HRVATSKA MODA

Modni pregled domaće modne scene: 2010.

Što nas je obilježilo u godini na izmaku?

Dok se pripremamo za obilje zabave koja nas očekuje u narednim danima (poslovne i privatne zabave, bezbrojni domjenci i pomalo frivolna druženja s prijateljima i poznanicama), 2010. godina je na izmaku, te je krajnje vrijeme za još jednu analizu u kojoj ćemo nastojati izdvojiti najznačajnije trenutke na domaćoj modnoj sceni. 

 

 

Godinu za nama obilježio je najtužniji događaj hrvatske modne scene. Jedan od naših najdražih suradnika, vječno nasmijani Tomo Vrban nakon nekoliko mjeseci borbe, podlegao je teškoj bolesti. Početak proljeća tako nam je donio prerani odlazak velikog make-up artista koji je svojim kistom dodirnuo većinu lica na domaćoj modnoj sceni. Tomo je volio život - to je najjača poruka koju nam je ostavio, a koja ne smije biti zaboravljena.

                                   

 

U Hrvatsku su, unatoč negativnim prognozama i odustajanju velikog coffee lanca Starbucks, ušli neki novi brendovi koju su ojačali našu poziciju na modnoj karti Europe. Gap i Zara Home odlučili su otvoriti svoja vrata u Arena Centru na zagrebačkom Laništu, dok nas već na proljeće očekuje H&M i XYZ. Švedski lanac pristupačnom odjećom pojavit će se čak na tri mjesta: Arena Centar, City Centre One i HOTO Centar dobit će ovaj toliko željeni dućan, dok će XYZ otvoriti svoja vrata u Arena Centru.  Unatoč propadanju zagrebačkog D&G-a i mnoštva drugih dućana zapadnije od Frankopanske ulice i istočnije od Jurišićeve ulice u Zagrebu, ulagači očito ne odustaju od hrvatske ljubavi za dobrim šopingom.

 

Prve cruise kolekcije, predstavljene na prekrasnoj plaži Zlatni rat na otoku Braču u sklopu DOVE FASHION.HR-a bile su pun pogodak. Domaći dizajneri, među kojima su najviše pažnje dobili Aleksandra Dojčinović, Ana Marija Ricov i Robert Sever oduševili su svojim „lakšim" kolekcijama u kojima su se približili ugodnim trenucima opuštanja koji su toliko dominantni za vrijeme ljeta. Za vrijeme DOVE FASHION.HR-a koji se održao u Muzeju za suvremenu umjetnost u Zagrebu u devetome mjesecu domaćoj su se publici predstavila neka nova imena. Mladi Ivan Alduk i Martina Felja oduševili su hrvatsku javnost i postali novi članovi velike obitelji FASHION.HR koncepta.

 

U zagrebačkoj Masarykovoj ulici otvorio se concept store MARIA koji je, uz svoju dubrovačku adresu, dobio i onu u metropoli. Odlična izložba Martina Maison Margiele, koju možete pogledati još neko vrijeme uz voditelja Sašu Joku, donijela je dašak francuskog šika. Trgovina istog kalibra, samo s nešto više iskustva, je dobro poznati NICOLAS concept store koji nas je ove godine uspio iznenaditi revijama proljetnih kolekcija Celine, YSL i Lanvin. Ovom smo prilikom dobili šansu sudjelovati u barem jednom fragmentu modne industrije koja u Hrvatskoj još nije na visini zadatka.

                   

 

Dizajnerski dvojac eNVy Room dobio je priliku prodavati svoje modele u austrijskoj metropoli što je svakako velika čast. Vjeko Franetović i Nikica Ivančević uporno pokazuje kako se trud i rad isplate, bez obzira na uvjete koji vladaju na domaćoj sceni. Njihova kolegica Đurđica Vorkapić proslavila je deseti jubilej svog HIPPY GARDENA kojeg Hrvatice obožavaju. Dizajnerska scena svakako je u usponu!

 

Jedna od najpoznatijih hrvatskih manekenki Helena Šopar ponovno je dokazala snagu svog talenta pojavivši se kao lice make-up giganta Bobby Brown (kao i za H&M) a domaću je javnost osvojila odličnom naslovnicom StoryBooka koju je krasila u društvu Tatjane Ivanišević, Matee Penave i Ljupke Gojić. Upravo je Ljupka Gojić svojim brendom PETITE JOLIE ove godine privukla mnogo pažnje, budući je krenula u ozbiljno brendiranje poznatih lutkica.  

                                  

Dobili smo novog TopModela! Rafaela Franić osvojila je žiri u sastavu Vanje Rupene, Saše Joke i Tihane Harapin Zalepugin koji su svojim savjetima nastojali pripremiti Rafaelu za sve one izazove koji ju čekaju u budućnosti - prvi od njih je bio snimanje kampanje za Fashion.Hr Style Community u kojoj smo joj se pridružili na setu. Kampanja ide uskoro!

Hrvatska tekstilna industrija nalazi se u velikim problemima - radnice tvornice Kamensko traže svoje zaslužene plaće, dok su mnoge tvornice već odavno zatvorile svoja vrata i ohladile strojeve. Krajnje je vrijeme za spajanje dizajnera i masovne proizvodnje jer treće opcije nema. Pogledajmo samo što je napravio slovenski PEKO! Nadamo se kako će slijedeće godine barem situacija malo popraviti.

 

Marko Banjavčić

Photo: jutarnji.hr, indeks.hr, net.hr

Objavljeno: 20.12.2010. u 14:48

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p