HRVATSKA MODA

Priča o brendu koji širi svijest o održivoj modi!

Intervju: NEHA NEHA

Intervju koji danas imate prilike čitati mi je posebno drag, jer Nelu Kliček znam već godinama i sjećam se kao da je bilo jučer njezinih genijalnih stilova s kojima je eksperimentirala u mladosti i prvih komada Neha Neha brenda koje je sramežljivo predstavljala publici. Nelu izuzetno cijenim kao umjetnicu i dizajnericu, jer je nevjerojatno inspirativna i kreativna te pravi primjer mlade žene koja je odlučila svoju veliku ljubav prema modi pretočiti u biznis i stvoriti odličan brend koji već godinama ima ogromnu publiku kako u Hrvatskoj tako i u svijetu. O čemu smo sve pričale za Fashion.hr saznajte u nastavku!


Iako sam poprilično uvjerena da te velika većina naših čitatelja već zna, ajmo krenuti s klasičnim uvodom – predstavi se našim čitateljima u par rečenica. Tko je Nela?

Ja sam vlasnica Neha Neha brenda koji se bazira na pomno odabranoj i oslikanoj unikatnoj vintage odjeći.



Neha Neha brend pokrenula si prije nekoliko godina i u startu se nametnula svojim unikatnim komadima kao netko pun kreative i mašte. Odakle ideja?

Kao mala sam uvijek voljela stavljati neki svoj touch na odjeću i dosta često bi mama morala skrivati škare jer bi u ‘navalu kreative’ izrezuckala (i nerijetko uništila) neki komad odjeće. Kao klinku me zanimalo crtanje i u školi sam, umjesto da pratim nastavu, crtala po bilježnicama i knjigama. Zato sam i upisala dizajn tekstila na TTF-u gdje sam dalje razvijala svoj stil koji se dosta mijenjao ovisno koju sam glazbu slušala ili film gledala. Manje su me inspirirali modni časopisi i ljubav prema modi je došla puno kasnije. Prošla sam puno faza različitog odijevanja pa sam nerijetko prijateljima i poznanicima prekrojavala odjeću te ukrašavala majice i tenisice. To se pročulo i zahvaljujući društvenim mrežama dosta brzo proširilo pa sam bila jako aktivni član Krpa.hr platforme koja je okupljala modne kreativce i davala nam neki jump start. To su bili počeci i igranje s idejom brenda, a danas je Neha Neha jedan zaokruženi koncept s jasnom estetikom i ciljem, a to je nosivi art.

Specijalizirala si se za prekrojavanje i ukrašavanje vintage robe, što se pokazalo kao odličan potez… Gdje nabavljaš vintage komade? Kako izgleda jedan takav dan?

Uglavnom se fokusiram na vintage traper koji je zapravo odlična podloga za boje i dobro imitira slikarsko platno. Vintage traper je napravljen od kvalitetnog čvrstog pamuka kojeg nema više toliko jer je sama proizvodnja izuzetno skupa i troši puno energije. Zato je vintage traper, a pogotovo Levi's, postao izuzetno tražen i veći dio mog posla se odnosi na pronalazak trapera. Prije sam često obilazila buvljake i second handove, ali to iziskuje dosta vremena pa sam morala pronaći vlastite vintage dobavljače koji mi osiguravaju najbolje komade. Ponekad mi cijeli dan ode na dopisivanje i dogovaranje, a nerijetko znam kupovati i s Njuškala i Mojihkrpica. Moram priznati da sam razvila šesto osjetilo za crvenu Levi's etiketicu i osjetim navalu adrenalina kad ju ugledam! Vintage Levi's je postao nova valuta i sve teže ga je naći.



Ajmo o samoj tehnici… Kakve materijale koristiš kod oslikavanja i koliko su trajne ilustracije koje apliciraš na robu?

Koristim posebne boje za tekstil i to više vrsta, koje mi omogućavaju kreiranje različitih tekstura i efekata. Boje se fiksiraju pa se oslikana odjeća može prati, ali na niskoj temperaturi. Upoznavanje s materijalima je bio jedan dugotrajni proces jer se tekstil ipak ponaša drugačije od papira. Neke boje se upiju brže ili pak razlijevaju i dosta vremena mi je trebalo da usavršim tehniku.

Odakle dolaze ideje za ukrašavanjem? Svaki Neha Neha komad je unikat. Koliko vremena ti ode na jedan komad? Možeš li uopće kod nas naplatiti ono što si uložila u njega?

