U hali zagrebačkog Jadran Filma u četvrtak 26. ožujka je otpočeo dvadeset i peti po redu Cro A Porter. Prvu su večer ovog, sada dvodnevnog modnog događanja, obilježile kreativne vizije čak dvanaest domaćih dizajnera podijeljene u dva bloka.
Sjetimo li se samo prošlosezonskih koncepata poput, recimo, magične piste udaljenog zagrebačkog aerodroma, možemo zaključiti kako kreativni tim Cro A Portera na scenografskom planu uvijek nastoji iznenaditi ponekim novitetom i nesvakidašnjom idejom koja će očarati publiku i uvući je u pravu modnu bajku. I ovoga je puta stoga, u svom prepoznatljivom stilu prepunom iznenađenja, pista djelovala poprilično atipično - poput kazališne pozornice na čijim daskama običavamo gledati glumce. Teoretski, bila je to briljantna ideja. No, kada su tim improviziranim teatrom pred publikom počele koračati manekenke, pozornost publike svela se na promatranje njihovog nastojanja da pobijede u žestokoj borbi s visokim potpeticama, gravitacijom i kružnim elementom u vrtnji na koji su u određenom trenu trebale stupiti. I razmještaj publike asocirao je na kazalište pa smo, tu i tamo, radi zračne udaljenosti od odjevnih komada koje smo željeli detaljno promotriti požalili što nemamo onaj maleni dalekozor kakav su hoch dame nekoć nosile u teatar dok su predstave promatrale iz svojih separea. No, stavimo li spomenuto postrance, jučerašnju je modnu predstavu obilježilo dvanaest kolekcija, a u zbiru iskusnih modnih veterana i nekolicine entuzijastičnih mladih i talentiranih nada, našli su se Matija Vuica, Tatjana Pantoš, Anthony Avangard, Katarina Džale, Mario Vijačkić i XD Xenia Design u prvom te duo Kliškinić i Šabarić, Tomislav Bahorić, Etna Maar, Iva Karačić, Vedrana Mastela i Boris Pavlin u drugom bloku.

Jubilarno izdanje Cro A Portera otvorila je raskošna kolekcija haljina imena LUNA-r kojom je Matija Vuica još jednom dokazala zašto je neprikosnovena kraljica siluete koja baš uvijek, kao i ovoga puta, odašilje neodoljivu vibru nepobjedive ženstvenosti. Inspirirana glazbom, dizajnerica je u svoju ovosezonsku modnu viziju unijela podosta konstrukcijskih noviteta koji su na vitkim tijelima manekenki djelovali besprijekorno. Svoju idealnu ženu povela je na put na kojem se ona transformira kroz čitavu paletu boja od jarke žute i narančaste, preko plave, prelijepe nijanse ciklame pa sve do tamne crne podsječajući pritom na nedodirljivu boginju s Olimpa. U svom prepoznatljivom dizajnerskom rukopisu Vuica je ponovo stavila naglasak na tkanine te igru čipke i svile koje u simbiozi podcrtavaju ženski seksepil baš nikada ne prelazeći granicu ukusa, dok je motivom valovitih linija unijela toliko željen dašak nečeg novog i dosad neviđenog. Bez ustezanja, ovu ćemo Matijinu kolekciju ovjenčati epitetima: glamurozno i poetično. Baš uvijek zna kako se svaka žena želi osjećati lijepom, a čini se da je pronašla recept kako to i postići.
U analizi prve večeri Cro A Portera nipošto ne valja zaboraviti ni, jednu od rijetkih domaćih dizajnerica s uspješnom karijerom na internacionalnom planu, Kseniju Vrbanić. Uvijek svoja, s prepoznatljivim dizajnerskim potpisom koji odražava beskompromisnu težnju za individualnosti, kvalitetom te pravim, odmjerenim balansom između avangardnog i nosivog, Ksenija je pravi dragulj na domaćoj modnoj sceni. Kao okosnicu svog rukopisa ali i ove kolekcije, dizajnerica uzima ne-boje crnu i bijelu, uz samo natruhe sive, a naglasak stavlja na krojeve i igre kombinacijama materijala radi kojih odjevni komadi djeluju nekako posebno odvažno i moćno. Modeli podjećaju na neku izvanzemaljsku vojsku s bijelim licima, a nova kolekcija Ksenije Vrbanić odnosi zlatnu medalju za individualizam i neprikosnovenu dosljednost koja, uz neki čarobni recept, uvijek izgleda posebno, svježe i inovativno.

Pobjednici 14. sezone osječkog Fashion Incubatora, Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić, debitirali su na pisti Cro A Portera predstavivši svoju modnu viziju koja bi se mogla opisati epitetima futurističkog minimalizma. Na prvi pogled skloni avangardi nisu, u kreativnom zanosu koji je mnogima teško obuzdati, dopustili da ih to odvede na neke teško dokučive putove već su svoju viziju izvrsno upakirali u praktičan i nosiv ready-to-wear. Inspirirani uniformom kao okosnicom antimode, kolekcija talentiranog dvojca je prije svega unisex, namijenjena i muškarcima i ženama. Kao lajt motiv kolekcije pojavljuju se fantastični ruksaci te ravni krojevi zagasitih, nenametljivih boja koji idu u prilog minimalizmu u izričaju.

„Ja sam nostalgičar,“ bila je samo jedna od rečenica kojom je u dokumentarcu o svom kreativnom stvaralaštvu Boris Pavlin otvorio zadnju reviju prve večeri Cro A Portera kojom je opisao svoj pristup lijepom. Okosnica sinoć prezentirane revije nalazi se u dualnosti – suprotnosti viktorijanskog zapada i nepoznatog istoka što se očituje u orijentalnim, pomalo etno elementima nadopunjenima tisućama delikatnih svilenih latica protkanima sjajuckavim perlicama. Od početnih dnevnih lookova, Pavlin je u konačnici stigao do, omiljenih mu, večernjih varijanti - dugih raskošnih haljina koje su ovoga puta djelovale neodoljivo glamurozno, posebno prozračno i bajkovito. I ovu, kao i svaku njegovu kolekciju dosad, obilježila je neopisiva pedantnost i u najsitnijim detaljima vrijedna divljenja kao i vrhunska izrada kojoj je Boris Pavlin gotovo religiozno posvećen.
Druge će se večeri u Jadran Filmu publici predstaviti Nebo, Arileo, JET LAG, Yuniku, Lokomotiva, Ivan Ledenko, Linea Exclusive, Jelena Holec, TWINS, Ivan Mann i Zigman.
U galeriji detaljnije pogledajte kreacije s prve večeri CAP-a...
Tina Lončar
Foto: Goran Matijašec
Objavljeno: 27.03.2015. u 14:03