Sinoć je u prostoru Muzeja automobila Ferdinand Budicki održana prva večer Cro A Portera. Šest avangardnih dizajnera predstavilo je svoje vizije onoga što bi hrvatske žene i muškarci trebali nositi i to na specijalnoj lokaciji rezerviranoj samo za njih dok će se ostatak revija, počevši od večeras pa sve do subote, održavati na zagrebačkom Plesu.
XD XENIA DESIGN
Večer je otvorila Ksenija Vrbanić čija je kolekcija predstavljena već u nekoliko svjetskih metropola prije nego je stigla na pistu Cro A Portera. Inspirirana novim tehnološkim postignućima u konstrukciji odjeće, Ksenija se odlučila poslužiti računalnom tehnikom paper cut kojom se dizajnerski elementi odnosno motivi u odjeću ugrađuju već prilikom samog procesa krojenja. Rezultat koji smo vidjeli na pisti bio je sasvim u Ksenijinom stilu, od cipela do odjevnih oblika, ponovo crno – bijelo, ovaj put uz dodatak zelene.
Bogatstvo tekstura dobiveno je već spomenutom tehnikom, izrezanim krugovima ili polukrugovima, dok je grafička slojevitost postignuta prisutnošću printa. Ksenija nam je otkrila i da je kolekcija postigla odličan uspjeh na internacionalnoj razini što se odrazilo kroz porast broja narudžbi u odnosu na prošlu sezonu.
VEDRANA MASTELA
Vedrana Mastela je u svojoj drugoj kolekcije od pobjede na Fashion Incubatoru, odlučila krenuti odvažnijim koracima. Ponovo se bavila temom otvaranja prostora između odjeće i tijela kao i u svoje prve dvije kolekcije, no ovog se puta to nije manifestiralo kroz oduzimanje već dodavanje transparentnih materijala na specifičnim područjima kroja. Bilo je tako i nekoliko modela izrađenih isključivo od prozirnih tkanina koje su u potpunosti otkrivale tijelo modela ostavljajući iza sebe pitanje prostora i opće funkcije tkanine.
Kolorit je novi dio kolekcije koji nas je natjerao da pomislimo kako je Vedrana krenula hrabrijim putem, no sama objašnjava kako je to tek rezultat utjecaja koji je na nju imao rad Liquid Crystal Environment Gustava Metzgera.
ETNA MAAR
Prvi dio večeri zatvorila je Etna Maar iza koje stoji Andrijana Subotić Pjajčik. Inspirirana filmom Matrix, Subotić je izradila kolekciju naziva 'The One' u kojoj suprotstavlja klasičan Etna Maar potpis aktualnim modnim trendovima poput minimalizma ili njegove krajnosti, bogate slojevitosti. Koristila je vunu, neopren, pamuk i umjetno krzno od čega su možda ipak najbolje izgledali modeli od pletiva kojima se Etna Maar bavi već dugi niz godina.
Dominirali su kaputi, jakne i oversized pletivo ispod čega su modeli nosili sasvim obične odjevne predmete poput potkošulja, tajica i majica s printevima programskog koda Etna Maar web stranice. Boje su ostale pritajene pa smo vidjeli tek crnu, sivu i petrolej zelenu.
MARIO VIJAČKIĆ
Mladi Mario Vijačkić kojem je ovo druga kolekcija na Cro A Porteru, bavio se japanskim konceptom ma koji je zapravo estetsko sredstvo u umjetnosti i označava prazan prostor – u glazbi je to primjerice pauza između sekvenci, a u slikarstvu neki prazan, neoslikan prostor. Vijačkić je to prenio na odjeću ostavljajući praznine u rukavima i slično, gradeći pritom odnose transparentnih i punih materijala suprotstavljajući zatim tome element zatvorenog kruga koji ne dopušta šupljine u prostoru.
Modeli su pistom hodali bosi, prvih nekoliko je nosilo i neobične bijele trake na glavama formiranih u neku vrstu maski kojima je Vijačkić bio sklon i u prošloj kolekciji, a reviju je završio nekonvencionalnom vjenčanicom koju je nosila neobično visoka Maja Matković izgledajući pomalo sablasno, no u onom pozitivnom 'mcqueenovskom' smislu.
EVEN EAST
Vedran Srdelić predstavio je potencijalno najbolju reviju na prvoj večeri Cro A Portera za svoj brand Even East. Vidljivo inspiriran Japanom donio nam je spojeve kože i transparentnih materijala, puno crvene i bijele boje, no bilo je i šarenih trenutaka prisutnih u printu časopisa i jednom neobičnom ovratniku izrađenom od traka kože koje su padale niz prsa modela.
Budući da je pista bila poprilično duga i svi smo sjedili u prvom redu, bilo je lako uočiti odličnu izradu kojom se Srdelić može pohvaliti. Teksturalna slojevitost također je jedna od kvaliteta ove kolekcija – glatka koža, materijali od kojih su bili izrađeni kaputi i jakne prošiveni u kvadratnom uzorku te cvjetni elementi izvezeni na transparentnim površinama. Eventualni je nedostatak činjenica da je dizajner materijale kupio umjesto da se sam pozabavio stvaranjem teksture i spomenutog printa časopisa, no hrvatska tehnologija nije razvijena i takav bi pothvat vrlo vjerojatno bio teško, ako bi uopće i bio, izvediv.
SPIRIT BY T.B.
Tomislav Bahorić dosljedan je svom stilu iz sezone u sezonu i uspio je izgraditi krug vjernih obožavatelja među muškarcima, no sve je više i žena na hrvatskoj modnoj sceni koje se priklanjaju njegovom dizajnu. Sinoć je u Muzeju automobila Ferdinand Budicki predstavio još jednu sebi svojstvenu kolekciju izrađenu u crnoj boji.
Kolekcija se sastojala uglavnom od muških modela, no bilo je i nekoliko ženskih gdje je Bahorić pomaknuo granice odjenuvši ih u gotovo jednake uniseks modele pa će tako i muški i ženski pobornici njegovog stila uskoro nositi kapute od umjetnog krzna kao i mnogo kože. U kolekciji se pojavilo i pletivo, detalji u obliku metalnih elemenata, a bilo je i okruglih ruksaka namijenjenih ponovo kako ženama tako i muškarcima. Bahorić uvijek igra na sigurno i ovom će kolekcijom zasigurno oduševiti svoje vjerne mušterije, a vrlo vjerojatno privući i neke nove.

N.B.
photos: Goran Matijašec
Objavljeno: 02.10.2014. u 10:54