HRVATSKA MODA

Nivea Cro-a-porter 2. večer II. dio

Matija Vuica, Alduk & Jacić, Marina Design, Hippy Garden

MATIJA VUICA

Kreatorica je samo ponovila poznato hrvatsko modno pravilo da „haljine vladaju domaćim pistama". Za početak, neminovna je jedna činjenica: Vujici najbolje stoji izražavanje kroz monokromatske kolekcije. Ove sezone odlučila se za bijelu boju i vlastitu interpretaciju definicije „vjenčanica". Pod zajednički nazivnik „bijele boje" i „vjenčanja" dizajnerica je upakirala nasljeđe i prepoznatljive motive Herve Legera (bondage haljine), Yves Saint Laurenta (legendarni sakoi sa satenskim obrubom) i Diorovog „new looka". Cvijeće se ponovno pokazalo kao efektan dodatak pogotovo na bogato podstavljenim koktel haljinama gdje se nije štedjelo na materijalu. Koliko god priča bila konfuzna kada je riječ o silueti Vujica ju je uspjela povezati sa bojom te dužinom mini haljina. Inventivnosti i vlastitih kreativnih riješenja je svakako nedostajalo no to ipak neće spriječiti slavne Hrvatice da se za gotovo sva važnija događanja u zemlji konzultiraju direktno sa dizajnericom.

ALDUK & JACIĆ

Eklekticizam je pojam koji se u modi često zloupotrebljava i to u većini slučajeva zbog nedostatka jasne koncepcije i stilističkog talenta. Simbioza ova dva mlada dizajnera potpuni je promašaj jer vrsta oscilacije koja je prikazana sinoć iz modela u model ne predstavlja nikakav kreativan kontrast ni inovativnost. Alduk je prikazao zanimljive konstruktivne zahvate i teatralan duh kombinirajući snažnu uniformiranost i SM atmosferu koja je naišla na odobravanje ženskog dijela publike. Kožne jakne u kombinaciji sa seksipilnim haljinama uvijek predstavljaju efektno rješenje. Upravo se kroz fetišizam zagovarao seksipil odjeće i modela. Aldukin priča je u potpunosti izgubila na relevantnosti zbog miješanja sa Jacićevom vizijom „nogometaša". Istina, baviti se muškom modom u Hrvatskoj teška je misija ali nikako opravdanje za nedostatak mašte. Jacić je mladi dizajner od kojeg se očekuje da nas ugodno iznenadi svojim kreacijama koliko god one bile radikalne jer upravo je rušenje granica ono što tjera mlade talente u nova razmišljanja. Plejada košulja i kratkih hlača koje u srži izgledaju kao da su tvornički proizvedene u nekoliko tisuća primjeraka samo nas je umorila umjesto oduševila. Alduk treba pročistiti svoje viđenje i fokusirati se na specificirane elemente te na taj način pokazati svoje pravi „genetski kod" no svakako se radi o dizajneru koji je na dobrom putu. Dok Alduk nema straha od eksperimenta, Jaciću kao da je na umu samo prodaja, a to je cilj koji ga neće odvesti daleko. Treba se sjetiti početaka Garetha Pugha ili Alexandera McQueena koji su bez ikakvih financijskih sredstava krenuli i osvojili svijeta. Mladenački entuzijazam, hrabrost, sloboda i individualnost osnovi su faktori za uspjeh u okrutnom svijetu mode.

MARINA DESIGN

Marina Obradović već je odavno stekla znakovitu titulu majstorice strukture i konstrukcije kada govorimo o njenim besprijekornim hlačama. Rijetko koji dizajner ima toliko „kirurški" preciznu ruku i moć manipulacije kada govorimo o igri geometrije na hlačama koje će na svakoj ženi izgledati izvanredno. Tema nove kolekcije je bio „blues", ne samo kao glazba već kao stanje uma i upravo zbog toga se u kolekciji nalazilo toliko skrivene simbolike kao što su resice užeta na košuljama. „Blues" je sam po sebi bio simbol snage i optimizma Afroamerikanaca kroz mukotrpna stoljeća njihovog puta prema slobodi. Sama tematika dovoljno govori o znanju intelektualne fenomenologije s kojom suvereno raspolaže Obradović. Ipak, haljine u snažnim printevima ostavile su mlak dojam jer motiv fluidnosti i printa nije područje kojim dizajnerica potpuno vlada. Dapače, svu koncentraciju trebala bi posvetiti svom daru koji u isti potezim kombinira avangardnu preciznost te suprostavlja simetriju sa asimetrijom u efektnoj geometrijskoj baladi.  

HIPPY GARDEN

Svojevrsni „Dsquared2 meets Madonna" trenutak sinoć nam je pružila Đurđica Vorkapić koja stoji iza uspješnog branda Hippy Garden. Brojni volani, kožni korzeti i prsluci u kombinaciji sa remenima odali su kaubojski trenutak sa blagom dozom SM-a koji je oduvijek privlačna tema za Vorkapić. Styling je bio potpun i promišljen, a generalan dojam haljina odavao je senzualnu i divlju stranu ženske naravi. Voluminoznost je zaštitni znak gotovo svih kolekcija prikazanih u prva dva dana stoga ne treba čuditi što je i Hippy Garden svu svoju snagu upregnuo u opuštene volumene koji dozvoljavaju gotovo buntovne kretnje svojoj vlasnici. S ozbirom na poslovni duh i uspješnu ekspanziju branda diljem Hrvatske logično je za predvidjeti kako za Hippy Garden imamo velika očekivanja koja ove sezone nisu u potpunosti zadovoljena.

Objavljeno: 18.04.2009. u 13:20

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p