HRVATSKA MODA

INTERVJU : I-gle

"U Hrvatskoj smo više orijentirane na unikatne komade..."

U Hrvatskoj djeluju od 1997. godine i modnim krugovima i osobama s dobrim ukusom prepoznatljive su po svom specifičnom dizajnu. Njihov je oblikovni rukopis skulpturalan, a rezultat je samostojni art-objekt koliko i modni uradak... Martina Vrdoljak Ranilović i Nataša Mihaljčišin javnosti su poznatije pod imenom I-GLE, a stvaraju kreacije igrom konstrukcije i dekonstrukcije. Odlučili smo popričati s dizajnericama i saznati sve što nas je oduvijek zanimalo o ovom zanimljivom modnom dvojcu.

Svoj prvi dućan otvorile ste 1997. godine. Zanima nas kad i kako se stvorila ideja i počela realizacija vaše modne marke?

1997. godine smo osnovale Studio I-gle kao naš izraz, u prvom redu, za slobodnim kreativnim djelovanjem u mediju modnog dizajna. Željele smo raditi i stvarati neovisno o tada postojećim modnim institucijama, koje su, u to vrijeme, bile prilično limitirane slabo razvijenom sviješću o značaju autentičnog modnog izraza. Kako nismo imale gotovo nikakav početni kapital kojega bi investirale na način klasičnog pokretanja business-a naš start je bio pravi pionirski poduhvat. Sve smo u početku radile same: od ideje do realizacije i prodaje.

ha28l.jpg

Kako bi opisale vaš dizajn? I koja je vaša modna filozofija?

 

Modno razmišljanje Studia I-GLE karakterizira autonoman i promišljen odgovor na osnovne nužnosti i zahtjeve fenomena mode u svim njegovim aspektima. U svježini i šarmu neophodne promjene i izmjene I-GLE promoviraju prepoznatljiv identitet koji inventivnost i originalnost svoje estetike razvija na način neprestanog eksperimenta u istraživanju novih dizajnersko tehničkih rješenja.

 Koliko je bilo teško probiti se na našem tržištu koje često naginje komercijali?

Postoji puno parametara koji utječu na tržište i u tom smislu ne možemo funkcionirati izdvojeno od šireg društvenog konteksta i kulturološko- ekonomskog momenta. Mi smo se na početku opredijelile za beskompromisnost u smislu dizajna i to nam je u dobroj mjeri smanjilo komercijalne efekte no to je naš izbor.

Gdje su sve dostupne vaše kreacije? Koliko znamo Zagreb, London i Hong Kong... Jeste li možda u međuvremenu ovim gradovima dodale još koji?

I-Gle su prije nekoliko godina izašle na strano tržište što je u poslovnom smislu vrlo skup i marketinški zahtjevan proces. Kako je recentna recesija usporila proboj novih modnih marki na izuzetno konkurentnom svjetskom modnom tržištu tako je i naš ulazak u nove prestižne dućane, zasad, odgođen.  

 

Gdje se više kupuju vaše kreacije? U Hrvatskoj ili vani?

Još uvijek smo u većoj mjeri prisutnije na hrvatskom tržištu.

Radite li unikatne komade?

Za strano tržište radimo male serije, a u Hrvatskoj smo više orijentirane na unikatne komade.

to12k.jpg

Tko najčešće kupuje vaše kreacije? Možete li možda izdvojiti nekog od intelektualne elite?

 

Naše kreacije najčešće kupuju osobe koje jako vole i cijene modu i žele imati " nešto drugačije" a da je dobro izvedeno i nosivo.

 A koga biste voljele vidjeti u svojim kreacijama?

Sve one kojima se naš dizajn sviđa.

Koga od naših i svjetskih dizajnera posebno cijenite i zašto?

Cijenimo sve dizajnere zbog kolegijalnosti i osobnog iskustva i svjesnosti o kako se kompleksnom, zahtjevnom i lijepom poslu radi, no ako govorimo o dizajnu kojeg preferiramo onda je to inventivan i inovativan dizajn. Ima puno odličnih dizajnera i neki od njih su u prilici raditi ono što žele, drugi su sputani zahtjevima kompanija za koje rade tako da bi nabrajanje imena, bez kontekstualizacije, bilo nedostatno.

Mislite li da je danas mladim dizajnerima lakše ili teže uspjeti u modnom svijetu? Da li možda u Hrvatskoj ima neko mlado, još neafirmirano dizajnersko ime za koje smatrate da ima dobar potencijal?

Da li je mladim dizajnerima danas lakše ili teže uspjeti u modnom svijetu je pitanje na koje nema jednoznačnog odgovora!? U svakom slučaju pomaže ako si talentiran i rođen pod sretnom zvijezdom ili jaaaaako uporan. Što se tiče Hrvatske, sigurno postoje talentirani a još neafirmirani dizajneri, pričekajmo da nam pokažu svoje ideje, sad imaju nekoliko platformi na kojima mogu prezentirati svoj rad.

Kako to da ste se odlučile vratiti na DOVE FASHION.HR i tamo predstaviti svoju novu kolekciju?

Vinko nas je pozvao i mi smo pomislile: zašto da ne!?

Koliko treba vremena od ideje do realizacije kolekcije?

Nekoliko mjeseci.

Koji su vaši sljedeći planovi?

Naš sljedeći plan je nova kolekcija, kako ćemo je prezentirati još nismo odlučile. Osim modnog dizajna trenutno radimo i na projektu Plesnog Centra Lika- tamo smo autorice dvaju pomičnih tekstilnih ploha koje definiraju  prostor prizemlja i prvog kata.

Ana Bacinger

Objavljeno: 27.10.2009. u 00:40

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p