HRVATSKA MODA

Najbolje kolekcije Fashion Weeka Zagreb

TOP 5 najboljih dizajnerskih prezentacija s netom završenog modnog događanja

 
Fashion Week Zagreb jučer je zatvorio vrata još jedne modne sezone. Tijekom tri modna dana bio je platformom na kojoj su brojni domaći ali i strani dizajneri prezentirali svoja modna ostvarenja, a mi smo odabrali one kolekcije koje su nas se najviše dojmile.
  
THE RODNIK BAND
 
Vođa zafrkantskih modnih „protesta“, šaljivđija s londonskog Notting Hilla, „tata“ neopisivo zabavnog The Rodnik Banda i po riječima Andre Leon Talleya „kumče Andy Warhola“, Philip Colbert je i ovom kolekcijom dokazao da je jedino gorivo njegovog branda-banda isključivo i samo dobra zabava. Colbertova moda nije nikakav teški couture, niti pretendira to biti, radi se samo o street wearu s pomakom, i to isključivo u printu jer su odjevni komadi krojem prilično bazični i nosivi.
  
Sklon prepoznatljivim britanskim simbolima poput zastave, kraljice ili punkerskog buntovničkog pokreta koji je izrugivao temelje sistema, The Rodnik Band na simpatičan i zabavan, pop-art i stripovski način miješa povijest, pop-kulturu i umjetnost. Okosnica prezentirane kolekcije je preinačena „protestna“ poruka „Make love not war“, koja je u Philipovoj verziji postala „Pop art- not war“, a kao glavni lik razigranog printa je stripovski junak, popularni psić Snoopy koji virka sa šilterica i zimskih kapica te u nekim slučajevima čini i čitav print odjevnog komada. U eksploziji boja i sveopćem šarenilu, posebno je zanimljiva svojevrsna Philipova interpretacija „prepoznatljivih“ i ikoničnih fragmenata kulture poput punk albuma Sex Pistolsa „Never mind the Bollocks“, Mondrianove apstraktne „Kompozicije“, Duchampova pisoara, popularne „Fontane“ ili poznate Warholove limenke juhe od rajčice. Ni ovoga puta, The Rodnik Band nije propustio zaokružiti svoju kreativnu dizajnersku viziju šarenim ženskim torbicama koje, već standardno, više podsjećaju na igračke nego na asesoare. U čitavoj priči po tkanini su se još našla i prosuta jaja na oko, crveni ruževi, krojački metri i sirevi s rupama, čime je londonski zafrkantski The Rodnik Band u svojoj prepoznatljivoj maniri pokazao da modu ne treba shvaćati baš suviše ozbiljno.
 
 
 
IVANA POPOVIĆ
 
Čast da svojom novom kolekcijom otvori Fashion Week Zagreb pripala je talentiranoj dizajnerici Ivani Popović koja je i ovoga puta dokazala kako ljubav spram umjetnosti te kiparska naobrazba nedvojbeno utječu na njezino modno stvaralaštvo. Popović je zagrebačkoj publici prikazala kolekciju kišobrana i kabanica, jednog izrazito funkcionalnog asesoara i odjevnog predmeta na čiji dizajn inače malo kad obraćamo pažnju jer ih uzimamo zdravo za gotovo kao one mrske stvari čija je namjena samo štititi nas od vremenskih nepogoda. Poigravajući se volanima, njezini dizajnerski kišobrani i kabanice odišu dozom nečeg damskog i uglađenog, a istovremeno nose i štih futurizma koji je postignut zanimljivim materijalom u crnoj boji te nabiranjem tkanine i volumenom. Ma da posve crna, kolekcija nije niti opskurna niti tmurna, a svojim šarmom nas navodi da istog trena odbacimo svoje dosadne sponzorske kišobrane i plastične žute kabanice. Dojam je upotpunjen avangardnim, skulpturalnim dodacima za glavu te predimenzioniranim ogrlicama. Genijalni „volanizirani“ kišobrani sačinjeni su od recikliranog materijala koji je bio odbačen kao nepotreban, što definitivno dodaje vrijednost dizajnerskoj viziji Ivane Popović, i to onu ekološku. Redizajnirajući funkcionalne odjevne predmete i asesoare dizajnerica ih je u principu redefinirala te im uz funkciju dodala i estetsku vrijednost. Ove kišobrane zasigurno nećemo slučajno zaboravljati u tramvajima.
 
