HRVATSKA MODA

INTERVJU: VIKTOR DRAGO

Što nas očekuje na nadolazećem Nivea Cro-a-Porteru?

Od 16. - 18.4. na Zagrebačkom velesajmu će se održati jedan od najiščekivanijih modnih događaja sezone, NIVEA Cro-a-porter. Za tu priliku, razgovarali smo sa čelnim čovjekom same manifestacije Viktorom Dragom, te saznali što nas sve očekuje u narednoj sezoni.

 

oglas_novi.jpg

 

Koncepcijski naziv novog NIVEA Cro-a-portera: „Decontruct-Reconstruct" zvuči poprilično avangardno. Možete nam malo detaljnije objasniti misao vodilju za novu sezonu?

Naš se posao u temelju svodi na dekonstrukciju, rezime i rekonstrukciju, kako kod dizajnera, tako i u produkciji. S obzirom da je ovo naša 13. sezona,  pokušajte zamisliti koliko je to početaka i koliko privođenja kraju? Naziv projekta uvijek u sebi ima poruku stanja svijesti autora u trenutku  stvaranja i njegova je AURA .

Koliki Vam je izazov iz sezone u sezonu postavljati jedinstvenu i originalnu kampanju s obzirom na desetke poznatih dizajnera koji prikazuju vlastite revije?

U svakom poslu moraš pronaći vlastiti izazov, te nešto što te motivira i nanovo uzbuđuje. Rezime dosad odrađenog posla, kampanje s manje ili više jasnom porukom za one koji prate projekt, izazov za njihov IQ , nešto što ostaje trajno zapisano u kolektivnoj memoriji. Projekt na taj način dobija vlastitu dušu, ne ovisi o prikazanim kolekcijama, a to je koncept koji sam stvorio upravo kao suprotnost stranim tjednima mode koji su čisto predstavljanje novih kolekcija. Nivea Cro a porter na ovaj način ima vlastiti identitet i umjetnički izraz.

Svakako je neizbježno pitanje recesije koja je dramatično pogodila modni svijet, vezano uz nju da li zagovarate stanovitu modnu samokontrolu i reciklažu?

Apsolutno, no pojmom reciklaže se bavimo već niz godina, na kraju, čitav post- modernistički svijet koristi se citatima u svim segmentima, muzici, filmu, a tako i modi. Koristiti se jezikom moderne kulture znači posjedovati znanje i značenje simbola koji su usječeni u ljudsku podsvijest i koristiti ih u vlastitim rečenicama.

Bez obzira na spomenutu financijsku krizu ove sezone nastupaju gotovo svi dizajneri kao i prošle, dapače, čak sa dodatnim pojačanjem. To je svakako ohrabrujući podataka.

Iskreno, mi smo stvarali temelje projekta u daleko težim uvjetima no što su danas. Bez obzira što su današnji sudionici projekta praktički gospodarski subjekti, naučeni su i na gerilske uvjete s početaka svojih karijera. Možda je tada kreativnost čak najveća.

Smatrate da moda mora u svakom trenutku korenspondirati sa vremenskim kontekstom u kojem se nalazimo ili bi jednostavno „trebala pružiti snove"?

Mislim da je globalizacija ideje  i potpuna korespondencija sa trendom apsolutna smrt kreativnosti. Ne zaboravimo da su neki od najvećih umova i kreativaca u svoje vrijeme bili predmet poruge i ismijavanja. Raznolikost je bogatstvo, a za biti drugačiji treba sanjati.

U tri dana svoje kolekcije prikazati će veliki broj etabliranih hrvatskih dizajnera, od Borisa Pavlina do Hippy Gardena, stoga nas očekuje pravi kreativni eklekticizam. O kojim idejama ste razmišljali kada ste osmišljavali produkcijski dio i što možemo očekivati ove sezone?

Nekako mi se čini da će biti riječ o velikom tulumu, vatrometu boja, u skladu sa duhom osamdesetih. Pravi antidepresiv za ovo čudno, sivo vrijeme. Ovo je možda naše najveselije izdanje. 

Nova sezona NIVEA Cro-a-portera „Deconstruct-Reconstruct" skoncentrirana je isključivo na domaća modna imena bez inozemnih gostiju.

I tu imamo veliko iznenađenje za goste. Manish Arora je trenutno veliko svjetsko ime i njegov duh bit će vrlo prisutan na Nivea Cro a porteru.

Poznato je da imate izvrstan tim suradnik stoga me zanima kako teku pripreme koje se tiču kultnog prvog reda u koji svi žele sjesti. Da li ste razmišljali da jednu sezonu, kao Marc Jacobs, napravite pistu samo sa jednim, golemim prvim redom?

Mi smo stvarno u svojem iskustvu prošli sve, od lokacija , do načina posjedanja gostiju. Pronašli smo formulu koja našem protokolu osigurava naj kvalitetnije moguće vođenje posla. Osim toga, predstavljamo brojne kolekcije, i publika se izmjenjuje. No imali smo primjer kada je prvi red imao čak 400 mjesta. Tad su mnogi bili sretniji .

Modni after partyi jednakim intenzitetom privlače brojne fanove kao i same revije, što ste nam ove sezone pripremili po tom pitanju?

Veliko iznenađenje, reći ću samo "ORA ITO"  i "The BEST"

Da li će se za kraj trodnevnog događanja ponoviti slavni karaoke after-party o kojem se već dugo priča?

Bojim se da je to bilo jedno neponovljivo iskustvo, spontano i iskreno. Takve se stvari teško planiraju. No siguran sam da ćemo se dobro zabaviti.

Ana Pavić 

 

Objavljeno: 05.04.2009. u 20:53

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p