HRVATSKA MODA

Došao je kraj posuđivanju odjeće!

Kako su domaći dizajneri prestali inzistirati na crvenom tepihu?

Nedavno smo razgovarali s eminentnom domaćom dizajnericom Matijom Vuicom, koja je poznata po svojoj okupaciji crvenog tepiha s toaletama specijaliziranim za glamurozne trenutke. S obzirom na velik broj poznatih dama koje viđamo u njenom dizajnu, nametnulo nam se pitanje o samom vidu suradnje, točnije o posuđivanju skupocjenih krpica.  

Hrvatski se dizajneri inače često žale, kako im se posuđena odjeća vrati umrljana, rasparana, oštećena, a naše "zvijezde" odbijaju platiti nastalu štetu. Prvi koji je javno progovorio o prestanku posuđivanja odjeće, je dizajner Ivica Skoko, koji je već odavna stavio veto na skupocjene haljine iz svog butika, te do njih bilo koja celebsica može doći jedino ako otvori novčanik.

Što se Matije Vuice tiče, rad s Indirom iz dance grupe Colonia, kao i odlična suradnja s Jelenom Popović Volarić za proslavu rođendana časopisa Story, kao i angažman na haljini Zrinke Cvitešić  za Berlinale, svakako su pridonijeli brendiranju njenog imena na rijetkim crvenim tepisima Lijepe Naše.

Pitanje dana glasi: „Plaćaju li dotične dame dizajnerski rad i haljine ili se striktno radi o PR-u kojeg svaki dizajner treba imati u svome životopisu?".

Ponukani idejom o besplatnom oglašavanju kojeg dizajneri dobivaju suradnjama s poznatim licima domaće scene, odlučili smo ispitati ovaj društveni proces koji stvara, ali i lomi karijere u usponu. Premda je još nedavno bilo posve normalno posuđivati odjeću licima s crvenog tepiha, danas je situacija posve drugačija (barem prema navodima dizajnera s kojima smo porazgovarali).

              Indira na TopStars koncertima nosi haljine Matije Vuice rađene po mjeri

Eminentni domaći dizajner Ivica Klarić, koji svojim odijelima naprosto oduševljava, pazi na posuđivanje odjevnih komada s imenom IK Studija. Vrlo rijetko ili nikada - izjava je koja najbolje opisuje stanje u Teslinoj 12, gdje se mudro nastoji koristiti imenima poznatih osoba. Možda i najbolja reklama za Klarića jest vjenčanje Jelene Popović Volarić kada je njen suprug odjenuo odijelo ovog majstora čime je smisao dizajnerskih i celebrity suradnji u potpunosti ispunjen. Unatoč inzistiranju na kupnji, a ne na posudbi, ne možemo se oteti dojmu kako su popularni zagrebački ELFS-i nekada bili nezaobilazan dio toaleta na crvenom tepihu. Danas je situacija donekle modificirana te dizajneri Aleksandar Šekuljica i Ivan Tandarić, unatoč pozitivnom PR-u kojeg bi dobili u medijima, inzistiraju na kupnji svojih modela (uz iznimku modnih editorijala i raznih stilističkih usluga za potrebe snimanja). Njihovo zaštitno lice, iznimno popularna Severina, svakako je dobrodošla u dućanu radi besplatnih posudbi, dok će drugi ipak morate platiti cijenu nošenja toaleta s potpisom ovih mladih dizajnera.

                                 Severina je zaštitno lice posljednje ELFS kolekcije

Dobro poznata široj javnosti je i Aleksandra Dojčinović, koja je na posljednjem Dove FASHION.HR-u odnijela titulu jedne od perspektivnijih dama na domaćoj modnoj sceni. Njene „besplatne" posudbe isključivo se odnose na televizijske nastupe te snimanja na kojima se rigidno pazi na odjevne komade kako ne bi došlo do oštećivanja. Njezin kolega Robert Sever, koji obožava surađivati s Jelenom Popović Volarić, također ne posuđuje svojih ruku djelo, osim za editorijale koji su apsolutni imperativ u modnoj industriji.

         

                                    Jelena Popović Volarić i Robert Sever

Vremena lakog dobivanja nečijeg višemjesečnog truda daleko su iza nas. Dizajneri koji čine jezgru domaće mode odavno su shvatili važnost dobrog PR-a bez da ih se pritom jeftino eksploatira. Takvu privilegiju imaju samo najveće zvijezde s energijom koja će dodatno oplemeniti njihov rad i napore. U konačnici, sinergija dizajnera i poznatog lica jedna je opcija u širokoj lepezi suradnji među kojima je ipak najvažnija ona običnog smrtnika i modnog kreativca.

 

Marko Banjavčić

Objavljeno: 22.11.2010. u 07:25

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p