HRVATSKA MODA

74. ZLATNA IGLA JE IZA NAS...

Je li tradicionalno i dalje dobro, ili bi modernizacija dobro došla?

Ovog petka uz izravan prijenos na dugom programu HRT-a održala se sad već 74. Zlatna igla. Ako idemo računati, prva Zlatna igla održana je davne 1935. godine, a na ideju su došli naši obrtnici kad su 1933. posjetili revije u Beču i odlučili pokrenuti nešto tog tipa i u Hrvatskoj.

Lijepo je imati tradicionalni dugogodišnji event, pogotovo jedan koji propagira modu, no Zlatna igla je za današnji pojam malo pretradicionalna barem ako idete pitati mlađu publiku. Dok u Hrvatskoj postoje drugi modni eventi, koji briju na dobar PR i trude se biti u rangu sa svjetskim modnim eventima, Zlatna igla čini se pomalo zastarjelom i neatraktivnom. No gospođa Branka Jengić ujedno i direktorica Zlatne igle tvrdi suprotno. „Zlatna igla svake godine je sve modernija, radi se na poboljšanju i u organizacijskom i u modnom segmentu, a mladi dizajneri koji su nas ove godine prepoznali pokazuju upravo to! Svake godine interes za Zlatnu iglu je sve veći, kriteriji su sve stroži i radi se na selekciji." poručila je Branka Jengić. Ove godine organizatori se mogu pohvaliti nastupom mlade ekipe čije smo kolekcije dosad navikli viđati na nekim drugim modnim događanjima. Tako su na 74. Zlatnoj igli nastupili Igor Galaš, Ana Kujundžić, Etna Maar, Mustre, Tomislav Jerčić i Igor Dobranić. „Mladi su shvatili da su u etabliranoj manifestaciji, gdje je strog žiri i dugogodišnja tradicija. Ovdje nije kao na drugim manifestacijama, na Zlatnoj igli dizajneri ne financiraju ništa drugo osim svojih kolekcija. A kako mi propagiramo kvalitetne obrtnike, svi su oni svjesni da će kod nas biti prezentirani na način koji im je potreban. Ovo je jedina modna manifestacija koja ima izravan prijenos na nekoj televiziji, jedina manifestacija dostupna široj publici. Dok kod drugih kreacije može vidjeti do 500 ljudi mi se možemo pohvaliti velikom gledanošću na nacionalnoj televiziji. To sigurno nešto znači."

 

img_1135.jpg

Na pitanje zašto velik broj dizajnera radije bira druge modne evente za prezentaciju svojih kolekcija odgovorila je : „Razlika između nas i ostalih modnih događanja u Hrvatskoj je prvenstveno ta da naš moto nije istaknut celebritije koji sjede u prvim redovima, već dizajnere, obrtnike i njihov rad." Činjenica je da se mediji hrane javnim osobama i da našu javnost više zanima tko je bio gdje i s kim, što je obukao i koga je tračao, a ne trud, rad i kreativnost koja stoji iza kolekcija dizajnera, no očigledno je da dizajneri iz njima poznatih razloga za predstavljanje svojih kolekcija ipak biraju druge manifestacije. Na Zlatnoj igli smo unazad par godina od renomiranih dizajnerskih imena tek imali priliku vidjeti modnu marku XD Xenia design, MUSTRE,  Etna Maar, Amarie te nekolicinu mladih dizajnera.

 

Logično pitanje je, zašto je onda tako mali broj naših popularnih dizajnera kroz sve ove godine izlagao na eventu? „Mi smo otvoreni za svaku suradnju, a ti dizajneri sami biraju gdje će nastupiti. Naš je jedini uvjet taj da se prezentiraju novom kolekcijom. Kako je naša manifestacija zadnja po redu od modnih događanja  većina dizajnera je svoje kolekcije već predstavila." odgovorila je.

Zlatna igla je tradicionalna i najstarija modna obrtnička revija na kojoj obrtnici tekstilci iz cijele Hrvatske imaju priliku predstaviti najviše produkcijske i estetske standarde proizvoda obrtničkih radionica tekstila (dnevna, večernja i vjenčana odjeća, obuća, krzno, koža, šešir, moda za muškarce), ali i radionica postolara, kožne galanterije, zlatara, cvjećara, kao i ponajbolje iz salona frizera i kozmetičara. Održana je pod generalnim pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstava, rada i poduzetništva te pokroviteljstvom i suorganizacijom grada Zagreba. Nositelj najvećega obrtničkog projekta je Udruženje obrtnika grada Zagreba. Suorganizatori su Hrvatska obrtnička komora, Obrtnička komora grada Zagreba te Turistička zajednica grada Zagreba, a uz sve ovo ima izravan prijenos na Hrvatskoj radioteleviziji.

Imperativ Zlatne igle grada Zagreba oduvijek je bio vrhunska kvaliteta, maštovitost i kreativnost u funkciji nosivosti. Sve to stoji, no ako idemo gledati kreacije koje šeću pistama ili način na koji se revije održavaju, neizbježno je upitati se, da li je možda modernizacija (koja je kako sama direktorica naglašava prisutna) prespora ili je značajnost Zlatne igle s godinama zbog drugih modnih manifestacija izgubila na značaju?!

U galeriji se nalaze fotografije 74. Zlatne igle na kojoj su svoje kolekcije predstavili Igor Galaš, Ana Kujunđić, Etna Maar, Tomislav Jerčić, Body Feeling, Modni salon Dora, Etno butik Mara, Mustre, MOXL-muška moda, Blau Line, Krzno Dvoravić, Cahun šeširi, Modna kuća Sposa, Moda Stolnik, Igor Dobranić, Salon mode Banovec, Muška moda Šabić, Krzno Mrša i Elegance modni salon.

Ana Bacinger

photo by : Jelena Balić

 

Objavljeno: 20.10.2009. u 09:10

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p