HRVATSKA MODA

Hrvatska modna fotografija dostojna je one svjetske!

#THE FUTURE IS YOURS TO CREATE

Modne su kampanje posljednjih desetak godina na domaćoj sceni postale pravo ‘bojište’, čak važnije od same mode i ponude u dizajnerskim buticima. Zašto? Uspješni dizajneri mudro angažiraju vrhunske kreativne stručnjake koji njihove vizije stila zaokružuju na najbolji mogući način, ne bi li se istakli od drugih i u isto vrijeme zaintrigirali publiku, ali i istaknute urednike i novinare lifestyle medija. Formula za uspjeh prilično je jasna. Modni fotografi pravi su vladari scene. I na tomu možemo im svi biti zahvalni.

Ako ste jedna/jedan od onih koji možda karijeru grade u medijima, ili pak na redovitoj bazi pratite rad i društvene mreže utjecajnih lifestyle portala i tiskovina u Hrvatskoj, teško vam može promaknuti činjenica kako gotovo svakih nekoliko tjedana imamo priliku svjedočiti novoj modnoj kampanji s domaćim autorskim potpisom. Toliko je intenzivan priljev dizajnerskih vizuala da bismo, kada bi Hrvatska imala modnu tiskovinu poput Harper’s Bazaara ili Voguea u kojima trebate listati petnaestak minuta dok dođete do impressuma i prvog sadržaja, imali s čime napuniti prvih dvadesetak stranica. Doduše, s obzirom da lokalni modni dizajneri i brendovi odjeće i modnih dodataka prvenstveno koriste svoje kampanje isključivo za medijske objave (ne i za oglase kako je to slučaj u istaknutim svjetskim glossy izdanjima), situacija je ipak drugačija.


L'Officel Vietnam, editorijal 'In Her Room', Senja Vild i Franjo Matković

No, efekt je isti – gotovo na mjesečnoj bazi možemo svjedočiti kampanjama kreativaca koji žive, dišu i stvaraju modu, bez obzira na sve objektivne poteškoće s kojima se nose svi oni koji dijele tu branšu. Entuzijazam povodom produkcije modnih vizuala toliko je vidljiv, visok i pohvalan da upravo taj mikrosegment stvaranja modnih vizija domaću scenu doista uzdiže na viši, respektabilni nivo mjerljiv s puno većim i utjecajnijim sredinama.

Iza te uspješne priče stoje, očekivano, vrhunski modni fotografi koji neumorno rade i stvaraju. Osim produkcija za etablirane modne magazine – Elle, Grazia, Storybook i Gloria Glam definitivno su najbolje mjesto za to, snimanje sezonalnih kampanja za dizajnere – poput eNVy room-a, Ivana Alduka, sestara Boudoir, Klisab, A’Marie, Roberta Severa, Ivice Skoke i brojnih drugih za njih je gotovo svakodnevica.

Romano Decker i Dejan Kutić kreativni su dvojac koji više od desetljeća predano radi na stvaranju atraktivnih, relevantnih vizuala koji su definitivno odraz svjetskih trendova– najzadnje angažiran kao jedan od stupova nove Glorije Glam, Romano uz Dejana potpisuje aktualnu kampanju Ivana Alduka ‘Noir. Upravo je tom kampanjom još jednom zakucao ‘u sridu’ – sada kada su svi, ponovno, fascinirani floralnim uzorcima (florals for spring, how groundbreaking?) Aldukova kampanja prilično je mračna, senzualna i dozirano tajanstvena. Dašak je to njegova dizajnerska svijeta, u omjeru koji je sasvim dovoljan da zaintrigira maštu modnih insajdera.


Alduk Noir, kampanja proljeće/ljeto '19, Decker&Kutić




Alduk Bridal, kampanja proljeće/ljeto '18, Decker&Kutić

Raskošne modne vizije sestara Boudoir prilično je teško pratiti, ali tako lako za razumjeti. Njihova ‘modna Alisa’ živi u svome imaginarnome svijetu, okružena beskrajnom ljepotom i romantičnim detaljima, a dugi je niz godina upravo to dočaravao Mladen Šarić, jedna od najvećih fotografskih virtuoza s objektivom i Photoshopom u regiji (i šire). Osim što trenutno stvara za magazine poput Storybooka i Ellea, gdje redovito objavljuje nove editorijale koji mogu bez imalo problema izaći u svjetskim izdanjima Love, Interview ili pak Dazed&Confuseda. Mladen potpisuje i kampanju za City Center one, koja je do nedavno ukrašavala ulice grada na velikim jumbo plakatima. Jedinstven stil i prepoznatljiv autorski rukopis satkao je u sve što radi i to je ono najvažnije – individualizam je definitivno na cijeni.

