
Poznati dizajner Luka Grubišić sa svojim brendom LukA nastupit će u subotu 01. travnja po prvi put na modnoj pisti BIPA FASHION.HR-a. Nakon više od četiri mjeseca pripreme i rada, na pistu najvećeg modnog događanja u regiji, LukA pod pokroviteljstvom Silana predstavlja kolekciju od 30 outfita pod simpatičnim nazivom Frutti di Mare.
Luka, koji je svoje umijeće stekao na glasovitoj Parsons School od Design, stvorio je prepoznatljiv rukopis koji već godinama obožavaju Hrvatice. U novoj kolekciji za proljeće/ljeto 2017. nastavlja priču brenda LukA uvodeći nove detalje. Po prvi put radi svoje vlastite printeve, koji su nastali u suradnji s prijateljicom Sanjom Ivan, a kolekciju će upotpuniti i upečatljiv nakit od pravog ribarskog konopa kojeg je izradila Marija Sjauš Baždarić. Povodom njegovog premijernog nastupa na BIPA FASHION.HR-u, Luka se osvrće na svojih 15 godina modnog rada, ali i na planove koje ima za budućnost.

Ove godine slaviš 15 obljetnicu kreiranja ženske odjeće. Kako bi sada sažeo tih 15 godina? Što se, otkako si krenuo pa do danas, promijenilo po pitanju tvoje estetike, a što po pitanju domaće modne scene?
Nikada se nisam bojao eksperimentirati. Mislim da sam ja uvijek isti. Premda kada sam dizajnirao za druge je bilo u jednu ruku lakše, a u drugu teže. Kada dizajniraš za neko poznato lice moraš se držati gabarita koje taj dizajner zahtjeva, držati se njegove estetike, njegovih materijala i ne previše vrludati u krojevima. Pod tim "previše" ne mislim da ne budeš inovativan, ali svako odskakanje nije uvijek dobro. E sad, kada dizajniraš za sebe onda su ti ruke razvezane. To je super, ali ponekad zna, ako nisi iskusan, biti i malo tricky. Možeš se zanijeti pa napraviš par komada koji su nepovezani. Ne znači da nisu dobri nego jednostavno imaš silnu želju nešto napraviti, a to nešto ne mora pričati istu priču. Mislim da sam kao dizajner odrastao još 2005. kada sam završio na Parsonsu postdiplomski i počeo raditi haljine i mimo svoga, tada redovnog, posla. Kada sam se vratio u Hrvatsku morao sam prilagoditi moj NY style ovdašnjim curama i damama. Ipak mi nismo spremni za takvu estetiku. Fast Fashion pomaže da se ljudi malo otvore i budu kreativni, no opet s druge strane uništava hand made komade hrvatskih dizajnera. Guši nas cijenom, izborom, brzinom, fleksibilnošću... Mi možemo jedino dići glavu gore i raditi unique komade po mjeri u finim materijalima i čipki. Takva kvaliteta ima svoju cijenu i ljudi koji drže do sebe to i prepoznaju, naravno ako si mogu takve „komade“ priuštiti. Interesantno je što ljudi ne znaju, a to je da 80% mojih narudžbi proizlazi iz modela koji su viđeni na pisti, sada ili prije, ali mušterija hoće to isto po mjeri i u, na primjer, čipki. To moji modeli i te kako podnose tj. neki još i bolje izgledaju.
Sjećaš li se svojih početaka u Zagrebu nakon što si se vratio iz New Yorka? Koliko je bilo teško etablirati se kao dizajner koji se vratio sa studija u stranoj državi i odlučio pokrenuti svoj brend? Kakve su tada bile reakcije publike i kritike?
Meni nije bilo teško. Publika je imala raznovrsne komentare. Kada sam predstavio prvu kolekciju u jesen 2009. i nakon toga opet otišao u NYC neki komentari su bili zločesti, nerealni i vidjelo se da su tako zvani kritičari needucirani i neinformirani. Naime, prva kolekcija je pokazala različite stilove i što LukA može i zna napraviti. To je bilo too much za kažem opet tako zvane "kritičare". Kod nas ima svega par imena koji mogu komentirati kolekcije i za što su školovani. Ja se ne bojim kritike ako ju daje kvalificirana osoba. Nakon te kolekcije sam se vratio u proljeće i napravio jako povezanu kolekciju koja je pričala jasnu priču. E to im je već bilo lakše apsorbirati, pa sam dobio velike pohvale.

