HRVATSKA MODA

‘Moda je sredstvo komunikacije, izražavanja i zauzimanja fizičkog prostora’

Intervju: Sitolab
Sitolab

Sanju Stojković vjerojatno znate iz jedne druge priče, one naziva Tifani Rubi, no danas vam skrećemo pažnju na još jednu zanimljivost iz njezinog života - brend Sitolab. Ova svestrana umjetnica rođena je u Beogradu, u Rijeci je završila Akademiju primijenjenih umjetnosti, a posljednjih godinu dana živi u Zagrebu.

Genijalna ilustratorica aktivno sudjeluje na našoj umjetničkoj sceni brojnim izložbama, fantastičnim street art radovima i različitim projektima, a paralelno razvija i odličan brend Sitolab o kojem smo željeli saznati sve… Sanju smo priveli na mali razgovor u kojem nam je otkrila sve detalje o svom modnom brendu koji je u kratkom roku oduševio hrvatsku modnu scenu.

Tko se krije iza Sitolab brenda? Tko je Sanja Stojković, čime se još bavi? 

Bavim se crtežom i ilustracijom, dizajnom tekstila te sitotiskom iz čega je proizašao projekt Sitolab koji se vremenom spontano transformirao u brend.

Odakle dolazi inspiracija za kolekcije? Kako sve počinje?

Moda za mene podrazumijeva puno više od samog odijevanja i ukrašavanja. Ona je sredstvo komunikacije, izražavanja i zauzimanja fizičkog prostora. Svoje ideje najčešće projiciram kroz crtež i grafiku i želja mi je bila svoj primarni interes preobraziti iz dvodimenzionalnog u nešto pokretljivo i funkcionalno. Zanimanje za modu je refleksija toga.

Sitolab
Koje materijale koristiš u svojim kolekcijama? Kako izgleda sam proces izrade? Sudjeluješ li u cijelom procesu?

Vječno sam u potrazi za različitim materijalima koji su čvrsti i kvalitetni na kojima crteži i uzorci dobro izgledaju otisnuti. Nažalost kod nas nema puno specijaliziranih dućana i kupnja iz ponude se ponekad čini kao lutrija. Trudim ih se prvo isprobati na sebi da izbjegnem iznenađenja. Prvi korak procesa je crtež i matrica za izradu otisaka. Stvaranje uzoraka na tekstilu mi je najdraži dio jer volim improvizirati s bojama i teksturama. U sitotisku treba pratiti zadane korake za uspješan rezultat, ali ja volim glicheve i iznenađenja. Gotov materijal pripremam po krojevima i kombiniram uzorke, no sve češće već kod tiskanja razmišljam o specifičnom komadu. Posljednji korak - spajanje i šivanje nosim u sigurne ruke vještih šilica s kojima surađujem zadnjih godinu dana.

Koliko ti je bitan način na koji prezentiraš svoj dizajn? Znam da si involvirana u cijeli proces snimanja kampanje, osmišljavanja koncepta pa čak i fotkanja. Znači li to da se ne usudiš pustiti nekom drugom ili jednostavno najbolje znaš kako želiš da izgleda image kampanja na kraju?

Vrlo mi je važno aktivno sudjelovati u prezentaciji jer imam vlastitu viziju na koji način želim prikazati što radim i na što želim staviti fokus. Uglavnom se radi o limitiranim kolekcijama gdje je na primjer svaki ruksak različit i teško ih je obuhvatiti u kompliciranoj kampanji. Surađujem s prijateljima i poznanicima i često tražim savjete i komentar od kolega čijoj procjeni vjerujem.

Sitolab
Kako izgleda jedan tvoj tipičan radni dan vezan uz Sitolab?

Multitasking. Kako sam sama u cijelom poslu vezanim za Sitolab pored kojeg uvijek radim na nekoliko projekata istovremeno, vrijeme prolazi brzo. Paralelno crtam, odgovaram na poruke, primam narudžbe, naručujem materijale, mjerim, računam… Trudim se skicirati nove ideje i pripremiti dugoročniji plan za budućnost.

I sama sam se uvjerila da su tvoji ruksaci veliki hit. Na posljednjem Špancirfestu na kojem si izlagala u sklopu Kreativnice prodala si ih sve. Kakav je osjećaj vidjeti da je tvoj proizvod poželjan?

Svakako je mješavina iznenađenja i zadovoljstva. Ruksak je zadnjih par godina popularan komad i na tržištu se može naći u toliko različitih varijanti što me jako veseli jer u ponudi se odražava potražnja. Ruksak je bio moj prvi veći iskorak u modno oblikovanje i ovo mi je vjetar u leđa za nove korake.

Sitolab
Osim ruksaka, bacila si se i na liniju odjeće. Što si nam sve pripremila?

Osim novih modela ruksaka odlučila sam se okušati u izradi širokih zimskih kaputa od vune, asimetričnih haljina kod kojih se kombinira nekoliko različitih materijala, pamučnih dugačkih ogrtača i šalova. Krojevi su pojednostavljeni i komotni tako da do izražaja dolazi uzorak, smisleno tiskan za svaki komad odjeće posebno.

Sitolab
Gdje se mogu pronaći tvoje kreacije? Postoje li dućani u kojima prodaješ ili si fokusirana samo na društvene mreže i prodaju preko njih? Maštaš li o vlastitom showroomu?

Trenutno su mi društvene mreže najveći izvor reklame, no moguće je doći do ateljea te pogledati i opipati sve u živo. Plan mi je definitivno u bliskoj budućnosti organizirati konkretan showroom i na tome aktivno radim. Prije tako velikog poteza skupljam iskustvo i eksperimentiram sa svime što mi dođe pod ruku.

Koji je raspon cijena tvojih proizvoda?

Ovisno o materijalu i izradi negdje između 300-800 kn.

SitolabTko su ti uzori, inspiracija na modnoj sceni i najdraži dizajneri?

Volim teksture, boje i slojeve pa ću reći Issey Miyake, također Rei Kawakubo. Tu je i beskonačna lista na svjetskoj sceni anonimnih mladih dizajnera koji zahvaljujući internetu pronalaze svoje mjesto pod suncem.

Da možeš izabrati jednu ženu na svijetu na kojoj bi voljela vidjeti svoje kreacije, tko bi to bio i zašto?

Ne znam kako bih mogla izabrati samo jednu, ali puno njih bih voljela vidjeti u njima, neka odabir krene iz suprotnog smjera.

Sitolab
Što je po tebi potrebno za dobar modni stil? Smatraš li da su Hrvatice hrabre u svojim modnim odabirima ili su kao što mnogi govore samo pomodne?

Moram priznati da ne obraćam previše pozornost na sveobuhvatni stil Hrvatica jer mislim da bi svatko trebao nositi ono u čemu se osjeća ugodno. Odijevanje je način kroz koji individua može napraviti razliku između sebe i drugih i ostvariti osjećaj jedinstvenosti pritom pomodnost nije nužno loša stvar.

Sitolab
Koji su planovi za budućnost? Osobno mislim da bi tvoj dizajn odlično kotirao na svjetskoj sceni. Imaš li ambicije za širenje na strano tržište?

Imam puno planova i napredujem polako u ostvarivanju ciljeva koje sam postavila. Svakako mi je želja prezentirati se više na stranom tržištu, naročito preko specijaliziranih modnih sajmova koji se održavaju u susjednim zemljama.

Sitolab
Foto: Sitolab

Objavljeno: 31.10.2017. u 16:03
Tagovi: intervju, ruksak

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p