HRVATSKA MODA

Ljubav na prvi pogled: YONI kombinezoni

Na našem tržištu se pojavio genijalan brend čije kombinezone za vježbanje obožavamo…

Kad sam primila informaciju da sredinom studenog na naše tržište stiže novi brend koji se specijalizirao za izradu kombinezona za vježbanje joge jedva sam dočekala da vidim prve vizuale. Djelomično jer znam vlasnicu brenda koja već godinama vježba jogu i ima odličan smisao za estetiku, a djelomično naravno i zbog samog noviteta - originalnog proizvoda koji se izrađuje u Hrvatskoj, zagovara slow fashion i čini se naprosto genijalan za vježbanje. Riječ je o brendu YONI koji su pokrenuli sestra i brat i koji je u ovom kratkom roku koliko postoji na tržištu privukao pažnju brojnih ljubitelja joge i vježbanja. Popričala sam s Ninom o ideji, realizaciji i planovima koje ima za svoj novi brend, a što mi je sve otkrila saznajte u nastavku…

Tko se krije iza YONI brenda?

Dvojac koji čine sestra i brat, Nina – učiteljica joge i Ivor – grafički dizajner.

Odakle ideja za pokretanjem odjeće specijalizirane za vježbanje joge?

Volim kombinezone! I mislim da svakom obliku tijela stoje genijalno. Cure koje prakticiraju Ashtanga jogu sigurno će se sjetiti videa s Youtubea iz 1993. na kojem učenici indijskog učitelja i začetnika Ashtanga joge, Sri K. Pattabhi Joisa, vježbaju u kombinezonima. Kako se u modi svaki stil vraća, tako je valjda i u jogi. Nije to potaklo ideju, ali ju je na neki način nadopunilo. Ideja je došla odjednom, vrlo sam brzo sama sa sobom definirala i vizualizirala što točno želim. U jednom razgovoru s Ivorom, zaključili smo da bi bilo super kad bi on napravio dizajn, odnosno ilustrirao kombinezone.

Za razliku od većine odjeće za jogu koja dolazi u verzijama tajica, topova, majica, YONI zasad u ponudi ima samo genijalne jednodijelne kombinezone. Zašto baš kombinezoni?

U mom ormaru prevladavaju tajice, topići i majice za vježbanje, a YONI je proizvod koji daje sve u jednom. Kod kombinezona nema onih momenata namještanja topa i popravljanja tajica s čime se često susrećem kad vodim ili vježbam jogu. Svako popravljanje i namještanje skreće pažnju, a to je upravo ono što želimo izbjeći dok smo na prostirci.

Što je najbitnije kod odjeće za jogu po tvom mišljenju?

Praktičnost i udobnost. Da se u tome osjećaš dobro.

Osim zanimljivog kroja, fokus YONI kombinezona je i na šarenim printevima koji izgledaju sjajno. Tko je zaslužan za njih?

Za vizual svakog YONIja zaslužan je Ivor. Svaki YONI je specijalno dizajniran te ima svoju priču i ime.

YONI je stopostotni hrvatski proizvod ako se ne varam? Gdje se odvija proizvodnja i koliko si uključena u proces iste?

Tako je. Ivor radi ilustracije, zatim se one šalju u Varaždin firmi koja se bavi tiskom na tekstil. Oni otiskuju vizual na sirovinu bijelog materijala, a sljedeći korak se odvija u Koprivnici gdje krojačka radnja Lollipop šije svaki kombinezon. Za pakiranje YONIja zaslužna je naša teta Mira, koja šije torbice od žutice na kojima je naknadno otisnut logo branda. Za sav vizualni identitet, od loga do etiketa koje idu uz svaki proizvod zaslužan je Ivor.

Iz kojeg materijala su kombinezoni izrađeni?

Materijal je Sport Knit, izuzetno rastezljiv materijal od kojeg se uglavnom izrađuje odjeća za sportske aktivnosti jer jamči savršenu prilagodbu i oblikuje tijelo bez sputavanja.

Imaš li u planu širenje asortimana?

Imam jako puno ideja i u tome je najveći problem, ali sam shvatila da moram ići korak po korak.

Koliko je vremena prošlo od ideje do realizacije cijelog brenda? Koji bi savjet dala mladim kreativcima koji bi rado pokrenuli nešto svoje? Gdje krenuti?

