HRVATSKA MODA

Popričali smo s Tomislavom Macanom, kreativcem čije modne dodatke obožavaju muškarci

Intervju: Go Retro

Dok je većina hrvatskih brendova fokus stavila na žene, jedan mladi kreativac odlučio je svoj brend posvetiti muškarcima. On je Tomislav Macan, a njegov brend Go Retro već četiri godine uspješno posluje i oduševljava svoje klijente svakim novitetom koji izbaci… Posebnost cijelog brenda je zapravo u ručno rađenim proizvodima od prave kože, savršenog dizajna, koji odišu bezvremenskom elegancijom i traju duže od sezone. Kako je došao na ideju da pokrene brend za muškarce i što nam sve sprema u novoj godini, saznajte u nastavku!

Go Retro je brend specijaliziran za muške modne dodatke od kože… Odakle ideja za dizajniranjem i izradom muškog asortimana?

Izradu kožne galanterije sam izučio u obiteljskoj radionici, a kasnije nastavio usavršavati kod majstora torbara. Počeo sam izrađivati stvari za sebe kako bih upotpunio svoj stil, a kad sam shvatio da su ideje dobre, krenuo sam ih dorađivati i stvarati gotove proizvode.

Koliko je teško raditi modne dodatke za muškarce? Koliko su oni zapravo zahtjevne mušterije?

Nije mi teško raditi za muškarce jer izrađujem proizvode s obzirom na svoje iskustvo. Tako znam što mi se sviđa, što je praktično, ali i što mi ne odgovara. Muškarci ne kupuju impulzivno, zanimaju ih detalji i odabiru samo ono za što su uvjereni da će im trajati. S druge strane, zanimljivo je da su mi 90% kupaca – žene.



Odakle dolaze ideje? Krećeš li od sebe kod osmišljavanja novog proizvoda ili se vodiš za nekim trendovima?

Krećem od sebe i ne radim stvari koje i sam ne bih nosio. Dapače, svaki je proizvod nastao zato što mi je baš on trebao u određenom periodu rada. Cilj mi je zapravo raditi proizvode koji će se moći kombinirati uz sve trendove. Ne želim raditi kolekcije nego bezvremenske komade. 

Brend na sceni postoji već godinama, dobro si poznato ime na brojnim našim sajmovima, a tvoj asortiman u ponudi je po concept dućanima diljem Hrvatske. Kako si krenuo u sve to i koliko su bili teški počeci?

Najbolji način prezentiranja proizvoda je, po meni, u direktnoj prodaji, gdje kupac može vidjeti, opipati i isprobati proizvod. S obzirom na to da posvuda nedostaje proizvoda za muškarce, concept dućani, kao i kupci, odlično su prihvatili GoRetro brend. Neka od mjesta na kojima se nalaze GoRetro proizvodi su Take Me Home (Zagreb), Galerija Link (Zagreb), Life according to KAWA (Dubrovnik) i Lyra (Hvar).



Koliko je koža kao materijal teška za rad?

Nije najteži materijal za obradu, ali je potrebno dosta strojeva i alata ako se želi napraviti nešto kako treba. Ja, ovisno o proizvodu, koristim 8 – 9 strojeva, a uz to ide i ručna dorada. Kod kože nema mjesta pogreškama. Ako se krivo iskroji, ne može se malo rastegnuti. Isto je i kada se krivo prošije - jednom kada igla prođe, gotovo je. Sve sam radio sam do unazad pola godine. Opseg posla postao je prevelik i jednostavno nisam stizao provoditi 10 sati dnevno u radionici. Zato danas imam tim ljudi koji mi po potrebi pomažu, što mi je uvelike olakšalo voditi brend.



Nedavno si u ponudu uvrstio muški ruksak i genijalne putne torbe koje dolaze u tri boje. Kakve su reakcije na njih? Koliko dugo si radio na njima?