Boudoir, kampanja za cruise kolekciju, ljeto '18, Mladen Šarić


Charlie Design, kampanja 'Breathless', Mladen Šarić

Sestre Boudoir i njihova moda trenutno su u rukama Franje Matkovića i Senje Vild, fotografskog dua koji je prije nekoliko dana predstavio njihovu najnoviju kampanju koja na najbolji način dočarava jedan chic piknik. Blago je reći kako su osmislili jedan posve novi, imaginarni kozmos u kojem savršeno funkcioniraju haljine iz aktualne kolekcije sestara Boudoir. Snimljena poput editorijala u nekoliko fotografija, ova kampanja na prvi pogled vas prebacuje u neki drugi svijet i upravo je u tome njezina magija.




Boudoir, kampanja ljeto 2019

Upravo ovaj duo odgovoran je i za posljednju kampanju Bipa FASHION.HR-a kojom je najavljeno još uvijek aktualno izdanje našeg tjedna mode. Atraktivni vizuali u dva tona osvojili su pozornost modnih insajdera, koji su se – kako smo se sami uvjerili za vrijeme događanja na Velesajmu – vrlo spremno fotografirali uz kampanju na pozadini.


Bipa FASHION.HR, kampanja jesen/zima 18/19

Dijametralno suprotna kampanja od one brenda Boudoir, ona je ateljea A’marie - stvarna strana života, dodatno pojačana ljupkim filterom, mjesto je gdje mlada fotografkinja Senja Vild ispucava svoje kreativne sokove i ispisuje lijepe uspomene za Anamariju Brkić. Brend A’Marie, premda nije prisutan na sceni domaćeg tjedna mode, itekako živi upravo kroz vizuale i svakih nas nekoliko mjeseci podsjeća zašto je toliko važan hrvatskoj modnoj produkciji.


A'Marie, kampanja 'A'Journey', Senja Vild


L'Officiel Vietnam, editorijal 'In Her Room', Senja Vild, Franjo Matković

Fotograf Marko Grubišić, premda prvenstveno vezan za produkciju u modnim magazinima, također se pojavljuje u ulozi kreativca iza vizuala domaćih dizajnera, među kojima je i Robert Sever. Dugovječni dizajner ženske i muške linije uvijek je znao koga izabrati za savršeni finalni rezultat, a visoka, ispolirana estetika Marka Grubišića apsolutni je pogodak koji funkcionira i u celebrity okvirima, kao i onim umjetničkim.




Robert Sever, kampanja Martina, Marko Gubišić

Jedno od nezaobilaznih imena recentne produkcije svakako je umjetnica Mare Milin koja je svoju čaroliju posljednji put prezentirala u kampanji za kolekciju Loredane Bahorića i njezina Charlie designa. Crno-bijeli, elegantan, minimalistički I avangardni svijet Charlie design, ali i onaj Tomislava Bahorića za Spirit by T.B. , njezin je prirodni par, mjesto gdje se stvaraju neki od najljepših vizuala domaće modne produkcije. Mare naprosto uživa u snimanju tih kampanja, a modnih konzumenti uvijek dobiju djelić nečeg drugačijeg, što se lako može pretvoriti u umjetničko djelo dostojno uokvirivanja za zidove.


Charlie Design, kampanja 'Charlie Face' jesen/zima '17, Mare Milin


Spirit by T.B., kampanja 'Unusual Process', jesen/zima '18, Mare Milin

Mare se nedavno posvetila I suradnji s dizajnerskim dvojcem Klisab Marka Šabarića i Tomislava Kliškinića te snimili nekoliko dojmljivih vizuala koji su već pronašli svoje fanove. Odjeća u spoju s okom I mjerom za lijepo Mare Milin dobiva novi život I to je ono zbog čega modne kampanje uzdižu domaću scenu na novu razinu uspjeha. Netom prije Mare, Petra Mrša potpisivala je kampanje dvojca Klisab snimane na atraktivnim lokacijama, poput Tomislavove rodne Šolte, koje su također mijenjale paradigmu domaće mode.


Klisab, kampanja proljeće/ljeto '19, Mare Milin


Klisab, kampanja ljeto '18, Petra Mrša

Zagrebačka je scena malena i prečesto zadvojena, ali zato na njoj rade i stvaraju autori koji rade velike stvari. Na sreću svih onih koji iskreno uživaju u modnoj fotografiji, jednom drugačijem pogledu na svijet I perspektivi koja anulira sve ono loše ili teško. Upravo su zato domaći modni fotografi, u suradnji s uspješnim i etabliranim dizajnerima, nešto najbolje što domaća lifestyle scena ima za ponuditi. Itekako moramo biti svjesni toga i, prije svega, zahvalni na trenucima ljepote satkane u vizualima koji pričaju o kreativnosti, autorstvu i snazi odlične modne produkcije.

Foto: Franjo Matković, Decker+Kutić, Senja Vild, Mladen Šarić, Marko Grubišić, Mare Milin, Petra Mrša
Objavljeno: 20.05.2019. u 10:15

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p