HRVATSKA MODA

Decentralizirali smo modnu scenu

U očekivanju ljetnog Fashion Weekenda razgovarali smo s njegovim art directorom, Vinkom Filipićem
Vinko Filipić je voditelj i novinar HTV-a, ali i art director Fashion Weekenda - modnog događanja koje će obilježiti i ovo ljeto. Prvi Fashion Weekend organizirao je kao 20-godišnjak, a danas, sa samo 26, može se pohvaliti da već pet godina potpisuje organizaciju te poznate modne manifestacije. A što nam on i njegov tim spremaju u najnovijem izdanju eventa, moći ćemo provjeriti uskoro, budući da će se Fashion Weekend odvijati od 13. do 15. lipnja u Zadru.

 

 

Uskoro počinje novi Fashion Weekend, što će ponuditi publici?

Fashion Weekend će u tri dana ponuditi revije 22 modna imena. Događanje će otvoriti Modna gušterica, najcjenjenije natjecanje mladih dizajnera, a u sljedeća dva dana će već afirmirani kreatori pokazati svoje kolekcije za sezonu proljeće/ljeto 2006.

 

Što Gušterica osigurava mladim dizajnerima, osim same promocije?

Modna Gušterica je zapravo sustav koji mladim dizajnerima, a pogotovo onima koji pobjede, osigurava kontinuiran i ozbiljan razvoj u modnom smislu; što kroz nagradu Varteks Hands, što kroz novčane nagrade, a možda ponajviše po imidžu kojim su obilježeni pobjednici. On im omogućuje da se istaknu pred ostalim mladih dizajnerima u državi, a svi znamo što to u praksi znači.

 

Tko će vas ove godine sponzorski pratiti?

Naš glavni partner je grad Zadar, uz kojeg su projektu najviše pomogle tvrtke Varteks, Zagrebačka pivovara i T-mobile, iako u projektu sudjeluje jako puno sponzora, kao i prijatelja čitave ideje.

 

Iza vas su brojni eventi, koliko ste zadovoljni postignutim?

Da kažem da sam zadovoljan, bio bih skroman. Naime, u uvjetima u kojima je čitava modna scena zbijena u Zagrebu, uspjeli smo svima dokazati da se i u drugim gradovima, poput Varaždina i Zadra, može doživjeti vrhunska modna priča. Zahvalnost dizajnera, naših gostiju, a i osobna satisfakcija puno je veća kad si svjestan činjenice da si napravio nešto što se mnogi nisu usudili ni pokušati.

 

Što vas projekt razlikuje od ostalih prisutnih na hrvatskoj sceni?

Rekao bih ovako: Fashion Weekend je najstariji modni event ovakvog koncepta u Hrvatskoj, prati ga najmlađa organizacijska ekipa ovakvog eventa u Hrvatskoj, a u sklopu dogadanja odvija se i Modna Gušterica koja afirmira najbolje mlade dizajnere u Hrvatskoj. Uz, dakako, decentralizaciju modne scene, to su glavne komparativne prednosti koje nas ističu pred drugima.

 

I anketa koju smo nedavno objavili na Fashion.hr portalu potvrđuje prezasićenost domaće publike modnim događanjima; kakav je vaš stav o tome?

U potpunosti se slažem. Inflacijom modnih događanja izgubio se koncept, smisao, pa ako želite i umjetnička vrijednost prikazanih kolekcija. No, moje je mišljenje da će se vrlo uskoro situacija promjeniti, i to tako da će opstati najbolji.

 

Kako ocjenjujete trenutnu modnu situaciju u Hrvatskoj?

Krenulo je! Iako je istina da većina dizajnera još uvijek ne može živjeti od svog rada, hrvatski modni produkt je društveno prihvaćen i kao takav dobiva sve više prostora u tržišnoj utakmici sa svjetski poznatim brandovima. Međutim, treba još puno raditi.

 

U kojem smjeru planirate razvijati svoje projekte?

Kad bih vam rekao, morao bih vas upucati! Šalim se, naravno, iako su budući projekti poslovna tajna. Mogu samo najaviti da ovu jesen Fashion weekend nakon pet godina postojanja kreće u totalnu promjenu. Kako cjelokupnog vizualnog identiteta, tako i koncepta. Koncept koji pripremamo daleko je najveća i najobuhvatnija modna priča na ovim prostorima.

Objavljeno: 30.06.2006. u 14:15

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p