Ideja je došla ekspresno brzo, a realizacija je trajala oko godinu dana. Od istraživanja materijala, isprobavanja printa na raznim tkaninama do konačnog odabira materijala i kombinacija. Uz to je sve paralelno išla i realizacija samog branda, a sva njegova značenja, simbolike i asocijacije saželi smo u naziv - YONI. Kroz cijeli ovaj proces naučila sam puno, ali i dalje mi se čini da imam još toliko toga za naučiti. No za početak je, čini mi se, najvažnije da usmjerite svu pažnju svojoj ideji, da se bavite s njom sve dok god ne preraste u jasnu viziju.

Možemo slobodno reći da je YONI zagovaratelj slow fashion pokreta. Sve se radi ručno, u malim serijama i posebna pažnja pridodaje se pakiranju… Koliko ti je bitno biti dio slow fashion priče? Što ona tebi znači?

YONI će izlaziti u malim serijama – nekoliko kombinezona u dvije veličine. Prva kolekcija predstavila je sedam različito ilustriranih modela s ciljem da pratimo kako će koji dizajn biti prihvaćen. Ivor i ja imali smo svoje favorite među ilustracijama, a zanimljivo je kako se svakoj jogini sviđa drugačiji dizajn YONIja. I to nam je baš super! Smatram da slow fashion diktira današnju potražnju i prodaju. Bolje kupiti jedan kvalitetan proizvod nego gomilati odjeću i obuću te na taj način podržavati masovnu proizvodnju. Svi jako dobro znamo da je brza moda dovela do toga da je tekstilna industrija jedan od najvećih zagađivača okoliša.

YONI je dostupan na Etsyju, što je zapravo pokazatelj da ne pucaš samo na naše tržište nego da u samom startu želiš privući i strane kupce… Misliš li da ekipa vani više cijeni ovakve proizvode koji se rade u malim serijama, s fokusom na kvalitetu i dizajn ili se i kod nas to počelo polako mijenjati?

Za početak smo pokrenuli shop na Etsyju. Do sada su kombinezoni prodani u Hrvatskoj i Srbiji, a vidjet ćemo kako će se dalje situacija razvijati. Vjerujem da kod nas ima sve više zagovaratelja pokreta 'kupujmo domaće' i da će se to projicirati i na YONI. Cure se uglavnom javljaju putem FB i Instagrama, a nekoliko primjeraka je izloženo u OM joga studiju u Zagrebu gdje ih možete doći opipati i probati.

Brend je tek lansiran, no sigurno već ima zadovoljne kupce. Kakve su prve reakcije na proizvod?

Iako smo svjesni da je proizvod kvalitetno sašiven i vizualno osmišljen, ugodno smo iznenađeni i neizmjerno zahvalni na prvim reakcijama koje su iznimno pozitivne. Najbitnije od svega mi je da su jogine zadovoljne i sretne kad obuku YONI, da se osjećaju lijepo u svom tijelu.

Već smo spomenule da se YONI može kupiti na ETSY-u. Imaš li u planu širenje u concept dućane u Hrvatskoj? Ili možda širenje van granica Hrvatske?

Tko zna! Teško mi je u ovoj početnoj fazi odgovoriti na ovo pitanje. Za suradnju sam uvijek otvorena, no vidjet ćemo što će vrijeme donijeti. U budućnosti, što se zemalja prodaje tiče, ne vidimo granice.

Gdje vidiš svoj brend kroz godinu, a gdje kroz pet godina?

Ne žurimo ostvariti ciljeve u godinu dana ili u pet, puštamo proces da ide nekim svojim prirodnim tokom. Voljela bih svakako da YONI postane prepoznatljiv po svom dizajnu. Svako toliko izlazit će novi vizuali, a Ivor ih ima već nekoliko novih u pripremi. Bitno mi je da se prepozna i priča koja stoji uz projekt. Osnovna ideja YONIja je ljepota svakog ženskog tijela. Prihvaćanje da je svako tijelo predivno, baš onakvo kakvo je... bez mana i predrasuda. I u YONIju to zaista je tako, na svakom tijelu izgleda genijalno.

Nina Levačić & Ivor Tomljanović

photos: Hrvoje Zalukar, Katarina Gavrilica

model: Klaudia Jurić

Objavljeno: 24.11.2019. u 11:41

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p