društvo je skeptičnog karaktera, puno puta smo se susrele s podsmjesima i upitnicima jer nekome nije zapravo bilo jasno zašto se bavimo nečime što na našim prostorima ne donosi veliki kapital, zašto nismo završile neki drugi fakultet.

Odgovor je veoma jednostavan - zato što bi izgubile zdrav razum. Naš poziv je drugačiji, bez kreativnog razmišljanja i djelovanja mi ne vidimo svoj smisao. Fakultet nas je spojio, upoznale smo se tamo, ali danas nam je jasno da bi se upoznale prije ili kasnije. Dvije glave koje isto razmišljaju moraju se kad-tad negdje sresti i povezati, to je sudbina i mi u nju vjerujemo. Voljele bi u budućnosti surađivati s istomišljenicima. Ne moraju to biti dizajneri, ali moramo dijeliti istu estetiku i pritom se dobro zabaviti.

Kako uopće gledate na svoj brand 2WOMEN1SEWINGMACHINE? Kakvu viziju imate u glavi? Referirate li se na koga?

2W1SM je jako zabavan brand u kojem stvaramo doslovno sve što nam padne na pamet. Popis ideja je predug da bi ga opisivale tako da od nas u budućnosti možete očekivati stvarno svašta. Teško nam je riječima opisati «feeling» koji nas vodi kad stvaramo. Lakše bi nam bilo nacrtati ga. Stalno nas to pitaju, možda bi bilo mudro pretočiti ga u nekakav audio-vizualni event. Rekle bi da se vizija svakodnevno nadograđuje - hranimo je kao malu bebu. Ne bavimo se samo modom, nego i kostimografijom, tekstilnim dizajnom, ilustracijom, uređenjem prostora, itd. Ne tako davno, dobile smo jako dobar savjet- «Ako želiš uspjeti kao dizajner moraš prihvatiti svaki izazov koji se pred tebe postavi, makar on ne bio usko vezan uz tvoju struku. Dizajner je dizajner.

Na svakom izazovu trebaš biti zahvalan i odraditi ga najbolje što možeš. Nakon dobro obavljenog posla, smiješ priznati da si ga radio prvi puta u životu.» Volimo raditi na više polja jer tako stječemo iskustvo.

Trudimo se ne referirati na tuđi rad već biti svoje- netipične, zanimljive, drugačije i pritom ponosne na sve što radimo. Ponosne smo i na svoje prijatelje čiji rad neizmjerno cijenimo. To je dizajn Adele i Nikole, zatim brandovi poput ROBE, OH TIGERA, V-only-V, Dott, itd.                 

Na pretposljednjem Modnome ormaru ostvarile ste zavidan uspjeh, tik do Nikole Barbira i Adele Kliškić. Je li vam tada krenulo?

To nam je bilo prvo zajedničko predstavljanje i sigurno je točno da smo bile zapažene. Kako je to bila mini kolekcija eksperimentalne mode, poprilično nenosiva, mislimo da smo većinu ljudi zapravo zbunile što nam je i bila prvobitna želja. Dobro ih je protresti, izbaciti ih iz njihove «sigurne zone», pokazati im nešto na što nisu navikli. Nemoj nas krivo shvatiti, čvrsto smo stajale iza obavljenog posla, ali smo isto pritom bile svjesne velikog rizika da većini ljudi ništa neće biti jasno. Sva sreća na tome da su ljudi strpljivo čekali nešto novo od nas dvije. Šok je bio pozitivno prihvaćen.

Krenulo nas je nakon kampanje s ovratnicima koja je bila izrađena u prijateljskoj atmosferi, počevši od glavnih aktera (Petre Nižetić, Marija Franića i Nikole Barbira) do fenomenalnog stana u kojem smo snimali (Crispine, volimo te!). Modni ormar je bio dobra platforma za početak, velika je stvar kad te primijeti i prizna internacionalni modni žiri, ali sada je sve na nama...

Surađivali ste s grupom Lollobrigida. Čini mi se da ste izradile kostime za njihov koncert. Kako dolazi do takvih suradnji?

Bitno je biti na pravom mjestu u pravo vrijeme. Izlaziti van, upoznavati nove ljude, okružiti se ljudima od kojih možeš puno naučiti i prijateljima koji će te podržavati. Suradnja se dogodila prirodno, sama od sebe. Idu znamo već dugo, krećemo se po istim mjestima i družimo s istim ljudima. Zanimljiva je, vrckasta kao i mi i zato nam je bilo drago kad nas je pitala da im radimo kostime. Želja joj je bila da budu drugačiji od prijašnjih - da budu ozbiljniji.

«Skuhale» smo im točno to, s malo naših kostimografskih začina: malo mističnosti, sjaja i ekstravagancije. Volimo skrivene poruke u modi i kostimografiji. Tako su plaštevi koje su nosile imali po sebi razne simbole koji nisu bili uočljivi na stageu, ali smo mi i one znali da su tu. Vjerujemo da odjeća posjeduje magična svojstva. Kostimi su rađeni za predstavljanje njihovog novog albuma i mini turneju. Morali su biti snažni i efektni, kao i njihov nastup.

Kad bi ti netko rekao da na svom kostimu, npr. imaš medvjeđe šape sa zlatnim kandžama i orlova krila - sigurno bi se ponašao drugačije nego kad bi ti rekli da je to samo jedan lijep kostim.

Suradnje su bitne i nadamo se da će ih se događati što više. Surađujemo, razmjenjujemo iskustva, raste nam «rating». Što više ljudi znamo, više nas ljudi prati - svi sretni i zadovoljni.

Postoji li osoba, predmet ili pojava koja vas inspirira? Koja definira vaš rad?

Naš je rad definiran kreativnim svemirom kojeg zovemo Shouldland. Ideje padaju s neba i sve je moguće.

To je mjesto gdje ne postoje tenzije, gdje ugrožene životinjske vrste žive u jedinstvu, gdje baterije traju vječno. Nebo je uvijek svjetlo ljubičasto, a kada je kišno vrijeme, padaju kapljice od čistog šećera. Gdje je bol uvijek povezana s užitkom i gdje svijetlimo u mraku i razgovaramo bez riječi. Ne postoji vrijeme, satovi su beskorisni. Muzika nije nikad preglasna ni pretiha. Svi su goli i svi vole svih. Pijemo šljokice i to nas čini ekstremno sretnima.

Takvim kreativnim razmišljanjem (sve je moguće) otklanjamo strah od neuspjeha jer o njemu uopće ne razmišljamo. Inspiriramo se svakodnevnim situacijama, a i jedna smo drugoj vječna inspiracija. Naravno da postoje osobe koje su nam jako zanimljive, izdvojile bi Josipu Lisac i Marchesu Casati.

Proslavile ste se ovratnicima. Jeste li uopće mogle predvidjeti kako će ovratnici biti novi „it" komadi?

Znale smo jedino da bi ih, i ako ne budu novi «it» komadi, sigurno nosile. Ipak, imale smo neki osjećaj da bi mogli dobro proći kod publike. Namjerno smo ih napravile u više varijanti kako bi vidjele reakciju publike. Sljedeće nam je u planu završiti fakultet, a za bližu budućnost želimo raditi što više, napraviti novu kolekciju modnih dodataka i odjeće koja će biti predstavljena kroz kratkometražni modni film i tako malo po malo, ostvarivati svoje snove i graditi zajedničku karijeru.

Marko Banjavčić

Photo: 2Women1SewingMachine, Denis Dunaj, pixsell

Objavljeno: 17.02.2012. u 10:30

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p