HRVATSKA MODA

Midikenn, Talia ili Colors?

Preslagivanja na domaćoj sceni!

Može li biti zanimljivije? Vjerojatno ne može. Ili mi to ne bismo podnijeli. Protekla tri tjedna na domaćoj modnoj sceni bila su iznimno zanimljiva i šarena, posebice ako se osvrnemo na nove poslovne poteze kojima su stanovite modne agencije dale do znanja kako će boriti za svoj dio kolača na tržištu lijepih lica (i tijela!). Seksizam postrance, osvrnimo se na dva bitna događaja koja su obilježila naš malen i već pomalo uspavani svijet mode, naročito kada smo tjedne mode ostavili iza sebe.

Kristina Sajko, manekenka agencije Midikenn, zasluženo je osvojila titulu najboljeg modela u američkom MODELS OF THE RUNWAY čime je dodatno naglasila svoj nezaobilazan status kojeg je godinama stvarala radeći za najpoznatija svjetska imena.

Naravno, nije Kristina jedina djevojka koja afirmira Midikenn na domaćoj sceni (sjetimo se Ljupke koja i danas radi punom parom, Anice Kovač, Fani Čapalije, Nine Morić, Tatjane Dragović, Helene Šopar, Arlete Bogunović, Mateje Penave i Tamare Pernar), ali je svakako dala do znanja kako su „mozgovi" Midikenna uvijek znali prepoznati pravi talent. No, s obzirom da je situacija iznimno teška i dolazi do ozbiljnog smanjenja budžeta svih uključenih u „igre" koje su tako nezaobilazne u stvaranju i življenju mode, bitno je postojanje ovakvih uspjeha. Možda zbog vas samih, ali možda i zbog žestoke konkurencije koja nikako ne spava.

Naime, nakon što su mediji objavili kako se poznata zagrebačka modna agentica Tihana Harapin Zalepugin udružuje s gospođom Anom Gojanović, prvim imenom zadarske agencije COLORS, mnogi su se zapitali o razlogu koji ih je nagnao da se počnu zajednički predstavljati na tržištu (inozemnom i domaćem) modela/manekenki. Godine prijateljskih veza i dobar odnos u kojem nije bilo „bježanja" određenih djevojaka s jedne na drugu stranu očito je presudio u korist suradnje i zajedničke borbe protiv konkurencije. Naravno, figurativno rečeno. Predstavnik Midikenna, Sayon Bangoura, izjavio je:

„ Pobjeda Kristine Sajko nije me nimalo iznenadila. Ona je bila jedina Hrvatica koja se nalazila u TOP 50 svjetskih manekenki.

Radila je s poznatim svjetskim imenima (Mario Testino, Steven Meisel i David Sims). Budući da je naša orijentacija uvijek bila ka vanjskom tržištu, iznimno smo ponosni na još jedan uspjeh koji je dokazao kvalitetu Midikenna.

Naša agencija ima argumentirane dokaze koji dovoljno govore o nama. Organizacija je bitan dio posla, a mi smo svoju dokazali kroz dvadeset godina postojanja."

Na pitanje o savezu Ane Gojanović (COLORS) i Tihane Harapin Zalepugin (TALIA) odgovorio je:

„ Korektan odnos je jedino mjerilo koje prihvaćamo. Mi smo ozbiljni ljudi za ozbiljan posao.

Nadamo se kako će se ovo povezivanje isplatiti našoj konkurenciji. Svima želimo svu sreću. Jaka konkurencija je uvijek bila dobar motor razvoja čitavog tržišta. Nadamo se kako će djevojke biti istinske pobjednice, budući da one moraju po cijele dane određivati svoj posao, a mi smo samo logistika. Iznimno mi je drago vidjeti Ljupku Gojić u reklami za Franck. Takvi lukrativni poslovi prava su šansa djevojkama koje su dugo radile ne bi li bile priznate. Besplatan rad nije opcija. Svi znamo kako postoje veliki problemi s naplatom potraživanja za rad djevojaka, a o cijeni da opće ne pričamo.

Jedna stvar je jasna. Talia i Colors imaju ideju kako razviti svoje potencijale ne bi li maksimalizirali dobit na vrlo skučenom tržištu. Djevojke se mijenjaju kao po traci, vječna mladost ne postoji, a dizajneri i stilisti uvijek traže neka nova lica.

Broj djevojaka koje sada rade pod palicom Tihane i Ane je impozantan i vjerojatno će biti dodatan motor razvoja domaćeg tržišta, naročito što se COLORSA tiče.

Orijentacija zadarske agencije ka inozemnom tržištu ostat će nepromijenjena, dok će uloga djevojaka na domaćem teritoriju zasigurno porasti. Protagonistice navedenih agencija u većini stvari su suglasne, dok je Ana Gojanović dodala:

"Iskreno se nadam kako će se odlasci djevojaka iz jedne agencije u drugu smanjiti na minimalnu razinu, pogotovo ako govorimo o uvijek nekako nepoznatim razlozima pod kojima su otišle.

Znam da je boljitak djevojaka na prvome mjestu, ali povijest pokazuje nešto drugo. Konkurencija je uvijek dobrodošla!"

Možemo se prisjetiti kako su iz Midikenna prešle pod palicu Talia&Colorsa: Kristina Džigurski, Petra Budmilić te Vlatka Kolarić. Helena Han je bila prvi veliki model koji je iz Colorsa prešao u Midikenn, te potom ultrapopularna Helena Šopar koja je vjerojatno bila najveći dobitak. Jelena Pejković napustila je Taliu radi suradnje s Midikennom, kao i Barbara Tomašić.

Nakon svega navedenog, možemo samo zaključiti: Neka igre počnu! Znamo da ih neće nedostajati!

 

Marko Banjavčić

Objavljeno: 04.05.2010. u 13:18

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p