Mimi je jedna od onih djevojaka na domaćoj modnoj sceni koju obožavamo zbog jakog stava koji kao da vibrira iz svake njezine mimike i kretnje. A osim što doslovno dominira pistom kojom suvereno korača, što god nosila, pogledamo li je pažljivije učinit će nam se nekako misterioznom. Mimi je definitivno jedan od onih modela koji, poput recimo Kate Moss, u sebi imaju nešto ono malo "zločesto" zbog čega bi je najradije nakon revije primili za ruku i odveli na neki dobar party. Nećemo skrivati svoje afinitete, upravo takve vibre na pisti su nam ujedno i najdraže. Što god nosila ili kakvu god kampanju snimila, Mimi je vrhunski prilagodljiva svakoj modnoj priči. Sasvim dovoljno da nas zaintrigira kako bismo doznali još ponešto. I, naravno, imala je mnogo toga za reći te nas dodatno oduševila otvorenošću svojih pogleda i kritičkim razmišljanjem.
„Rekla bih da sam nekako rođena s modom, jer otkad znam za sebe htjela sam se baviti dizajnom, modelingom, glumom, a ti su se snovi polako počeli oblikovati u stvarnost prije malo više od 2 godine kad sam odlučila odvesti život u tom smjeru,“ započinje Mimi svoju modnu priču te nastavlja: „Cro a Porter je tražio nova lica i na to sam se prijavila, a godinu dana nakon toga, nakon otvaranja revije za Boudoir izlaskom iz aviona (nikad nisam mislila da ću moći ovako nešto reći!), Tihana mi je prišla u backstageu i od tada sam u njezinoj agenciji Talia model.“ I tako je sve krenulo te se nastavilo brojnim revijama i modnim kampanjama.

Foto: Karlo Hečimović
„Od najdražih poslova, izdvojila bih dakako Boudoir revije, kao i Zigmanove, jer su uvijek poseban događaj - ti brendovi se jako posvećuju svakom detalju, od šminke i frizure, preko glazbe do same scenografije. Postoji vizija i tim koji radi na tome i to se vidi i osjeti. Imala sam prilike biti i model u nedavnoj reviji Hippy Gardena koja me oduševila scenografijom. Osobno mi nema boljeg osjećaja nego biti na pisti, tamo se osjećam kao riba u vodi!“ Naravno, i to se vidi i osjeti, kako bi ona sama rekla.

Foto: Srećko Rundić za Mario Vijačkić
A što se snimanja tiče? „Od snimanja, jedno od najdražih mi je ujedno i jedno od prvih, a to je bio projekt za Elle Fashion Photo Talent 2014. godine s Karlom Hečimovićem. Od tada smo nerazdvojni i u svaki projekt ulazimo razmišljajući izvan okvira. Imamo ideju što želimo, ali ne dopuštamo ograničenjima da nas obeshrabre. To shvaćamo kao izazove, iz ničega stvoriti nešto... To nam je nekako postao najdraži princip rada, prepuštamo se toj kreativnoj struji da nas vodi i tako prelazimo poteškoće,“ prisjeća se Mimi svojih prvih iskustava ispred kamere te dodaje: „Ne mogu izostaviti svoju prvu naslovnicu za časopis Grazia, također 2014. godine, jer sam se tada prvi put upoznala sa setom snimanja editorijala. Bio je užitak biti u blizini ljudi koji se godinama bave modom, vidjeti kako rade, nositi stvorene lookove i prenijeti energiju u fotke. Priliku za to iskustvo sam ponovno imala nedavno, snimajući naslovnicu za Divu. Imam sreće da sam zaista često imala prilike raditi s dizajnerima, stilistima i fotografima koje i sama volim.“

Foto: Mateja Vrčković (Krie Design @ BIPA FASHION.HR 2015.)
Obzirom na činjenicu kako je u vrlo kratkom roku imala priliku snimiti pozamašan broj kampanja i prošetati popriličnim brojem domaćih modnih pista, nismo je mogli ne upitati što je najvažnije za uspjeh u svijetu modelinga. „Mislim da je izuzetno važno biti slobodan – ne stavljati sam sebi okove, ne stavljati se u jednu ladicu. Važno je odvojiti vlastiti pogled na sebe od onog kojeg dizajneri/agenti/bookeri imaju na tvoj izgled, shvatiti da je tvoje osobno mišljenje tvoje, a njihovo je poslovno. Ako želiš biti model, moraš biti prilagodljiv. Moraš znati biti androgena, lijepa, ružna, čudna, romantična, opasna, tužna, ponosna... Naravno, svi ti "karakteri" dolaze kroz vježbu i iskustvo. Rekla bih i da je ovaj posao, zbog svoje prirode, jako težak za neke. Puno akcenta je na izgledu, ne samo lica već i tijela, ali ne treba dopustiti da profesionalni komentari uđu u privatnu sferu i unište ti samopouzdanje.“

