HRVATSKA MODA

'Ne volim polovična rješenja. Kad nešto napravim, stojim iza toga!'

Razgovarali smo s Tomislavom Bahorićem ususret predstavljanju kolekcije na Bipa FASHION.HR-u
Ako upitate naše najprominentnije muškarce kojeg hrvatskog dizajnera iznimno cijene i čije komade rado nose, zasigurno će se pri samom vrhu ljestvice pronaći Tomislav Bahorić. Njegove kolekcije istaknule su se kao one koje muška, ali i ženska publika rado iščekuje jer filozofija kojom pristupa dizajniranju, modi te odijevanju, progovara istinskih duhom velikog kreativac čiji je talent utkan u svaku nit i kod njegovog brenda.

Već neko vrijeme Tomislav Bahorić zamjetno je odsutan s domaće scene, točnije s tjedna mode. Tako je vijest da će u sklopu FHR MEN večeri tijekom drugog dana najveće regionalne modne platforme Bipa FASHION.HR-a predstaviti novu kolekciju, razveselila mnoge. Kroz zanimljiv razgovor, odmah u startu, Tomislav je, prikrivajući sramežljivi smiješak, otkrio kako misli da je ispao iz štosa kad je u pitanju tjedan mode, no ono što sam imala priliku vidjeti bilo je sasvim dovoljno da zaključim kako je posrijedi možda nekakva pozitivna nervoza koju svaki kreativac osjeća prilikom pokazivanja svog rada, a ne činjenica.



Bahorićeva nova kolekcija zove se Spiritosophy i mislim da nema potrebe istu ni prevoditi, objašnjavati i analizirati. Otkad je 2010. nastao brend Spirit by T.B., nije bilo dugo potrebno da modna kritika, domaća i svjetska, shvati kako je posrijedi jedan sasvim ozbiljan brend iza kojeg stoji talentirani pojedinac s vizijom. Mladi, tek diplomirani modni dizajner, predstavio je prvu kolekciju inspiriranu stripom Alan Ford, s jasnom vizijom te ali i svake buduće kolekcije i brenda. „Brendu sam dao ime koje jesam jer sam otpočetka htio da moje ime bude u drugom planu, da brend govori sam za sebe. Tu filozofiju zadržao sam do danas. Ideja je bila pokrenuti muški brend koji nije mainstream, koji malim pomacima u kroju, odabiru materijala te personaliziranim detaljima govori sam za sebe.



Bahorićeve kolekcije i njegov dizajnerski rukopis svrstava ga u sekciju avangardnih modnih dizajnera. Iskreno vjerujem da je doista nezahvalno nazvati nekoga avangardnim modnim dizajnerom jer je taj opis, ta riječ postala uvelike izlizanim pojmom radi kojeg staje svaka daljnja diskusija. Ako kažeš da se baviš avangardom, da ju prožimaš kroz svoj pristup modi i da vjeruješ u sve njene paradigme, uvriježeno je mišljenje kako to znači da činiš odličnu stvar i da tvoj rad ne treba preispitati. Nažalost, ta pojava česta je i odražava se na domaćoj, a posebice modnoj sceni. Stoga, na prste jedne ruke moguće je nabrojati hrvatske dizajnere koji zaista stvaraju u duhu avangarde, a on je jedan od njih.Iako se Spirit by T.B. vodi kao avangardni brend, nosivost svakog komada bila je nit vodilja. Kolekcije koje stvaram su fluidne, nosive i uniseks. Usudim se reći kako sam imao tu sreću da su Spirit od samih početaka podjednako dobro prihvatili i modna kritika i publika.“





