Ivica Klarić, jedan od eminentnijih i svakako zanimljivijih domaćih dizajnera, odlučio je napraviti lagani zaokret za ovosezonski DOVE FASHION.HR proljeće/ljeto 2011, prvenstveno se orijentiravši na mušku kolekciju u suradnji s velikim kozmetičkim imenom DOVE.
Dove, je kao brand koji je generalni sponzor vodećeg modnog događanja DOVE FASHION.HR, ušao u koaliciju s Ivicom Klarićem za projekt DOVE MAN kojeg ćete uskoro moći gledati na pisti Muzeja suvremene umjetnosti (od 16. do 18.rujna).
O tome kakav je Dove muškarac, kako se odijeva, u kojem smjeru ide njegovo ime IK STUDIO i kako je protekla suradnja sa slovenskim proizvođačem obuće PEKO pročitajte u našem ovotjednom razgovoru s Ivicom Klarićem.
..."Inspiraciju najčešće pronalazim u detaljima.."
Uskoro krećemo u predstavljanje novih kolekcija za proljeće/ljeto 2011. u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Kako teku pripreme? Jesi li nam spremio kakva iznenađenja?
Pripreme za ovogodišnje predstavljanje idu po planu, a što se tiče iznenađenja ove godine pripremam samo jednu kolekciju - biti će to DOVE MAN kolekcija od deset modela koji predstavljaju moje viđenje modernog muškarca.
Kada stvaraš novu kolekciju, koliko se naslanjaš na prethodnu? Zadržavaš li kontinuitet ili više nagle rezove? Ima li uopće smisla raditi odjeću po sezonama, naročito u Hrvatskoj?
Kod stvaranja nove kolekcije uvijek gledam da se nekako nadoveže na prethodnu, u nekom detalju, komadu kroja i djelomično boji i strukturi materijala. Raditi po sezonama? To bi bilo odlično kada bi revije posjećivali buyeri - što u Hrvatskoj i nije slučaj.


Kolekcija: Jesen/Zima 2010
Nitko nije imun na trendove u svjetskoj modi. Modna industrija ima svoje pretpostavke koje nam nudi, ali i mijenja svakih šest mjeseci. Koliko inkorporiraš naglašene trendove u svoju kolekciji? Nastojiš li ih interpretirati na svoj način ili ostaješ isključivo orijentiran ka vlastitoj kreativnosti?
Trendove, moram priznati, pratim i to najčešće preko interneta - volim pogledati što dizajneri predlažu. Najčešće u detaljima pronalazim inspiraciju za svoju kolekciju, to može biti detalj u kopčanju ili u džepu - to su sve smjernice moga rada na temelju kojih kasnije razradim cijelu kolekciju u svome prepoznatljivu stilu.
Postoji li grupa djevojaka u manekenskim vodama koje preferiraš angažirati za prezentaciju svojih kolekcija? Težiš li specifičnom izgledu svojih manekenki ili ti taj aspekt nije toliko bitan/presudan?
Naravno da imam djevojke koje preferiram vidjeti u svojim odjevnim komadima - nekako smo svi zajedno i počeli.

U sklopu Dove Fashion.hr proljeće/ljeto 2011 događanja predstavit ćeš Dove Men kolekciju koju radiš u suradnji s poznatim kozmetičkim brendom. Tu ćeš kolekciju posvetiti kome? Kakav je IK&DOVE muškarac? Kako izgleda? Što voli?
Dove muškarac je u potpunosti opušten i ležeran, uvijek uređen i dotjeran, ima određenu strogoću u izgledu, ali bojom ta strogoća biva polomljena i time pokazuje svoju senzualnu stranu.
Kako reagiraš na kritike upućene tvome radu? Ignoriraš li ih, smatraš li ih pozitivnima radi promjena koje su neophodne? Koja je najgluplja stvar koju si čuo o svojim kolekcijama?
Svaku kritiku nastojim smatrati dobronamjernom bila ona loša ili dobra. Čitanjem kritika može se potaknuti na daljnji razvoj koji je neophodan u ovome poslu!

DOVE MAN J/Z 2010
Tvoj brend postoji već niz godina na domaćem tržištu. Kako je recesija utjecala na tvoje poslovanje? Sezona sniženja je upravo završila. Navodno si imao veliku rasprodaju u svojem showroomu? Zadovoljan rezultatima?
Službeno IK brend postoji već osam godina, šesnaest sezona, šesnaest kolekcija x2 jer se radila muška i ženska kolekcija = 32 kolekcije su iza mene! Neslužbeno, ako se uzmu počeci moga rada, već sam četrnaest godina aktivan. Odlična stvar koju prakticiram već drugu sezonu je web prodaja «OUTLET» putem stranice PRIVATE SALE a to smatram izvrsnim načinom za prodaju, ako ne i za budućnost prodaje.
Samom prodajom dobivamo izvješće gdje su prodane stvari i mogu reći da postoji velika potražnja izvan grada Zagreba - zadnja prodaja: 90% izvan Zagreba!
Tvoja suradnja sa slovenskim Pekom izazvala je pozitivnu reakciju tržišta. Jesi li zadovoljan konceptom približavanja nešto širem spektru kupaca? Imaš li u planu još kakve kolaboracije u budućnosti? Imaš li omiljeni model iz kolekcije cipela by Peko?
Upravo danas sam predao komercijalnu kolekciju proljeće ljeto 2011, izabravši kolorite kože od koje će biti izabrani prototipovi, koji će ići na zaključivanje za proizvodnju prodaju kroz dva tjedna jer se ipak radi o količini za koju je potrebno nešto vremena za proizvodnju. Odličan je osjećaj kada vidim kako se moj dizajn proizvodi u velikim količinama i isto tako da se distribuira na području cijele bivše Jugoslavije.
No, nema pauze. Kolekcija za jesen/zimu me čeka!


Kolekcija IK STUDIO za PEKO
Masovna proizvodnja dizajnerskih komada. Što misliš o tome? Smatraš li to pozitivnom pojavom koja je nužna hrvatskoj modi? Kada već govorimo o domaćoj modi, koga cijeniš od kolega? Čiji rad pratiš?
Proizvodnja u manjim serijama bi svakako dobro došla jer time bi dizajneri imali širok krug kupaca jer ipak nismo svi ista konfekcijska veličina. Svijest o proizvodnji mini serija treba tek sazreti u Hrvatskoj jer se ne živi od unikatnih modela. Od kolega bih pohvalio sve jer cijenim svakoga tko za svoj rad pronađe kupca.
Gdje pronalaziš inspiraciju? Da li su to neke tvoje, osobne, sitnice/stvari/hobiji koji te tjeraju na dublje promišljanje? Ljudi? Njihove potrebe i ponašanja?
Slušati ljude oko sebe je esencijalno. Kod mene konstantno dolaze muškarci koji mi govore kako se u Gradu ne može pronaći strukirana bijela košulja. I zaista, proizvedem ih nekoliko kroz tjedan! Po sezoni je broj puno veći. Ovo je osnovni pokazatelj kako nam fali osnovnih stvari, a često se bavimo nebitnim sitnicama.
Marko Banjavčić
Objavljeno: 03.09.2010. u 11:08