MODNI DODACI

Hrvatske torbice koje su osvojile naša srca

Intervju: SENG
SENG

Volim brendove s dobrim pričama, a ova koju vam danas donosim je upravo takva. Torbice hrvatskog brenda SENG sasvim su sigurno već privukle vašu pažnju na društvenim mrežama i u modnim magazinima, no tko se krije iza njih i koji je koncept cijelog brenda? 

Pokrenule su ga dvije prijateljice, Iva Gradišer i Vlatka Bartolović koje su hrvatskim trendsetericama i turistima željele ponuditi kvalitetan proizvod rađen u Hrvatskoj. Njihove torbice od pruća dolaze u nekoliko divnih modela i kombinacija boja kože, rade se ručno u malim serijama i stvorene su za sve djevojke i žene koje žele unikatan hrvatski proizvod koji traje dulje od samo jedne sezone. Ivu znam već godinama kao odličnu stilisticu i jako me razveselila ovim poslovnim pothvatom pa sam iz prve ruke odlučila saznati detalje oko njihovog brenda…

Ručno rađene torbe koje se rade u Hrvatskoj! Mislim da ova kombinacija garantira uspjeh… Kakve su reakcije na vaše modele i kako ide prodaja?

Hvala ti na komplimentu. Moramo priznati da su do sada sve reakcije vrlo pozitivne, ljudima se sviđa što su torbice osmišljene i proizvedene u Hrvatskoj, a cijela priča zapravo ima lokalni, nacionalni, modni i turistički karakter pa se sviđa širokom krugu žena. Prodajom smo zadovoljne, ide u ritmu koji možemo pratiti proizvodnjom.

SENG
Modna dizajnerica i stilistica. Kako je došlo do vaše suradnje i zašto ste na tržište odlučile izbaciti upravo torbice od pruća?

Obje smo završile TTF u Zagrebu i znamo se od studentskih dana. Odlučile smo krenuti s proizvodnjom tek kada smo stvorile uvjete da ono što radimo bude, bez ikakvih ustupaka, proizvod kakav smo zamislile i kakav želimo predstaviti kupcima. Prirodni materijali nose se naročito ljeti, a uz njih i modni dodaci od pruća koji su između ostalog bezvremenski materijal.

Tko je zaslužan za koji segment i kako funkcionirate u timu?

Nastojimo se na dnevnoj bazi organizirati na najbolji mogući način, s obzirom na to da radimo na dvije adrese i da nam ovo nije jedini posao to nije uvijek jednostavno. Vlatka je više zadužena za logistiku, a Iva za kreativu.

SENG
Smatrate li da Hrvatska polako počinje shvaćati ‘slow fashion’ priču i okreće se kupnji proizvoda koji dolaze u malim serijama, koji su rađeni u Hrvatskoj, rukama profesionalaca?

Načelno mislim da ova histerična izmjena trendova nije dobra. Iskreno, svi ionako imamo previše odjeće i modnih dodataka i kad bi ponekad malo stali i razlučili sto nam stvarno treba, shvatili bi da nam puno toga uistinu nije potrebno. Hiperprodukciji s istoka ne možemo konkurirati, njihova proizvodnja je masovna, a sukladno tome i cijena proizvoda niska. S druge strane, razumijem da cure, u želji da imaju pletenu torbicu koja se nosi ove sezone, odu u jedan od high street dućana i kupe torbicu koja je jeftinija od naše. Oni koji mogu izdvojiti nešto više novaca i oni koji žele imati i autohton proizvod s pričom biraju našu torbicu. Vidim da se mnogi ljudi pomalo osvještavaju i shvaćaju da treba očuvati i stara znanja, njegovati baštinu i tradiciju, a da se istovremeno na tome može zaraditi.

Gdje se rade torbice? Koliko je vremena potrebno za izradu jedne? 

Pletenje jedne torbice traje do tri dana, šiba mora biti mokra te različitih duljina i debljina kako bi bila savitljiva i laka za pletenje. Nakon pletenja proizvod ide na sušenje, a zbog ‘rada’ same šibe ponekad se dogodi da sve torbe nisu identične. Nekima to može biti šarmantno, a poneke klijentica može zasmetati, trudimo se minimalizirati taj problem. Ipak, svakako je dokaz autentičnosti. Izrađuje ih naš kooperant iz Bizovca. Kasnije dolazi faza montiranja remenja i vrećica te pakiranja. Kad preračunate radne sate potrebne za izradu, jasno je da su naše torbice i cijenom vrlo dostupne, iako su nešto skuplje od onih iz high street dućana. No, ponavljam, unikatni i ručno rađeni proizvodi ne mogu se mjeriti s onima ’s trake’.

SENG
Osobno obožavam prirodne materijale i prekrasni su mi svi vaši modeli, no čini mi se da ste se ovim kombinacijama materijala ograničile samo na toplu sezonu. Imate li u planu novu SENG kolekciju za jesen u nekoj zimskoj verziji materijala?

Naravno da je ljeto prva stvar koja ti padne na pamet kad vidiš torbicu od pruća i da to može biti ograničavajuće, no nama je to dodatni izazov! Pokušat ćemo ipak, uz promjenu boja remenja te bojanje pruća, dobiti ’jesenskiju’ estetiku.

Čula sam da je u planu i košara za bicikl! Znači li to da širite asortiman na lifestyle ili će košara biti jedini takav artikl u prodaji?

Ideja za izradu košara je došla iz čiste potrebe, vozim bicikl cijelu godinu i želja mi je bila imati originalnu košaru. U dućanima nisam našla ništa što mi se svidjelo pa smo ih odlučile proizvoditi. Upoznavanjem materijala i rada s njim otkrivamo razne mogućnosti, a kroz to nam se rađaju i nove ideje.

SENG
Kome su namijenjene vaše torbe? Tko je vaša ciljana publika?

Zapravo nemamo idealnu klijenticu, a praksa je pokazala da nas vole i kupuju doista različite žene. Naše torbe su univerzalne ljetne estetike pa ih podjednako kupuju mlađe cure koje žele biti u trendu i žene koje cijene originalni modni dodatak s pričom.

Da vašu torbicu može nositi bilo koja poznata žena na svijetu tko bi ona bila i zašto?

Ovo će biti klišej odgovor, Jane Birkin prije 40-tak godina, zato sto ona nosi torbicu a ne torbica nju.

Gdje se torbe mogu kupiti? Planirate li ih staviti u neki concept store ili je kupnja zasad moguća isključivo preko društvenih mreža?

Za sada se prodaju na društvenim mrežama, bit će u Fabrika Concept storeu na Visu, a u budućnosti želimo prodavati u što vise concept shopova i galerija te planiramo izradu web shopa.

Koji su planovi za budućnost?

Raditi dok nam je to veselje i izazov.

SENG

Vlatka Bartolović i Iva Gradišer

Foto: Boris Štajduhar
Objavljeno: 17.08.2018. u 00:00

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p