HRVATSKA MODA

Još jednom izvrstan Mario Vijačkić

Mladi dizajner predstavlja novu kampanju
Mario Vijačkić
M
ladi dizajner nove generacije, student Tekstilno-tehnološkog fakulteta, donosi nam vizuale za svoju već petu kolekciju za jesen zimu aktualne sezone predstavljenu u okviru 27. Cro a portera.

Vijačkić kontinuirano istražuje društvene fenomene i njihovu korelaciju sa suvremenom modom, isto nastavlja i u aktualnoj kolekciji u kojoj suvremenim modnim jezikom interpretira elemente odjeće underground subkultura s prostora bivše Jugoslavije, paralelno se nadovezujući na fenomen masovne reprodukcije.

Mario Vijačkić
Već prepoznatljiva estetika, hibrid sporty chic elemenata koji gotovo uvijek koketiraju s trendom, vidljivi su i u Vijačkićevoj jesensko-zimskoj kolekciji. Istražujući subkulturalne elemente underground scene bivše Jugoslavije, dizajner ih je na svojstven način interpretirao i inkorporirao u vlastiti izričaj.

Iako suptilno, dizajner propitkuje konzumerizam i reprodukciju dizajnerskih predmeta nadovezujući se dijelom i na Waltera Benjamina i njegovu problematiku aure umjetničkog djela. Kolekcija, iako evocira prošla vremena, odiše mladenačkim duhom i suvremenim modnim tendencijama.

Mario Vijačkić
Reinterpretacija već poznatih odjevnih predmeta, kao što je denim jakna, ovdje je dobila potpuni zaokret s dekonstrukcijom i rekonstrukcijom s vidljivim elementima kroz čitavu kolekciju.
Nizanjem prišivaka dizajner povremeno i prezasićuje tekstilnu površinu dinamizirajući ju na način da u tom procesu poništi prvotno značenje pojedinačnog elementa i u konačnici dobije novi, originalni odjevni predmet. Tim postupkom, od pojedinačnog, masovno proizvedenog produkta, koji po Benjaminu nema auru, nastaje nešto novo, koje dizajnerskom intervencijom biva smješteno u potpuno novi kontekst.

Mario Vijačkić
Denim, sportske mrežice, felpa, renderi, PVC tkanine, vunena pletiva, umjetno krzno, samo su neki od korištenih materijala koji kombinacijom čine hibridne odjevne predmete, dok se kolorit kreće u rasponu od akromatskih crne i bijele, hladnijih tonova plave i pink, pa do toplijih nijansi.

Fotografijama koje čine kampanju dizajner propitkuje postojanost istih, a isto tako i postojanost mladih dizajnera na našem modnom tržištu. Naime digitalna fotografija predstavlja skup informacija koje su tehnički prerađene, ona ne postoji fizički u vidu filma nego samo u vidu binarnog zapisa i njezina vizualnost je posvemašnja procesualnost realnosti koja je umjetno konstruirana. Digitalne fotografije se funkcionalno i strukturalno događaju samo na ekranu, znači one su nešto što fizički ne postoji. Na nekim fotografijama fotografiran je samo zrcalni odraz, koji opet predstavlja nešto trenutno, fluidno, fleksibilno i promjenjivo, opet nešto što fizički ne postoji...

Mario Vijačkić
U dizajnerovu priču savršeno su se uklopile Magdalena May Gero i Dorotea Valentić (Talia models) , dok se kao i uvijek za make up i kosu pobrinula talentirana Petra Sever uz asistenciju Antonije Šiljić.

Kreativno vodstvo/fotografija : Mario Vijačkić
Modeli: Magdalena May Gero , Dorotea Valentić / Talia models
Makeup/hair : Petra Sever / asistent : Antonia Šiljić
Objavljeno: 18.10.2016. u 10:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p