Čitavom kolekcijom prožima se lajt motiv ruže te kobalt plava boja. Teksturirani materijali na kojima je Bahorić intervencijom plave boje oslikao jedan prepoznatljiv motiv i isti reinterpretirao na ostatak kolekcije, zaokupili su moju pažnju čim sam kročila u prozračan studio. Postoji određena i krajnje nedorečena enigma kad je u pitanju studio bilo kojeg dizajnera. Jedna sam od onih koja istinski vjeruje da ljepota dizajna, umjetnosti te mode se krije u detaljima, u nedovršenim komadima te kreativnom procesu i inspiraciji koja postaje gotovo opipljiva. A Tomislavov atelje savršen je primjerak istog. Nekoliko ključnih komada lebdi u prostoru dok se na zidu iza njih prelijevaju riječi i stihovi, a prostorom odzvanjaju prigušeni zvukovi pomno odabrane glazbe. Ništa nije slučajno, sve je dio jedne slagalice koja direktno komunicira sve ono što je dizajner htio reći, a kulminira revijom.Sam kreativan proces teško mi je opisati, on je svaki put drugačiji. Jednostavno znam što bih htio i na tome gradim cijelu priču. Svojom prezentacijom nastojim, makar do sada, prikazati slojevitost i način razmišljanja pri prikazivanju neke kolekcije. Nit vodilja, kao i obično, bila je u odabiru samog naziva kolekcije tako da imamo Losing my religion, Blue, Seven, Silent Visitor, Homeless, Train to past i slično. Također, posebno izdvojim vrijeme za odabir muzike, odabir modela i njihov hod, frizuru i make up te styling. Želim da to bude potpuno zapakiran proizvod, ne volim polovična rješenja. Kad nešto napravi, dao sam sve od sebe i stojim iza toga.“ A upravo je navedeno jedna od ključnih kvaliteta koju posjeduje Bahorić.





Na modu možete, usudit ću se reći, gledati kao naivnom sustavu bez znakova vrijednosti ili joj pristupati kao prema fenomenu koja ona istinski jest. A da biste na hrvatsku modu primijenili ijednu od poznatih paradigmi, treba vrlo oprezno okrenuti i posljednji kamenčić jer stvar nije jednostavna. S jedne strane moraš ostati vjeran sebi inače kreiranje gubi smisao, a s druge strane prisiljen si stavljati se u neke polupostavljene okvire jer inače tu odjeću tu odjeću nećeš prodati. Jako je teško balansirati između navedenog, a stanje hrvatske mode u najmanju ruku je zabrinjavajuće, uostalom kao u svim granama privrede. Teško mi je priznati, ali nije inspirativno, pogotovo za mlade dizajnere. Ipak, valja naglasiti kako se nešto očigledno mijenja. Platforme koje su nužne za predstavljanje i rad postoje i smatram da svatko tko je talentiran uvijek pronađe sebi svojstven put.

Upravo to što je Bahorić istaknuo ulijeva nadu u neko bolje sutra kad su i pitanju moda i kreativna industrija. Jasna poruka o dosljednom dizajnu, iskrenoj viziji i vjernosti inicijalnim principima razlog su zašto njegov dizajn obožavaju i oni van granica Hrvatske te zašto s posebnim nestrpljenjem iščekujemo vidjeti novu kolekciju na pisti Bipa FASHION.HR-a.

Nova kolekcija konačno prikazuje čistu filozofiju brenda. Bazu kolekcije čini crna boja, no lajt motiv je električno plava boja koja se provlači kroz cijelu priču. Sirovi nedovršeni rubovi opozit su čistim linijama, a naglašen volumen isto čini sa skinny komadima. Tkanine, s motivom ruže, ručno su bojane i čine zaokruženu i čitljivu viziju. Ovog puta započeo sam stvarati kolekciju s motivom ruže jer mi se dopao njen zanimljiv izgled nakon što sam ju oslikao bojom. Dugo sam razmišljao na koji način ju uklopiti u mušku kolekciju te koliko sam u tome uspio, vidjet ćete uskoro.
Foto: Zvonimir Ferina
Objavljeno: 19.03.2019. u 12:44

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p