Ako me pamćenje dobro služi, posljednji si put revijom predstavio kolekciju svog brenda LukA 2012. godine. Je li razlog Lukinog izbivanja s piste to što si se odlučio više posvetiti Lokomotivi ili je neki drugi razlog u igri? U kojem je stadiju Lokomotiva sada kada je Lana na studiju u Londonu?
Pa mislim da je LOKOMOTIVA upravo to što sam htio graditi s Lanom. Ona nas pokreće. Jako je teško gurati dva brenda, a Lana i ja smo jako željeli napraviti zajednički brend. Ja sam i dalje nastavio raditi za sebe i odrađivao sam narudžbe, a LOKOMOTIVA je vozila svoje. Mislim da je to brend koji može ići rame uz rame najvećim svjetskim brandovima. To se najbolje vidi kada smo ju poslali u London, pa Salzburg, pa dali jednoj Ruskinji također u London. Vani ljudi LOKOMOTIVU jako vole, ali smo došli do male prekretnice kada bi se trebalo jako puno uložiti, a ništa vam ne garantira uspjeh, da se LOKOMOTIVA plasira kroz neke sajmove na svjetsko tržište. LOKOMOTIVA je trenutno „na remontu“ -šalim se, nije, malo stagniramo dok Lana ne odradi postdiplomski studij na London Collage of Fashion.

Na čemu je LukA radio zadnjih godina, što se po pitanju brenda promijenilo od tvoje zadnje revije pred zagrebačkom publikom?
Radio sam puno na printevima, vizualima za majice, novom LukA kugla ramenu s 3 ainera, konstrukciji kravate bez ainera na prednjici i još jednom dodatnom momentu koji ćete sigurno zamijetiti, a ja ga zovem „flip“ na prednjici.
Uskoro prvi puta predstavljaš svoj rad u sklopu BIPA FASHION.HR-a. Što očekuješ od nove suradnje?
Od suradnje očekujem maksimalno, a to se već i pokazuje. Svi su mi izašli u susret i osjećam se kao da sam tu već duže vrijeme. Atmosfera je odlična, svi su ažurni i brzi, a i vidim da svi imamo isti cilj, a to je da napravimo super show. Imam još neke planove za budućnost, ali na to se bacamo kada završi ovo proljeće/ljeto'17.

S obzirom na to da je ovo godina kada obilježavaš veliku obljetnicu, što si naumio prikazati publici BIPA FASHION.HR-a? Kakvu kolekciju možemo očekivati? Otkrij nam neki detalj.
Kolekcija je prvenstveno sexy, pomalo predvidiva ali opet interesantna, jako u mom stilu i mislim da će svaka mlada dama, gospođa ili djevojčica naći par lookova za sebe. Pokrio sam s kolekcijom različite ukuse. Ja sam zadovoljan, a taj feeling nemam često prije same revije. Obično sam zadovoljan tek nakon što sve završi.

Proljetno – ljetno izdanje BIPA FASHION.HR-a traje od 29. ožujka do 01. travnja u Paviljonu 5 Zagrebačkog velesajma, a u sklopu ove sezone svoja će nova dizajnerska umijeća predstaviti Ivica Skoko, Robert Sever, BiteMyStyle by Zoran Aragović, Marina Design, Obekei, Coded Edge, Arileo, LukA, Klisab, Anthony Avangard, JAMOI, Yuniku i INES Atelier.
Fotograf: Zvonimir Ferina
Modeli: Ema Kovač (Talia model)
Make up: Kristina Hošnjak
Objavljeno: 15.03.2017. u 09:53