HRVATSKA MODA

Jednistvena kolekcija Silvia Vujičića na koju nitko neće ostati imun

Razgovarali smo s dizajnerom čiji rad već godinama s oduševljenjem pratimo

Međunarodni bijenalni Touch Me festival u organizaciji KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse otvara se u četvrtak, 17. rujna u 19 sati u HALI V Tehničkog muzeja Nikola Tesla Zagreb. U jeku krize i zabranjenih dodira, organizatori festivala dotiču se teme nove budućnosti.

Do sada je festival istraživao tamnu tvar, vrijeme, užitak, zlouporabu inteligencije i energije, dok je ove godine na raskrižju umjetnosti i znanosti. Uz raznolik festivalski program i izložbe, KONTEJNER će po drugi put predstaviti festivalski pop-up dućan koji je nastao u suradnji s brendom E.A. 1/1 S.V.. Povodom nove kolekcije i inovativnog festivalskog mercha razgovarali smo s genijalnim umjetnikom i dizajnerom Silvijom Vujičićem.

Modna kolekcija The Lilies Series brenda E.A. 1/1 S.V. posebno je razvijena za Touch Me izložbu i festivalski pop-up dućan. Što je bila polazišna točka u razvijanju kolekcije?

E.A. 1/1 S.V. kolekcija odjeće temelji se na crtežima iz serije Les Liliacées, belgijskog slikara i botaničara Pierre-Josepha Redoutea objavljenim između 1802. i 1816.godine. Kolekciju sam razvio spajajući vlastiti interes za istraživanjem utjecaja organskih boja i mineralnih pigmenata na živo cvijeće te temu ovogodišnjeg Touch Me festivala – Diplomatski brak ili zajednica između različitih živih sustava. Redouteove crteže preveo sam medijem strojnog veza u vlastite fantazmagorične likove u kojima sam pokušao ostvariti veze među-vrste, tipa flore i faune te flore i ljudskog svijeta.





Rezultat je serija svojevrsnih mutiranih likova koji djeluju kao da su ispali iz herbarija ili renesansnih kabineta čuda, gdje svako biće ima malu priču koja se veže za njega. Samo jedan proizvod u kolekciji, T-shirt, je dizajniran na drugačiji način te se na njega može gledati kao na malu laboratorijsku studiju pigmenata.

Kako je tekao postupak izrade novih pigmenata iz cvijeta ljiljana? Koliko je trajao proces i kako se uopće novi pigmenti mogu trajno aplicirati na jedan odjevni predmet?

Cvjetove bijelog ljiljana (Lilium candidum) infuzirao sam s raznim otopinama organskih boja, mineralnim pigmentima i solima u vremenu trajanja od tri tjedna. Proces je sniman i korišten kao kampanja kolekcije. Nakon što su cvjetovi završili svoj ciklus, u smislu da su uvenuli, razvrstao sam njihove ostatke te iz njih u laboratoriju dobio „nove pigmente“. Sve novonastale pigmente sam imenovao te izabrao prva tri pigmenta s popisa: Rosu Lily, Blustone Lily i Iron Lily za proizvod The Lilies T-shirt. Ti su pigmenti zatim naneseni na majicu uz korištenje mješavine posebnog prozirnog silikona.







Možeš li nam detaljnije objasniti specifičnosti boja koje si dobio iz tri različita cvijeta ljiljana?

Ovi novonastali pigmenti koje sam spominjao su hibridi organskih boja i mineralnih čestica koje su oksidirale unutar cvjetova. Psihofizičke karakteristike ovih boja meni su potpuno nebitne. Specifičnost dobivenih pigmenata je u njihovom konceptu koji se oslanja na „unutrašnji konflikt“ infuziranih te kristaliziranih čestica pigmenata. Sami konflikt slikarskog je karaktera te se oslanja na zapadnoeuropsku slikarsku kulturu u kojoj su profesionalni slikari slikali trajnim mineralnim pigmentima dok su amateri slikali organskim bojama biljnog podrijetla. Na taj su način amaterske slike vrlo slično kao i tekstili tih razdoblja – promijenile boju.







Ostali odjevni predmeti prožeti su uvezenim crtežima erotizirane flore i faune, pa tako na majicama pronalazimo 'Narcissus', 'Rape of Narcissus', 'Hexa', 'Soft' i 'Balkan' ljiljane. Za oko nam je zapravo zapeo 'balkanski ljiljan', koja je njegova priča?

Balkanski ljiljan je vrlo poseban cvijet. To je biljka iz obitelji ljiljana koja ponekad cvjeta bijelo, a ponekad crno. Razlog promjene boje cvjetanja čovječanstvu je nepoznat. Porijeklom je s Balkana, a naturaliziran je samo u Francuskoj. Uzgaja se od antike, najmanje 3000 godina i od tada ima veliku simboličku vrijednost za mnoge kulture, a posebno jedan narod - Hrvate. Osjetljiv je na nekoliko virusnih bolesti zajedničkih ljiljanima. Jedna od tehnika za izbjegavanje problema s virusima je da se nikada ne dodiruje veliki, debeli središnji dio - stigma, kao ni prašnici cvijeta, a primarna svrha ovog cvijeta je nepoznata i znanstvenici su gotovo sigurni da to nije reprodukcija jer nema poznatih oprašivača.





Ovo je druga godina da izlažeš modni brend E.A. 1/1 S.V. na KONTEJNER izložbi. Možeš li sumirati dojmove od prošlog projekta 'Ekstravagantna ljubav', kako je publika reagirala na pop-up dućan koji je zapravo i dio izložbe te jesi li kao umjetnik i dizajner zadovoljan takvom kolaboracijom?

Zadovoljan sam suradnjom prvenstveno jer sam uspio u naumu da dizajniram drugačiji festivalski merch, onaj koji nije beznačajni prolazni proizvod kakav najčešće biva. Ovaj demokratičniji proizvod tematski prati izložbu i studija je sama u sebi. Moj brend E.A. 1/1 S.V. je specifičan po konceptualnom i istraživačkom bavljenju modom, a ovakve kolaboracije pokazuju da publika za ovaj tip proizvoda uvelike postoji.







Foto: Ivan Slipčević
Objavljeno: 15.09.2020. u 14:47

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p