HRVATSKA MODA

Popričali smo sa sestrama Šopar o njihovom brendu

Intervju: SOPAR Collection

Helena i Tamara Šopar već pune tri godine uspješno vode svoj SOPAR brend koji su u kratkom roku prepoznale i zavoljele brojne naše i strane trendseterice. Nedavno su u javnost izbacile novu kolekciju koju prati još jedna u nizu genijalna kampanja pa smo odlučili da je krajnje vrijeme da privedemo na razgovor ove dvije prekrasne brinete i da iz prve ruke saznamo sve detalje o brendu, njegovim počecima, ali i planovima za budućnost. Što su nam Helena i Tamara sve ispričale, saznajte u našem malom razgovoru…

Prošle su gotovo tri godine od pokretanja SOPAR brenda. Ono što mene zanima je kako ste zapravo u startu došle na ideju i da li se ona dugo ‘kuhala’ u vama?

Otprilike 5 godina prije osnivanja brenda krenule smo kreirati vlastite kreacije. Bakina sestrična, teta Zagorka, koja je nedavno ušla u 90-e godinama nam je donosila svoje ručno rađene čipkane komade koje smo umetale u svoje kreacije. Nakon brojnih pozitivnih komentara i riječi podrške da bi trebale nešto pokrenuti odlučile smo se za taj korak..

Helena je godinama u modi i imala je prilike raditi s brojim renomiranim imenima. Koliko vam je to pomoglo u svemu?

Tamara: Helena na skoro svakom snimanju vani uspije odraditi i PR za SOPAR. Kako na svako snimanje odlazi odjevena u naše kreacije, netko od stilista,fotografa ili art direktora primijeti naše komade i tu sve krene. Tako je Monocle magazin koji je poznat po svom specifičnom stilu napisao članak o nama, engleski Red magazin nas je uvrstio u svoj editorial, top modeli poput Cintie Dicker, Linde Vojtove nose naše kreacije...



Zajedno ste osmislile brend i zajedno ga vodite. Tko je zaslužan za koji segment? Pretpostavljam da jedna više voli kreativu, a druga business?

Helena: Kolekciju dizajniramo zajedno. Tamara vodi cijelu proizvodnju, administraciju i posvećena je marketingu u Hrvatskoj, dok sam ja zadužena za marketing na vanjskom tržištu, društvenim mrežama te osmišljavanju kampanja. Idealno je što smo dvije pa uspijevamo pokriti dosta segmenata i uvijek jedna drugoj uskačemo za bilo što.

Ono što oduševljava osim odličnih kolekcija su i pomno osmišljene kampanje kojima nas zapljusnete svake godine. Tko je ovdje glavni mozak? Kako dolaze ideje, kako se odlučujete s kim ćete raditi i u kojem ćete smjeru ići s cijelom pričom?

Tamara: Seka je glavni mozak za osmišljavanje kampanja. Ona je sve to prošla bezbroj puta, samo u drugoj ulozi, ulozi modela, tako da se u taj dio ne miješam. Ideje za sve što se našeg branda tiče crpimo iz svakodnevnog života. Vječna inspiracija su mlade cure na ulicama Zagreba, Londona, New Yorka. Često si izmjenjujemo slike gledajući neki film, posjete muzeju, imamo u arhivi knjige s narodnim nošnjama, a tu je i Instagram preko kojeg smo preplavljeni fotografijama te to također zasigurno ima svoj utjecaj. 



Svaki komad koji izađe iz vaše ‘radionice’ izgleda kao da je stvoren za vas. Nježne kreacije s dozom statement prizvuka ih možda najbolje opisuju. Koliko je vaš osobni stil utkan u njih?

Helena: Svaka kreacija je pola Tamara pola ja. Iako imamo potpuno različite osobne stilove nekako se nađemo na sredini. Tamara je čista elegancija i voli finiju, užu odjeću, dok se ja najbolje osjećam u trapericama i širokim tunikama, haljinama. 

Imate li favorita u aktualnoj kolekciji? I u kojim kombinacijama ga zamišljate?

Helena: Haljina Gia je dobila ime po mom najdražem top modelu iz 80ih i moj je favorit iz ove kolekcije. U kombinaciji s kaubojskim čizmama postići ćete wow efekt gdje god se pojavili. 

Tamara: Moj favorit je Claudia suknja koja se stvarno može nositi na bezbroj načina. Od svečanije varijante na štikle do potpuno opuštene varijante u kombinaciji s tenisicama. 



Koja je zapravo estetika brenda? Kako biste je opisale? 

Kroz svaku kolekciju ideja nam je spojiti elemente tradicionalne odjeće inspirirane našim otokom i djetinjstvom s modernim, suvremenim elementima, odnosno kombinirati čistoću, mir i smirenost Paga s raznolikošću, živosti i uzbudljivosti New Yorka i Londona korištenjem elemenata oba svijeta u svojoj odjeći. Sopar djevojka je samopouzdana, elegantna, odlučna, s dozom nježnosti i naivnosti. Taj vedar duh prenosi nepodnošljivu lakoću postojanja. I to je ono kako želimo da se žene osjećaju noseći naš brend. 

Sva proizvodnja se odvija u Hrvatskoj ako se ne varam? Koliko ste uključene u cijeli proces? 

100 posto smo uključene u sav proces, niti jedna odluka se ne donosi bez našeg pristanka i provjere. Vjerujemo da je to jedini način da našim klijenticama prenesemo poruku i energiju brenda. 



Odličan marketinški potez koji ste napravile vezan je naravno uz Instagram. Vašu famoznu bijelu bluzu odlično su nosile brojne poznate ‘it’ djevojke. Smatrate li da je Instagram postao vodeći marketinški alat i koliko mu se posvećujete?

Društvene mreže postale su glavno i neizostavno marketinško sredstvo kojim se koriste i najveće robne marke na svijetu pa tako i mi slijedimo taj trend. 

Radite li suradnje s blogericama i influencericama? Što vam je bitno kod izbora?

Najdraža blogerica i suradnica nam je Amra Beganovich, Hrvatica rođena u Americi i trenutno jedna od najpopularnijih blogerica u New Yorku koja surađuje sa svim vodećim svjetskim brendovima. Nemamo pravila o tipu žene koju tražimo, jednostavno se mora desiti s naše strane kemija. Nije toliko bitan niti imamo na umu određeni stil koji influencerica morati imati, nego kako nosi odjeću, kako kombinira komade. 



Da možete izabrati jednu poznatu osobu da nosi SOPAR tko bi ona bila i zašto?

Helena: Gigi Hadid!

Tamara: Bella Hadid

Kako biste prokomentirale hrvatsku modnu scenu? Imate li neke favorite među dizajnerima?

Volimo našu Ljupku i njen Jolie Petite, Envy Room, Twinse, genijalnu Matiju Vujicu. 

Kamo su sve otputovale vaše kreacije? 

Kina, Japan, Amerika, Australija....Zaista nam je drago kada krenu te strane narudžbe jer je ipak i do njih stigao neki glas.



Koji su planovi za budućnost? 

U nadolazećoj godini dio plana je intenzivirati prodaju na inozemnim tržištima. Imamo već neke ponude u concept dućanima izvan Hrvatske, ali smo s time htjele pričekati dok nismo sto posto sigurne da naša proizvodnja može izdržati veće količine.

Objavljeno: 19.06.2019. u 00:00
Tagovi: Helena Šopar

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p