Karakteristike dobrog dizajna su: ideja, prepoznatljiv autorski potpis i dosljednost viziji uz konstantne inovacije i pomicanje granica. Modni atelier Boudoir, je dokaz da se talent, trud, rad i upornost na kraju uvijek isplate. Kruna njihovog rada, je i nedavno otvoren novi prostor na adresi Radićeva 22. Novi atelier je šarmantan, šaren, romantičan i pomalo boemski, baš kao i njihove kreacije. Iza imena „Boudoir" stoje dvije kreativne sestre, Morana Saračević i Martina Čičko Karapetrić. Njihovo modno putovanje započelo je u rujnu 2001. godine, i od tada sa svakom novom kolekcijom oduševljavaju modnu publiku i kritiku. Među prvima su predstavile image kampanju za kolekciju proljeće/ljeto 2004. godine, kreirale su i uspješnu dječju kolekciju pod nazivom „Little Miss Boudoir", te ostvarile uspješnu suradnju na svjetskom projektu Dove- kampanja za stvarnu ljepotu, u sklopu koje su kreirale capsule kolekciju za gospođe starije od 45. godina. Njihova kolekcija za proljeće/ljeto 2008. predstavljena u sklopu Cro-a-Portera, izazvala je opće oduševljenje, a tokice viđene na pisti, poslužile su kao svojevrsna najava linije modnih dodataka. Sa Moranom i Martinom smo porazgovarali o njihovim počecima, procesu stvaranja, planovima i željama.

Za početak, možete li nam reći kako je nastao Boudoir i kako ste došle na ideju o imenu?
Boudoir je nastao u razdoblju u kojem smo se obje poželjele osamostaliti, pokrenuti vlastiti posao,imati vlastiti prostor gdje ćemo moći kreirati,dizajnirati te predstaviti naše modele široj publici. Prostor u kojemu smo započele naš biznis bio je nevjerojatno mali ali i jako šarmantan,uređen sa starinskim namještajem koji nam je omogućila naša baka i bio je jako francuski chic, te smo ga odlučili nazvati Boudoir. Inače, ta riječ u francuskom jeziku vuče korijene od rijeci „boude" ili "durenje", te se da zaključiti da „boudoir" znači - soba za durenje- gdje su starinske dame nalazile svoj spas i mir, usred nekakve ljubavne ili životne drame...tada bi jednostavno rekle:"Sada ću Vas ostaviti..idem u svoj boudoir.."
S obzirom da iza kreacija i ideja stoje dva uma, razilazite li se ponekad u mišljenjima tijekom stvaranja kolekcije?
Iako je naš senzibilitet za modu identičan, ipak smo različite tako da i jedna i druga njegujemo osobni stil u okvirima Boudoira. Međusobno se respektiramo i nadopunjujemo, a također postoji i prešutni dogovor da nijedna ideja ne prolazi ukoliko obje ne damo zeleno svjetlo.
Koliko vremena zahtijeva osmišljavanje i stvaranje kolekcije?
Za osmišljavanje i izradu kolekcije, potrebno nam je nekoliko mjeseci. Što je kolekcija kompleksnija to iziskuje više vremena za realizaciju. Obično su u pitanju kolekcije za proljeće/ljeto, jer one sadrže vjenčanice i couture haljine, dok su kolekcije za jesen/zimu obično jednostavnije te su više bazirane na pret-a-porter bazi.

Gdje crpite inspiraciju? Imate li neku izmišljenu ili stvarnu muzu?
Najviše nas inspirira stil i entuzijazam s kojim naše klijentice nose naše kreacije, a također je poznato da se svaka naša nova kolekcija nadovezuje na prethodnu, tako da možemo reći da se direktno referiramo na same sebe i pri tom uvijek uspijevamo izvući neke nove kreativne ideje i napraviti neke pomake za koje nismo niti znale da su mogući. Dugogodišnja Boudoir muza je Marta Cerovečki, ženski ekvivalent Leonardovom "univerzalnom čovjeku".

