HRVATSKA MODA

"Gotovo 70% kolekcija u dizajnerskim dućanima čine pretkolekcije"

Intervju s Marijom Obrvan, vlasnicom najekskluzivnijeg concept store-a u Hrvatskoj!

Marija Obrvan sigurno nije osoba koju ćete zateći na brojnim društvenim događanjima niti u kronikama etabliranih hrvatskih lifestyle tiskovina. Zapravo, vrlo rijetko pristaje dati intervju ili se fotografirati za isti stoga se ova priča može protumačiti kao prava mala ekskluziva. U posljednjih godinu dana ime koncept butika Maria Dubrovnik nalazi se na usnama brojnih modno osviještenih Hrvatica, bile one poznate ili nepoznate javnosti. Te iste Hrvatice Dubrovnik pohode jednakim žarom kao primjerice Pariz ili Milano upravo zbog „hrama stila" koji se nalazi tek dvadesetak metara od povijesnog Straduna. Činjenice govore kako svi mi ponekad suviše olako i površno shvaćamo modni svijet kao svojevrsno „igralište za odrasle", a da pritom ne razmišljamo o cijeloj strukturi koja se krije iza blještavila modnih pista.

givenchy_pret-a-porter_fall_winter_0910_2.jpg

 

Pojam „buyer" u Hrvatskoj još uvijek zvuči kao zanimanje iz romana znanstvene fantastike, a malo tko zbilja shvaća kompleksnost tog posla. Svoj koncept Marija je gradila polako i promišljeno bez logistike brojnih asistenata i medijskih fanfara. Gotovo cijela svita mojih kolega modnih novinara, urednika ali i već spomenutih „modno osviještenih Hrvatica" u glas će zaključiti kako bi Marija bez problema mogla odnijeti titulu najboljeg hrvatskog buyera. Ipak, u „moru odjeće" koja se pojavi u showroomu i po četiri puta godišnje treba vrlo mudro i znalački odabrati komade koji će se zbilja prodati. Marija će priznati kako joj je bio pravi izazov na hrvatsko tržište revolucionarno lansirati eklektični Marni ili avangardni Jil Sander ali čini se kako u hrabrim izazovima leži magična kombinacija uspjeha. Marc Jacobs, Miu Miu, Celine, Yves Saint Laurent, Rick Owens, Givenchy i brojna druga imena prve modne lige sada su već „pravi građani" Dubrovnika ali i cijele Hrvatske.

 

Ali kako stvoriti uspješan koncept?

„Od početka cijeloj priči pristupam u kombinaciji intuicije i osobnog ukusa i to je ono što čini moj koncept intimnim te prepoznatljivim. Naravno, kada biram određene komade odjeće u showroomovima onda mi se zna dogoditi da na umu imam određenu klijenticu ali valja naglasiti kako prije svega biram instinktivno" odgovara Marija.  „Ne želim unositi konfuziju već mi je cilj povezati različite modne priče u istu nit vodilju. Istina je da se primjerice Givenchy i Yves Saint Laurent na prvi pogled prilično razlikuju ali njihova osnovna estetika je često na zajedničkoj valnoj duljini. Koncept ne može činiti gomila odjeće koja međusobno ne komunicira i zapravo zbunjuje kupca" odlučno zaključuje Obrvan koja je u stanju vrlo vješto spariti na prvi dojam nespojive modne dizajnere.

Maria otvoreno priznaje da je privatno oduvijek slaba na neodoljivi šarm pariškog chic odijevanja ali isto tako će vrckasto i otvoreno priznati kako svake sezone ima svoju omiljenu kolekciju. Upravo su spomenuti Givenchy i Yves Saint Laurent Marijini najdraži modni izbori u protekle dvije sezone.

Koliko glamura zapravo ima u poslu jednog buyera?

„Naravno da je uvijek lijepo pogledati modnu reviju ali pravi posao se događa u sjedištu modne kuće gdje se nalaze showroomovi za kupce. Nakon revije treba zakazati termin i onda proučiti odjeću koja je izložena, ukoliko kupca nešto konkretno zanima tada se ista odjeća isproba na manekenki. To je proces koji nije toliko glamurozan ali moda u mom kontekstu zapravo predstavlja ozbiljan posao, a ne igru" objašnjava Marija.

maria_02.jpg

 

Činjenica je da modeli na pistama često nose notorni konfekcijski broj 34 stoga iskusni buyer vrlo oprezno treba pristupiti biranju odjeće koja će se prodavati ženama konfekcijskog broja 38 ili 40. „Vrlo je lako primjetiti kako izvorni model sa piste jednostavno ne može pristajati prirodnom ženskom tijelu, javnost nije svijesna da se vrlo mali broj odjeće iz pret-a-porter kolekcije zapravo prodaje u showroomu. Gotovo 60-70% kolekcija u originalnim dizajnerskim dućanima čine pretkolekcije za jesen i zimu."

Kada govorimo o osobnom pristupu u poslu, Marija ističe kako joj se ponekad dogodi da mora birati između kolekcije koju osobno nikad ne bi nosila ali zato za istu ima izvrstan odaziv svojih kupaca. „Mislim da je to problem koji se događa svim buyerima jer ponekad moramo izabrati pojedinu odjeću ili modne dodatke koji se izvrsno prodaju radi jakog imena,kao što je primjerice Marc Jacobs. U tim situacijama sam vrlo brza u showroomu i tada prvenstveno objektivno taktiziram." A upravo rezultate Marijine slavne taktike nestrpljivo očekujemo i u nadolazećoj sezoni...

Objavljeno: 30.07.2009. u 21:39

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p