HRVATSKA MODA

Fenomen: Zigman

Kako je Zigman postao najtraženiji hrvatski dizajner?

On je dizajner izvan svih okvira domaće modne scene, stvara i živi po svojim jedinstvenim pravilima, ponaša se kao da drugi ne postoje i pritom radi fantastičan posao – koja je njegova tajna?

Juraj je jedan od onih dizajnera s velikim D – njegove kolekcije očaraju vas na prvi pogled zbog bogatstva referenci, tekstura i same tkanine te kolora, dok njegova pojava šarmantnog ‘tasmanijskog vraga’ domaće mode nikog ne ostavlja ravnodušnim. Ako ste ikada razgovarali s proslavljenim dizajnerom mogli ste zaključiti kako je doista riječ o kreativcu koji o svemu ima mišljenje, energično brani svoje stavove i doista živi ono što stvara – grandiozne vizije u njegovu slučaju nisu pretenciozne, nego naprosto dijelom njegova narativa i stvaralaštva na sceni posljednjih petnaestak godina. Zigman je uspio poslovno nadživjeti brojne koji su mu govorili da je jedan obični showman (o da, bilo je i takvih) te je pokazao kako ambicija, talent i upornost ipak imaju nešto za reći kada je riječ o poslovnom uspjehu i ostvarivanju snova. Jedna od njegovih velikih želja, koja je upravo aktualizirana, jest i otvaranje prodajna prostora u strogom zagrebačkom središtu.


Dražen Klarić i Juraj Zigman na dodjeli nagrade Ana Lendvaj

U Preradovićevoj ulici 22, nadomak Cvjetnog trga, Zigman otvara svoju novu oazu stilu i jasno svima daje do znanja kako je njegova era dominacije tek otpočela. U potpunosti personalizirani store, koji je Zigman osmislio do posljednjeg detalja, na najbolji način dočarava svu raskoš njegova talenta, koji u posljednje vrijeme doista postaje dijelom svjetske modne i showbiz scene. Zašto?





Osim ako doista ne živite u pećini, niste mogli ne vidjeti, pročitati ili u tome uživati kako je Juraj u zadnjih nekoliko godina odgovaran za niz spektakularnih scenskih kostima brojnih zvijezda – planetarno popularna grupa Little Mix, Fergie, Bebe Rexha za vrijeme gledane revije Victoria’s Secret, Nicki Minaj za razne nastupe na svjetskim pozornicama, kao i brojne druge dame i dive glazbene scene utjelovile su na najbolji način njegov dizajn i podarile mu onaj ekstra ‘pizzazz’ o kojem je govorila kultna urednica Harper’s Bazaara i Voguea Diana Vreeland.



Vitalnost i glamur, poput oklopa koje Juraj daje svojim heroinama na sceni, doista su zapanjujući. Godinama je Jelena Karleuša, ultimativna ikona srpske, ali i regionalne scene lakih nota, slovila kao persona non grata na hrvatskoj estradnoj sceni. O njezinim se pjesmama šuškalo u privatnosti doma, nije bila opći pojam bez obzira što su je narodnjački klubovi puštali više od posljednjih hitova Severine. Upravo tada je Zigman ostvario suradnju s Jelenom, osmislivši set kostima kojih se ne bi posramile Beyonce ni Jennifer Lopez na svojim svjetskim turnejama.



Upravo u takvim situacijama možemo iščitati Zigmanovu vještinu nametanja svog narativa na sceni na kojoj, budimo posve otvoreni, u poslovnom, strictly business smislu, smislu funkcionira maksimalno desetak dizajnera. On je u Karleuši vidio svoju šansu i poentirao. Kasnije, kada je izbio skandal u svjetskim medijima kako Kim Kardashian zapravo kopira lookove Jelene Karleuše i obratno, srpskoj je zvijezdi porastao rejting, a time se fokus prelio i na kostrenskog dizajnera. Nije li to fantastično?



Zigman nije ime od jučer. Ni od prekjučer. Njegova radna etika, entuzijazam koji unosi u svaku kolekciju traju već sezonama. Ono što ga posebno ističe od ostalih na sceni je činjenica kako odbija uklopiti se u mainstream. Svaka njegova kreacija pravo je maleno umjetničko djelo koje slavi ženu i njezinu siluetu, u kojem nema mjesta za kompromise i, grubo rečeno, seriju maturalnih haljina za debitantice na sceni. Zigman stvara za ženu s velikom Ž i svaka njegova dosadašnja kolekcija jasan je obol tomu. Ako se fokusiramo na njegove kolekcije od 2010. – 2013. možemo jasno doživjeti o čemu se radi. Virtuozno izrađeni, fantasy svijet raskošnih toaleta prilično jasna seksepila (ponekad i erotike) jasna je baza onoga što Zigman ovih dana akcentira u svakom novom komadu. Slavlje je to ishitrene, divlje i tako atraktivne ljepote, u punom smislu riječi.



Otkako nas je oduševio na pisti Cro-à-Porter vrhunskim modnim produkcijama, pri čemu se služio dojmljivim scenskim postamentima, bacanjem konfeta, izlaskom motora i dima na sceni, kao i virtuoznim stylingom, make upom i kosom kojom je dodatno akcentirao svoje kreacije, Juraj je jedan od onih zaigranih dječaka domaće mode koji oko svega stvara veliko uzbuđenje. I tako je ostalo do danas. Malo je toga ostalo neizgovoreno na njegovim revijama, kreacije su pričale za sebe i nije bilo potrebno dodatno stvarati fantaziju.

Nakon toga, Zigman je zaronio u privatnost svog ateljea, stvarao je u tišini i gradio svoju viziju za novu dekadu. Oslanjajući se na zvijezde, dive na sceni koje privlače mnogo pozornosti, kao i sudjelovanjem na eurovizijskoj pozornici, dao si je ekstra motivacije da krene dalje. Izvan okvira domaćih tjedana mode, fokusiran na sebe, prošle je godine u prosincu održao hvaljenu samostalnu reviju u Guvernerovoj palači u Rijeci, gdje je okupio doista impozantnu listu uzvanika, zvijezda i sponzora koji i dalje žele biti dijelom njegove priče. Odlazak u Rijeku većine uzvanika iz Zagreba u tom se trenutku činio kao nemoguća misija, ali Juraj je uspio. Zvijezde su jedva dočekale vidjeti što je osmislio za novu sezonu, mediji su ga još jednom pohvalili i zaokružen je njegov fenomenalni uzlet na sceni.





Premda ta ista scena njemu ne predstavlja puno jer se uvijek uspoređivao s onima koji imaju, žele i traže više. I to je posve normalno, legitimno i pohvalno. Juraj je u međuvremenu postao vladar glamura čije se kreacije šalju izravno u stilističke timove zvijezda svjetskog kalibra i čiji se autorski rukopis prepoznaje na prvi pogled. Ta je odlika doista bitna i isplativa, danas kada je sve postalo toliko slično uličnoj modi da dizajneri, ako nemaju snažnu osobnost, doista mogu prelako pasti u drugi plan u srazu snaga s high street brendovima.

Tekst: FASHION.HR
Foto: Zigman, Instagram, PR
Objavljeno: 10.04.2019. u 16:35

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p