IVANA POPOVIĆ
Jedina dizajnerica na hrvatskoj sceni kod koje nikada ništa nije predvidljivo, a opet na kraju cijele priče sve izgleda logično i jasno. Za Popović odjeća je kanal kojim odašilje različite poruke i na taj način upozorava. Bez obzira na besprijekorno inozemno školovanje i iskustvo, Ivana ne izigrava ulogu pretenciozne umjetnice koja svojim konceptualnim nastupima želi biti drugačija i superiornija. Dapače, njeno intelektualno promišljanje koncepta u kojem kreira dolazi joj prirodno, bez lažnih maski i nepotrebnog uljepšavanja. Koliko god neke kolege tvrdile, njene poruke nisu komplicirane ili suviše filozofski nastrojene da bi ih trpila modna pista. Sloboda, priroda i jednakost. Bez revolucije ili direktnog buntovništva. Ove sezone tema je bila osjetljivo pitanje seksualne orijentacije tako da je važnu ulogu odigrao zbor LE ZBOR. Osim što je Popović poručila kako je seksualnost u svim svojim licima prirodna, svoju je junakinju oslobodila konfekcijskog broja 36. Obukla je normalne žene sa normalnim oblinama. Sukladno priči i odjeća je zagovarala Majku Prirodu, od materijala, uzoraka, ukrasa pa sve do bogate palete uglavnom „komunikacijskih" boja. O cijeloj baladi dovoljno govori činjenica da je publika NIVEA Cro-a-portera ovacijama pozdravila kolekciju i zbor u nekoliko glasnih navrata. Za Ivanu je misija izvršena.
IVONA MARTINKO
Lijepo je vidjeti kada je jedan dizajner iz sezone u sezonu dosljedan svojoj viziji koju se evolucijski trudi nadograditi bez pretjerane pompe. Ivona Martinko svakako ima izuzetno preciznu ruku koja izvanredno manipulira krojevima koji odaju pečat intelektualne japanske avangarde. Jasne nijanse boja dodatno podiže zanimljivim riješenjima za nakita. Silueta je slobodna i ovisi o njenoj igri na relaciji simetrija-asimetrija. Minimalistička smirenost, avangardni krojevi i prirodni materijali dobitna su kombinacija za brojne fanove Ivone Martinko kada govorimo o ljetnoj sezoni.
MARTINA FELJA
Glazba na revijama ponekad otkriva cijelu bit kolekcije pa smo već na prve taktove legendarne „Heart of Glass" u izvedbi Blondie očekivali mali val 80-ih godina. Ipak, nije bilo riječi o direktnoj inspiraciji koliko o skrivenim motivima koji su krasili kolekciju koja se sastojala od večernjih i koktel haljina. Najjasnije su bile one koje su prizivale dozu slavnog „disco glama" ali u laganim tonovima bez ekstremiteta. Možda je upravo u tome nastao problem jer ono što je kolekciji nedostajalo jest prava doza adrenalina koji će nas trgnuti i odvojiti od dojma kako se zapravo radi o kolekciji za „debitantski bal". Dizajnerica je svoju „Heart of Glass" viziju trebala dodatno i hrabro podignuti radikalnijim riješenjima i doslovno preuzeti 80-e kao direktnu „crvenu nit". Ovako, kao da smo svjedočili „nouveau rich" verziji Cyndi Lauper.
XD XENIA DESIGN
Lomljenje tkanina, oštri rezovi, tetralna struktura i golemi puf volumeni pružili su nam pravu couture dramatiku koja je zatvorila prvu večer NIVEA Cro-a-portera. Svi znamo da je Ksenija Vrbanić pravi pionir i veteran kada govorimo o njenim pret-a-porter kolekcijama koje su obišle cijeli svijet. Ksenija je trebala promjenu i apsolutno oslobodila svoju kreativnost. Njena kolekcija bila je otkačen miks različitih couture ideja koje smo viđali na vrhuncu karijere Christiana Lacroix ali ipak ostala je vjerna svom avangardnom minimalizmu koji je uspješno ukomponirala u cijelu priču. Direktne su bile i povijesne reference kada govorimo o izboru nekoliko različitih verzija silueta. Styling je igrao bitnu ulogu ali što je najvažnije, nije nadjačao samu odjeću. Činilo se kako avangarda nikada nije bila bliže coutureu, barem u povijesti hrvatskih modnih pista.
Objavljeno: 17.04.2009. u 14:55