 
 
ANA KUJUNDŽIĆ
 
Splitska dizajnerica Ana Kujundžić zagrebačkoj je publici Fashion Week-a servirala još jednu interesantnu kolekciju jakog kolorita, poigravši se istovremeno ne samo kombinacijama živih boja već i inovativnim tehnikama veza i apliciranja. Kolekcija je sastavljena od haljina, suknji i jakni, a miješanjem boja čitavog spektra na tamnoj podlozi i detaljima dobivenima patchworkom postignut je razigran, vrlo artistički i pomalo psihodeličan vizualni dojam. Svoju viziju modne sezone proljeće/ljeto 2015., Ana Kujundžić je sazdala prvenstveno od prirodnih materijala s dodatkom umjetne kože. Ana je svojom kolekcijom pokazala kako najveću vrijednost nose upravo one dizajnerske vizije koje, poput umjetničkih ostvarenja, ostavljaju gledatelja da sam u svojoj mašti izgradi asocijacije i priču, a njezina, složili se sa mnom ili ne, nosi neku hippy vibru, psihodeliju Jefferson Airplane-a i njihovog „Bijelog zeca“.
 
 
 
KRUNO JENDRIJEV
 
Mlada nada hrvatske modne scene, talentirani Kruno Jendrijev, modnoj je publici servirao svoju viziju aktualne hladne sezone nadjenuvši kolekciji ime „Grey Garden“. Inspiriran staklenicima i biljkama koje unutar njih rastu i umiru, Jendrijev je servirao jednu odraslu i zrelu kolekciju „ne skrećući s teme“ i disciplinirano se držeći okosnice svoje dizajnerske priče. Kolekcija je prije svega bazirana na kontrastu koji se očituje u upotrebi mekih i laganih tkanina poput svile i organdija te onih težih kao što je vuna te različita pletiva. Osim konstrukcijski, Jendrijev staklenik i život u njemu dočarava i trima osnovnim paletama boja: svijetlosivim nijansama, bež te tamnosivom i crnom. Ekološki moment kolekcije nalazi se upravo u korištenju recikliranog materijala za što je u ovom slučaju poslužila već korištena, popucala koža koja nošenjem ionako samo dobiva na karakteru. Kroz nekoliko lookova provlači se lagana infuzija boje poput ljubičaste što podiže čitav dojam i zaogrće atmosferu kolekcije dozom pozitivne vibre.
 
 
 
IGOR GALAŠ
 
Za sve koji su se već neko vrijeme pitali gdje je nestao Igor Galaš, jučerašnja završnica Fashion Week-a bila je dovoljno dobar odgovor. Megalomanska prezentacija s nizom fantastičnih kostima podsjeća na živopisni filmski set i paradu likova iz jednog izmišljenog svijeta. U čak osamdeset izlaza Galaš je na pistu pustio svoju diplomsku kolekciju naziva „Gospodar prstenova“ koja se sastoji od dvadeset pedantno i detaljno razrađenih kazališnih kostima, upotpunjena s još dvadeset mini kolekcija inspiriranih likovima popularne trilogije, ali u ponešto nosivijoj izvedbi. Kostimi su upotpunjeni kazališnim elementima kao što su (ponekad zbilja sablasne) maske, vrlo vjerni make-up te frizure, instalacije na glavama modela i dodaci od prirodne kose koje potpisuje svjetski nagrađivani frizer Mario Treščec koji je na pisti i sam utjelovio Froda Bagginsa. Okosnica kolekcije ponovno se nalazi na, Galašu omiljenom, pletivu koji već postao dijelom njegova prepoznatljivog dizajnerskog potpisa. Bazirana na pamučnom ručno rađenom pletivu, ovoj Galaševoj kolekciji ipak je nemoguće odrediti sezonu, a čini se kako mu to niti nije bila namjera. A za one koji su se zamišljeno pitali gdje je nestao Igor Galaš, i sam je dao odgovor, našavši se u vlastitom uprizorenju „Gospodara prstenova“ kao bijeli, dugokosi Legolas prošetavši pistom.
 
 
 
Tina Lončar 
 
photos: PRESS
 
Objavljeno: 01.12.2014. u 15:16

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p