Kako ste došle na ideju da krenete u proizvodnju tokica?
Ideja o izradi šešira nije ni slučajnost ni jednokratni izlet, to je samo logičan nastavak razvoja našeg branda, s obzirom da smo od naše bake koja je osnovala poznati salon „Hela", naslijedile obiteljski obrt izrade šešira. Misao vodilja nam je bila da približimo taj modni dodatak mlađoj publici, što smo dizajnirajući specijalne tokice zvane "Fascinater" i uspjeli.
Interesira li vas daljnji razvoj linije modnih dodataka?
Za sada će naš fokus ostati na šeširima jer smo došle do saznanja da to tržište nije dovoljno pokriveno, i tu vidimo mogućnost stvaranja mjesta za naš brand. Što se tiče drugih dodatka, kao i svakom dizajneru želja nam je iskušati se u dizajniranju torbica i cipela.
Jeste li razmišljale o nekoj suradnji u vidu one Roberta Severa sa Quelleom ili Conceptom, točnije dizajniranju pristupačnije linije?
Zanimljiva nam je ideja da se okušamo u dizajnu komercijalnih i pristupačnijih kolekcija, te ukoliko nam se ponudi interesantan prijedlog, spremne smo pregovarati o tome. Mišljenja smo da je svakom dizajneru u interesu da proširi svoje tržište i ponudi svoje proizvode široj publici.
Koji je profil vaših kupaca?
Većina naših kupaca su mlade fashionistice od 20 do 35 godina, koje modu doživljavaju jako strastveno i pri tom se ne boje modnog eksperimenta.
Tko je najviše utjecao na vaš razvoj?
Na naš razvoj najviše je utjecala naša baka. Ona nam je pomogla kada smo počinjale i uvijek je bila jedan od najiskrenijih i najbrutalnijih kritičara. Ona nam je usadila ljubav za modu, smisao za lijepo i ugradila taj jedan „vintage" stil, koji je još uvijek snažno prisutan u našem dizajnu.

Koje svjetske i domaće dizajnere cijenite?
Od stranih dizajnera najviše cijenimo rad Marc Jacobsa, koji ima identičan sistem rada kao i mi tj. kreira direktno na tkanini. Od hrvatskih dizajnera, cijenimo sve naše kolege, a najviše: I-gle, Juraja Zigmana, Roberta Severa,Tihomira Krznarića, Amarie i Borisa Pavlina.
Da kojim slučajem niste dizajnerice, što bi drugo radile u životu?
Zaista ne znamo što bi radile,ali smo sigurne da bi to bio neki kreativan posao,vezan uz modu ili umjetnost.
Jeste li ikada prezentirale svoj rad na nekim svjetskim manifestacijama?
Nikada se nismo okušale na nekom inozemnom Fashion Week-u ili sličnim manifestacijama. Tri puta smo se predstavile kao gost-dizajner na Modnoj Jani u Sloveniji.
U pripremi je novi web-site, postoji li mogućnost on-line prodaje?
Za sada ne planiramo on-line prodaju, i to prvenstveno jer volimo individualan pristup svakom kupcu i poseban je osjećaj prilagoditi model osobi, tako da doista izgleda kao „custom made". Na webu će biti postavljene sve naše kolekcije i kampanje, tako da će cijeli naš dosadašnji rad biti moguće vidjeti na jednom mjestu.

Postoje li neke želje koje još niste realizirale?
Čovjek si u životu uvijek postavlja neke ciljeve koje želi dostići, pa tako i mi uvijek maštamo što bi još mogle, i kako bi to bilo moguće izvesti. Velika nam je želja predstaviti svoj rad u inozemstvu i na taj način vidjeti koliko smo doista dobre u svom poslu.
Planovi za budućnost?
Imamo bezbroj planova, stoga jedva čekamo pokretanje naše web stranice i onda planiramo krenuti u osvajanje nekih novih tržišta, na kojima ima mjesta za naš dizajn.
Ana Pavić
photos by: Mladen Šarić, Jelena Balić, Goran Matijašec
Objavljeno: 22.06.2009. u 23:23