Foto: Ivan Gudić
No, Mimi ističe kako postoje i negativne strane modnog svijeta koji trenutačno juri brzinom digitalnih medija. „Ono što mi se ne sviđa danas jest važnost Instagrama. Agencije doslovno pitaju modele koliko pratitelja imaju i potiču ih da steknu nove, a i klijentima je bitno da njihovu reviju nosi neko poznato lice, neka "it djevojka". Mislim da je to revolucija koja jede svoju djecu. Oni koji stvaraju modu, gube svoju moć. Moda je napokon postala demokratska, ali u nekoj puno izvrnutijoj verziji te riječi. Raspodjela utjecaja je između marketinških stručnjaka i celebrity stilista, te milijuna fanova na Instagramu koji svoj "like" i "follow" daju bez ikakvog razmišljanja. "Hej, ako netko ima 250 tisuća followera, mora da su važni." Ali mislim da je ovo idealna prilika za slom sistema i izrađanje nekih modnih kreativaca. Mislim da će era "Instagram supermodela" uskoro završiti,“ govori Mimi, a mi se, moramo priznati, posve slažemo i dijelimo njezina nadanja.

Foto: Karlo Hečimović (Elle Photo Talent 2014.)
A na pitanja o planovima za budućnost i koračanju nekim stranim modnim pistama Mimi odgovara: „Modeling je moj posao iz snova i naravno da mi je oduvijek bila želja imati inozemnu karijeru, a baby step prema tome bio je Milano početkom ove godine. Iskustvo je bilo apsolutno savršeno, energija grada je divna, upoznala sam mnoga zanimljiva lica, ali i karaktere, a ono što mi je posebno drago jest snimanje lookbooka za brend Alessandro dell'Acqua. Obožavam njegov rad za N21 i Rochas.“

Foto: Srećko Rundić za Diva magazin
No, osim poziranja i nošenja revija, Mimi ima i druge planove. Naravno, vezane uz modu. „Što sam dulje u modelingu, to se više želim baviti poslovima iza objektiva. Već na prvim poslovima sam primijetila da imam želju sudjelovati u viziji i to me navelo na put na kojem sam danas. Osim modelinga i studija dizajna na TTF-u, radim kao stilistica i asistentica, a najdraži su mi projekti oni samostalni pod vlastitim kreativnim vodstvom, jer sam tu imala najviše slobode. Većinom su to fotografije nastale pred Karlovim objektivom jer si nekako kreativno odgovoramo, imamo slične estetike i neopisivo smo željni znanja i pomicanja vlastitih granica,“ govori te dodaje ambiciozno: „U budućnosti bih voljela imati svoju firmu za kreativno vodstvo u kojoj bi osmišljali kampanje za brendove, radili retuširanje fotografija, imali stiliste i slično. Jako me privlači i posao urednika mode, bilo da je za časopis ili neki web portal. Modeling je jako privremena stvar, i poprilično neuračunljiva. Self-PR je važniji no ikada, za bilo koji posao zapravo pa tako i ovaj. Gdje god da idem, imam svoj portfolio sa sobom i link na website. Trudim se graditi temelje za posao stilista i kreativnog direktora, ali znam da za te pozicije treba mnogo iskustva, formiranja estetike i samootkrivanja. Ovo nije tipiča vrsta posla u kojemu samo navodiš ocjene s faksa ili godine staža, talent nije nešto što se takvim statistikama može procijeniti, pa je i put do poslova iz snova nepredvidiv, i treba zadržati ljubav i sjetiti se zašto sve ovo radimo.“

Foto: Mateja Vrčković (eNVy room @ BIPA FASHION.HR 2015.)

Foto: Zvonimir Ferina

Foto: Karlo Hečimović
Tina Lončar
Foto: arhiva, privatni album, Goran Matijašec, Karlo Hečimović, Srećko Rundić, Ivan Gudić, Mateja Vrčković, Zvonimir Ferina
Objavljeno: 11.03.2016. u 14:45