HRVATSKA MODA

Kreativni studio Boudoir

Razgovarali smo s najpoznatijim sestrama na domaćoj modnoj sceni.
Kada su se Morana Saračević i Martina Čičko Karapetrić pojavile, domaća modna scena instantno je dobila prepoznatljiv i autentičan brand. Sestre blizanke koje dizajniraju pod potpisom Boudoir svoje su ostale do danas, a njihov kreativni šarm provučen je kroz sve (već brojne) kolekcije, ali i dobro poznati dućan u Radićevoj. S Moranom i Martinom razgovarali smo uoči najnovije revije koja ih ovaj tjedan očekuje u Zadru.

 

 

Ovih ćete dana u Zadru predstaviti svoju liniju za žene iznad 45; kako je došlo do vašeg angažmana u projektu 'Za stvarnu ljepotu' Dovea i Fashion.hr-a?

Do te suradnje je došlo kad nas je kontaktirao produkcijski tim fashion.hr-a i čelni ljudi marketinga Dovea. Izložili su nam ideju o projektu koji nam se odmah učinio interesantnim i u neku ruku profesionalnim izazovom.

 

Možete li otkriti neke smjernice kolekcije koju ste pripremili za 'stvarne žene'?

Morate znati da mi i inače radimo naše modele za stvarne zene jer u konačnici, nakon svake revije, stvarne žene kupe i nose te modele, tako da za nas razlike nije bilo u kreativnom smislu... To su modeli u svakom smislu prepoznatljivi u Boudoir stilu, a prilagođeni Dove Pro Age modelima, njihovom karakteru i tjelesnoj građi i temperamentu.

 

Kakvim se ženama svojim kreacijama inače obraćate?

Naše kreacije uglavnom prepoznaju samosvjesne žene koje vole modu u punom smislu riječi i ne boje se modnog eksperimenta i, dakako, one koje ne prepoznaju svoj stil kao minimalistički jer naš stil to zasigurno nije.

 

Vaša je estetika vrlo prepoznatljiva, na čemu je bazirate?

Imamo razvijeni taj naš prepoznatljiv stil i zapravo svaku kolekciju nadovezujemo na onu prethodnu, svaki put dodajući nešto novo, drugačije, a opet da je to u skladu s našom estetikom. Mnogi naš stil povezuju s retro estetikom, ali mišljenja smo da je to više zbog odabira tkanina koje imaju malo starinski prizvuk. Naša moda nema trendovske karakteristike, naši klijenti često kažu za naše haljine da su bezvremene

 

Koliko vam se u karijeri mijenjao pristup dizajniranju?

Pa nije se puno mijenjao, iako posljednjih godina više nemamo potrebu stavljati kreacije na papir, već idemo direktno u materijal.

 

 

Koja vam je kreativna faza bila najdraža?

Svaka nova kreativna faza nam je najdraža. Svaki put kad radimo na novoj kolekciji čini nam se da je to najbolje do sada, da bolje ne može...do iduće kolekcije.

 

 

Čuvate li neke, najdraže, komade koje ste kreirali?

Ponekad uzmemo neke kreacije poslije revije pa one tako ostanu u našem vlasništvu, ali ipak nam je najdraže kad neki od nama dragih modela nađe pravog kupca. Moda je živi medij i ona zapravo najbolje zaživi kad je netko nosi.

 

Gdje tražite inspiraciju za svoje kolekcije?

Nemamo neke posebne načine na koje se inspiriramo, uvijek je to nešto drugo: ponekad nas nadahnu klijenti, ponekad umjetnost,putovanja... To se uvijek dogodi slučajno.

 

 

U kojem smjeru planirate razvijati svoj brand?

Interesantna nam je industrijska proizvodnja i širenje tržišta na taj način.

 

Kako su izgledali vaši kreatorski počeci?

Jako skromni s malim sredstvima, ali velikom željom za uspjehom.

 

Je li dizajnerima koji danas počinju karijeru lakše ili teže u usporedbi s vašom generacijom?

Puno je lakše u smislu da danas postoji mnogo modnih događaja gdje se mogu predstaviti nova talentirana imena, a teže je zato jer ipak postoji određena inflacija novih modnih imena u kojoj je teško izboriti status i medijski interes .

 

Mislite li da je inflacija domaćih modnih događanja isključivo pozitivna?

Još je uvijek pozitivna, dok god postoji interes javnosti i medija.

 

Koje domaće kolege najviše cijenite?

Roberta Severa, Juraja Zigmana, I-gle, Amarie...

 

A strane?

Nikoga posebno, svake sezone nam se sviđa netko drugi, to ovisi o kolekcijama.

 

Kakav je danas status kreatora kod nas?

Postoji krug ljudi koji cijeni rad hrvatskih dizajnera i krug onih koji si ih mogu priuštiti.

 

Čega najviše nedostaje domaćoj modnoj sceni?

Industrije.

 

Kada biste birali neku poznatu osobu za svoju kampanju, koga biste odabrali zbog osobnosti koja najviše odgovara vašem kreativnom senzibilitetu?

To bi bila Dita von Teese.

Objavljeno: 08.07.2008. u 22:28

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p