HRVATSKA MODA

“Kakav nam je dizajn? Za svakoga ponešto!”

Intervju: Clash of 9

Skupina mladih kreativaca pod nazivom CLASH of 9, čiju ćemo kolekciju vidjeti na DOVE FASHION.HR-u koji slijedi za nešto više od 24 sata, svakako je jedna od zanimljivijih pojava domaće modne scene. Što očekivati? Puno zabave i dobrih modnih priča. Porazgovarali smo s njima...

 

Kada ste se dosjetili ideje o okupljanju mladih kreativaca pod jedan krov? Ima li u toj ideji kreativne, financijske i logističke pameti?

Ideja je krenula već od prve godine faksa na zajedničkim ispijanjima kave u pauzama između predavanja, dakle prije pet godina. Jedan od razloga što smo se okupili je i taj da smo si međusobno nedostajali jer smo na fakultetu upisali različite smjerove.

Zasad sve ide u dobrom smjeru, kako kreativno, tako i logistički, a nadamo se i financijski. Najbitnije nam je da radimo posao koji volimo, s ljudima koje cijenimo.

Tko sve sačinjava Clash of 9? Imate li sličan pogled na umjetnost, modni dizajn i kreativnost?

Clash of 9 su Iva Pirjevac, Nikola Barbir, Mirela Noršić, Adela Kliškić, Jasmina Bolanča, Ana Fucijaš, Marija Koštić, Dalibor Ujlaki i Katarina Pohl. Zapravo je čar ove grupe upravo u tome što nam se stilovi razlikuju. Svima je bio izazov stvoriti nešto što odgovara pojedincu, a opet ne izlazi iz cjelokupne vizije kolekcije.

Predstavljate se u sklopu DOVE FASHION.HR-a za sezonu jesen/zima 2012./2013. Mislite li da je domaća publika spremna na mlade kreativce koji pomiču granice? Što možemo očekivati na pisti?

Pokušali smo opisati ženu kroz interpretaciju engleske klasike s duhom današnjeg vremena. Inspiracija je krenula od mode 20-ih godina prošlog stoljeća i elemenata renesanse, te se dalje razvijala kao spoj različitih ideja i raspoloženja pojedinaca u kolektivu. Za svakoga ponešto.

Domaći su mediji prilično otvoreno dočekali vašu ideju okupljanja. Prema vašoj procjeni, mislite li da se modna scena zasitila nekih dizajnera?

Više se koncentriramo na vlastitu kreativnost i slobodu stvaranja. Naravno da pratimo modne mijene i stvaranje novih trendova, ali se uvijek oslanjamo na vlastiti osjećaj pri kreiranju. Mislimo da - ako proizvod postoji i postoji interes za njim - onda to nije polu-proizvod, već samo nečiji ukus, a ukusi se razlikuju pa se o njima ni ne raspravlja.

 

Tko je najveći organizator ove modne klike, a tko najveći sanjar i kreativac? Ima li modnih pragmatika među vama?

Najveći organizator je vrijeme, a mi pod njegovim bičem (zvuk biča: k'tš, op.a) žongliramo između izrada skica, krojeva, krojenja, šivanja, izrade modnih dodataka itd. Sanjari i kreativci smo svi podjednako i to poprilično veliki. A tko je pragmatik, to je već poslovna tajna (smijeh).

 

Marko Banjavčić

Photo: V magazin, Zvonimir Ferina

Objavljeno: 14.03.2012. u 10:31

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p