Tijekom godina svog postojanja na regionalnoj modnoj sceni, prestižni natječaj LIFT by Perwoll iznjedrio je nekolicinu mladih dizajnerskih nada neospornog talenta čiji su modni brendovi i kreativni rukopisi danas nadaleko prepoznatljivi te stoje uz bok najvećim imenima na modnoj pisti FASHION.HR-a. Već tradicionalno, i ove se godine LIFT uputio u misiju traganja za novom mladom dizajnerskom nadom koju će lansirati u zvjezdanu orbitu, a ima li boljeg načina da se ista pronađe nego da se prisjetimo nekih starih, sada već profiliranih dizajnera, koji su nekoć i sami pripremali skice, pedantno promišljali svaki model kolekcije te se nastojali prikazati u najboljem svjetlu, sve kako bi odnijeli pobjedu?
Mlada dizajnerska nada Ana Jagić jedna je od finalistica natječaja LIFT by Perwoll koja je svoju kolekciju inspiriranu sportskim automobilima predstavila zagrebačkoj publici i stručnom žiriju, i makar joj ona tada nije donijela službenu pobjedu, Ana je iz cijele priče definitivno izašla kao pobjednica. Debitantskom kolekcijom kojom se mlada dizajnerica predstavila na velikoj pisti FASHION.HR-a apsolutno je opravdala povjerenje organizacije koja joj je dala priliku da pokaže što sve može. Detaljno razrađenom, dosljednom i zrelom kolekcijom opravdala je sva očekivanja koja se postavljaju pred mlade nade i dizajnere čiji se rad opisuje velikim epitetima. Nadograđujući istraživački rad koji je provela za natječaj LIFT by Perwoll, Jagić je svoj brend HEDRA Design modnoj publici predstavila u najboljem mogućem svjetlu, inspirirana dizajnom sportskih automobila i tragovima guma te apstrakcijom spomenutih elemenata. Ana se u svojoj debitantskoj kolekciji poigrala geometrijom te spajanjem materijala mat i sjajnih nijansi te različitih tekstura što je pridonijelo efektnom vizualnom dojmu čime je sve prisutne ostavila bez daha. Kolekcija Ane Jagić odisala je zrelošću i pedantnošću u razradi te se nije nimalo razlikovala od onih profiliranih dizajnera.
"Na natječaj sam se prijavila jer mi se to učinilo kao odlična prilika da svoj rad predstavim publici, steknem nova poznanstva i općenito dobijem bolji uvid u to kako modni svijet uopće funkcionira," rekla je Ana Jagić o svojim motivima za prijavu na LIFT. A koja joj je bila misao vodilja pri stvaranju kolekcije koja će osvojiti žiri?
"Kolekcija je inspirirana sportskim automobilima i ženama koje ih voze. Sportski automobili su tradicionalno muški svijet, ali kao i mnoge druge stvari danas, taj svijet se mijenja. Dominantna boja je crna , djelomično kao hommage preteči moderne industrija automobila, Fordovom Modelu T, koji se proizvodio samo u crnoj boji,a dijelom i zbog legendarnog pitanja, često povezanog s prikazom automobila u holivudskim filmovima: “Does it come in black?” prisjeća se Ana te nastavlja, "detalji su izvedeni u crvenoj boji, koja se najčešće povezuje sa brzinom, a inspirirani su svjetlosnim tragovima stražnjih svjetala automobila, simbolom brzine i sportskih automobila uopće. Ručno nabrani sivi dijelovi su suptilna referenca na stvar bez koje automobili ne mogu - cestu. Njihova tekstura je uvećana apstrakcija grube asfaltne podloge. Ručno nabiranje je odabrano kao tehnika, jer u ovom kontekstu significira i sav ručni rad koji još uvijek ulazi u proizvodnju luksuznih sportskih automobila, unatoč svoj raspoloživoj modernoj tehnologiji."
Obzirom da je Ana uspjela izraditi kolekciju koja će stručni žiri LIFT-a očarati svakako bi vrijedilo obratiti pažnju na ono što ni sama Ana nije zanemarila: "Trudila sam se paziti na sve podjednako, od početnih skica i odabira materijala, do razrade krojeva i samog šivanja. Isto tako bilo mi je važno da glazba i sveukupni styling čine smislenu cjelinu s kolekcijom. Ako gledamo samu na reviju kao proizvod svi ti elementi su jednako vrijedni i važni za prezentaciju."
Isto tako, talentirana dizajnerica podijelila je s ovogodišnjim natjecateljima još nekoliko savjeta koje bi vrijedilo poslušati: "Mislim da se niti jedan dizajner, pa tako ni modni, ne bi smio zatvoriti isključivo u sferu kojom se bavi. U današnje vrijeme originalnost je ono što se najviše traži (barem u teoriji), a multidisciplinarni pristup radu otvara vrata drugačijim načinima razmišljanja i rješavanja kreativnih zadataka. Sama činjenica da je hrvatsko tržište prilično malo zahtijeva konstantan trud, rad i kvalitetu. Eventualna pobjeda na natječaju je samo početak priče."
"Osim mnogih novih poznanstava i prijateljstava, sudjelovanje na LIFT-u, i sve sto se desilo nakon toga, donijelo mi je mogućnost da pretvorim svoju ljubav prema modi u posao s punim radnim vremenom. Danas polako i sigurno razvijam svoj brand Hedra Design i veselim se budućim izazovima i projektima," otkriva Ana prednosti prijave na natječaj, čak i ako ne odnesete službenu pobjedu.
A kako si se osjećala prije velikog debija na pisti FASHION.HR-a? "Sjećam se da sam bila jako sretna i uzbuđena, neispavana i još uvijek u nevjerici da sam od Fashion.hr-a dobila takvu priliku. Srećom, cijeli tim FASHION.HR-a je dao sve od sebe da pomogne da, unatoč mojem neiskustvu, uspješno odradim svoju prvu veliku reviju," prisjeća se zadovoljno Ana.
Sva pravila natječaja doznajte ovdje, a prijavnicu preuzmite na ovom linku.
Foto: Mateja Vrčković, privatni album
Objavljeno: 20.05.2015. u 15:05