HRVATSKA MODA

Memory Lane: Sjećate li se Fashion Incubatora, projekta na kojem su se rađala nova dizajnerska imena?

Intervju: Klisab

Još samo nekoliko dana dijeli nas do velikog 16. rođendana FASHION.HR portala, a tijekom svih tih godina, sakupili smo popriličan broj projekata na koje smo itekako ponosni. Neki su bili tu da nas educiraju, zabave, ali i pruže priliku novim mladim snagama, stoga u kontekstu mode, Fashion Incubator bilo je mjesto na kojem su se rađala nova dizajnerska imena, gradila prijateljstva i poznanstva koja traju sve do – danas! Upravo zato, odlučili smo porazgovarati s dizajnerskim dvojcem koji se krije iza brenda Klisab, a za koji već sigurno jako dobro znate!

Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić svoje modne početke napravili su upravo na pisti Fashion Incubatora te se mogu pohvaliti pobjedom koja im je, uz trud i predanost, otvorila mnoga vrata. Danas jedni od najpopularnijih domaćih dizajnera mlađe generacije, u proteklih nekoliko godina izgradili su prepoznatljiv dizajnerski potpis te iz sezone u sezonu ne prestaju oduševljavati sjajnim modnim pričama. Fashion Incubator kao projekt koji je dao vjetar u leđa Klisabu, ali i mnogim drugim mladim tada neafirmirani dizajnerima, kod nas izaziva suze radosnice, stoga je upravo on prvi u nizu ‘Memory Lane’ aktivacije koja će objediniti projekte koji su ostavili najviše traga u bogatom nasljeđu portala!

Klisab je definitivno jedno od neprepoznatljivijih dizajnerskih imena mlađe generacije u Hrvatskoj. Sada kada iza sebe imate već nekoliko godina djelovanja, jeste li zadovoljni gdje ste sada u odnosu na svoje početke?

Zadovoljni smo ostvarenom pozicijom brenda, ali nam fokus i dalje gleda prema naprijed u smjeru u kojem se želimo razvijati. Imamo sasvim jasno postavljene ciljeve.

Također, imate vrlo jasan estetski potpis već od samih početaka, no to ne znači da vaše kolekcije ne ‘eksperimenitraju’. Ipak, koliko je izazovno ostati dosljedan sebi, a uvijek iznova graditi svježu stilsku priču?

Zapravo ovo drugo bilo bi izazovno, ne biti vjeran sebi. KLISAB, iako se finalno artikulira u međuprostoru između nas i naših klijentica, svoje ishodište ima uvijek u nama, on je iskreni izraz naše osobne vizije lijepog. Razlog zašto ta vizija ima svoj kontinuitet usporedno sa svježinom nove ideje u svakoj kolekciji je u činjenici da njegujemo vlastite dizajnerske kapacitete. Smatramo da kao dizajneri imamo odgovornost ostati u živom dijalogu s vremenom kojem pripadamo, iz čega nužno proizlaze i ideje za rad.

Prisjetimo li se vaših početaka, isti se vežu za Fashion Incubator. Primjerice, vaša prva kampanja za tada pobjedničku kolekciju Exordium, izazvala je veliko oduševljenje i ljestvicu očekivanja postavila vrlo visoko. Koliko ste se vi od tada dizajnerski promijenili, a što ste zadržali kao nit vodilju?

Prisjećanje na te prve KLISAB korake, Fashion Incubator, prva kampanja, oformljavanje tima prvih suradnika – sve to u nama priziva jednu romantičnu začudnost koja je za nas tada bila sveprožimajuća. Mislimo da je u njoj i osnovna razlika u odnosu na ono gdje smo danas. Iskusniji smo, samopouzdaniji i bolje kontroliramo radne procese, ali strast prema onome što kreiramo ne jenjava.



Znači li vam podrška struke?

Apsolutno, od strane struke prepoznati smo od samih početaka, od pobjede na Incubatoru, preko dvije ELLE Style Awards nagrade, do Modne nagrade Ana Lendvaj – sve to je satisfakcija i snažan poticaj u radu.

Jedna od vaših glavnih premisa je ona kako odjeća mora funkcionirati na ulici, ne samo na pisti, što je vidljivo u svakoj vašoj kolekciji. Zapravo, slobodna sam zaključiti da vaši odjevni predmeti komuniciraju ‘chic odvažnost’ i kombinaciju različitih stilova koji u konačnici tvore jedinstvenu Klisab ženu, no kako biste je vi opisali?

Nosivost, iako jedan od temeljnih atributa KLISAB dizajna, nije jedina moguća preokupacija u oblikovanju odjeće. Mi smo funkcionalnost izabrali kao fokus jer nam je taj imperativ stimulativan – iznaći rješenja koja neće kompromitirati estetsku viziju i istovremeno služiti stvarnoj uporabi. To se dobro čita u KLISAB asesoaru ili primjerice u produktima koji su multifunkcionalni.

Inkluzivnost KLISAB dizajna, uspješno inkorporiranje naših proizvoda u različite stilske identitete nam također nije iznenađujuća. Naime, KLISAB obilježava karakteristični minimalizam koji redovito ishodište ima u klasici. Zato KLISAB kupnja predstavlja investiciju u bazne komade u garderobi koji se uspješno i lako različito stiliziraju.



Iz perspektive mladih dizajnera, što biste izdvojili kao ključne savjete za one koji tek počinju?

Savjeti se čine pomalo vremenom pregažena forma. Postoje tek različita iskustva koja smo pozvani interpretirati i iz njih učiti. Kad bismo naše iskustvo uopćili, ističu se dva fokusa. Prvi, važno je kao dizajner biti autentičan. To ne znači nužno i nov ili drugačiji po svaku cijenu, već imati jasan vlastiti identitet, viziju, point-of-view i izražavati ih direktno, iskreno i beskompromisno. Takva autentičnost dat će emotivni naboj proizvodu i pratećoj komunikaciji i time omogućiti kreiranje vlastite publike i ostvarivanje kontakta s njom. I drugi – u svemu biti spreman na požrtvovan rad.

Što nam pripremate u budućnosti?

Razvijamo dva velika projekta za rujan, pred nama je radno ljeto, ali o pojedinostima bit ćete obaviješteni kad sazre trenutak. Mi se jako veselimo!

 
Foto: FHR arhiva
Objavljeno: 26.06.2022. u 00:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p