O spomenutim proizvodima razmišljam već sigurno godinu dana. Na osmišljavanje i samu izradu svakog prototipa potrošio sam oko mjesec dana, a bio sam ih u stanju raditi i sto puta ispočetka, sve dok ne dođem do zacrtanog cilja. Na svu sreću, uspio sam iz trećeg pokušaja (smijeh). Moja vizija je iznimno specifična. Moj ruksak ili torbu mora moći nositi srednjoškolac, odvjetnik ili viking, a na svakom treba izgledati dobro. Uz to treba biti praktična i olakšati im svakodnevicu, a ne im raditi probleme jer se cif ne da otvoriti do kraja, džep je preplitak ili su naramenice prekratke. Uglavnom, kada me proizvod počne uveseljavati kroz nošenje, znam da sam uspio u naumu. Mislim da su upravo novi ruksak i putna torba takvi proizvodi koji će oduševiti korisnike, što potvrđuju i dosadašnje reakcije.



Novitet su svakako i košulje koje dolaze u dvije boje, klasik za koji sam uvjerena da će oduševiti Go Retro muškarce. Što je još sve u planu?

Košulje su savršen odjevni komad koji pristaje uz koncept brenda. Za početak sam odabrao crnu flanel i tamnoplavu traper košulju.U planu imam na proljeće izbaciti još dva modela košulja i majicu kratkih rukava malo drugačijeg kroja.

Nakon nekoliko godina prodaje po sajmovima i putem društvenih mreža odlučio si pokrenuti i webshop koji je u posljednjoj fazi izrade. Koje su po tvom mišljenju glavne prednosti webshopa?

Glavna prednost takve platforme je to što su svi proizvodi u svim bojama na jednom mjestu. Na društvenim mrežama mogu se vidjeti proizvodi, ali ljude zanimaju detalji i ne žele tražiti pola sata po stranici isti novčanik u drugoj boji. Htio sam da web ima clean look, da nema kategorija i da se do svakog proizvoda može doći kroz dva klika.



Ti si odličan primjer da i u Hrvatskoj funkcionira slow fashion pokret i da se sve veći broj ljudi umjesto za kupnju high street komada odlučuje investirati u hand made proizvode s pričom… Ono što me zanima je koliko je vremena trebalo da ljudi shvate da je Go Retro kvalitetan proizvod, koji se radi rukama, u Hrvatskoj, u izuzetno malim serijama? Kakve su bile prve reakcije na te proizvode i cijeli način izrade? 

U početku je trebalo nešto više vremena jer sam izašao na tržište sa svega par proizvoda koje sam u hodu nadograđivao te sam radio s tada trenutno dostupnim kožama. Kada sam definirao proizvode i vrstu kože s kojom ću raditi, tada su ljudi ozbiljnije počeli shvaćati brend. Očito je s razlogom trebalo proći četiri godine da posložim posao i pronađem liniju proizvoda, odnosno savršenu kombinaciju materijala i boja s kojima bih zaokružio svoju ponudu.



Kako se boriš s masovnom proizvodnjom i niskim high street cijenama?

Protiv niskih cijena i velikih količina može se boriti samo kvalitetom, a ljudi to razumiju. Imam osjećaj da su se kupci zasitili brze mode i da su izgubili osjećaj sreće nakon kupovine. Većina kupuje često i puno zato što ih niti jedan proizvod ne drži sretnima duže od desetak nošenja. A ljudi to očekuju jer su dali novac. Tek kad sami shvate da se vrte u krug, okreću se ručnoj izradi. Tada ja moram biti spreman i održavati kvalitetu.

Imaš li neke uzore u modnom svijetu? Čiju estetiku preferiraš?

Nemam uzore u smislu da pratim i obožavam samo jedan brend. Pratim modele i ljude koji znaju nositi kombinacije stilova koji meni odgovaraju, a to su primjerice Justin O'Shea ili Jimmy Q.

Gdje vidiš svoj brend za godinu dana? Koji su planovi za budućnost, a koje želje?

Plan je smisleno nadograđivati asortiman. Mogu potvrditi da će do kraja godine na webshopu biti i ruksak koji je u završnoj fazi, a kroz sljedeću godinu stiže novi model novčanika te jedna manja i veća torba.   

Objavljeno: 03.01.2020. u 00:00

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p