Osim što oslikavam odjeću, radim i patchwork komade od recikliranog tekstila i ukrasnih trakica koje kupujem od jednog indijskog vintage sellera na Ebayu. To su šareni boho komadi na koje stavljam različite privjeske, resice, dukate pa čak i reciklirane komade nakita. Za izradu pojedinog komada treba dosta vremena, ponekad par dana. Sve se radi ručno, viseći elementi se ručno šivaju, a oslikavanje se radi u nekoliko faza i s puno detalja. To naravno i diktira veću cijenu koju mogu postići na vanjskom tržištu gdje je i platežna moć veća.



Znam da obilaziš velike sajmove vani i da ekipa luduje za tvojim kreacijama i spremna je to platiti. Kakva je situacija kod nas? Prilagođavaš li se tržištu ili imaš iste cijene i tu i vani?

Zadnjih godinu dana sam se fokusirala isključivo na vanjsko tržište gdje se na različitim handmade sajmovima jako dobro filtrira publika koja prepoznaje moje komade kao investiciju u art, ali i investiciju u održivu modu. To je jedna od premisa Neha brenda – održivost i recikliranje. Moji komadi jesu estetski maksimalizam, ali promiču minimalizam – kupuj manje, ali značajnije. Ulaganje u manje brendove i poticanje malih poduzetnika je jako bitno. Zato mi je jako drago vidjeti rast vintage brendova u Hrvatskoj, a i u svijetu. Takva disrupcija u tekstilnoj industriji u kojoj nažalost prevladava fast fashion je prijeko potrebna.

Imaš li najdraži komad iz Neha Neha fundusa? Da li si ga zadržala ili je otišao u dobre ruke?

Žao mi je što ranije nisam počela raditi arhivu svojih radova jer ni sama ne znam točan broj komada koje sam izradila. Zato planiram napraviti posebne certifikate autentičnosti i numerirati svaki komad. Jako su mi drage jakne iz moje pomalo punk faze koje su čisti streetstyle, inspirirane Basquiatom i pomalo kaotične. Njih je najzabavnije, ali i najizazovnije za raditi.



Ono što me isto zanima je kako se odvojiš od tih kreacija? Pretpostavljam da sve što napraviš i sama želiš nositi jer se vjerojatno vodiš za tim da kreiraš nešto što je prvotno tebi lijepo?

Upravo zbog tog razloga volim sajmove gdje imam prilike upoznati kupce i vidjeti svoje kreacije na drugim ljudima koji kad stave Neha statement jaknu potpuno promijene držanje i stav, a to je zapravo i cilj takvog odjevnog predmeta. Moja estetika nije za svakog, ali kad je onda je to savršeno i nema boljeg osjećaja kad netko to prepozna i osjeća se ‘moćno’ u Neha komadu.

Nedavno si mi spomenula da se planiraš proširiti i na komade za dekoraciju doma. Moram ti priznati da sam baš uzbuđena oko toga. Što nam spremaš na tom polju?

U pripremi su također prenamijenjeni oslikani predmeti, manji komadi, ilustracije, printevi, ali i veće ambiciozne tapiserije koje će također biti od recikliranog materijala. I ja sam prilično uzbuđena oko tog dijela jer već jedno vrijeme skupljam ideje i potreban materijal za izradu. Bit će zanimljivo raditi i gledati nešto što neće biti gledano kroz prizmu nosivog odjevnog predmeta.



Imaš li neke uzore u modnom svijetu? Čiju estetiku preferiraš?

Jako mi se sviđa originalnost i smjelost Molly Goddard, guilty pleasure mi je gledati stare Moschino revije iz 90ih, a posebno štujem Elsu Schiaparelli i način na koji je uspjela iskombinirati smisao za humor s čistim glamurom. Pratim hrpu ilustratorica na Instagramu i jako mi se sviđa ta neka ženska energija i estetika.

Pratiš li našu scenu? Imaš li tu favorite?

Super su mi Twinsi!

Da možeš izabrati jednu ženu na svijetu da bude tvoje zaštitno lice, tko bi ona bila i zašto baš ona?

Karen O, pjevačica koju bi u od glave do pete obukla u neku najbezobrazniju Neha Neha kreaciju. Oblačila sam i dosta drugih pjevačica i glazbenica, a posebno mi je draga Cato van Dyck, frontmenica benda My Baby koja je nosila Neha Neha traperice na naslovnici nizozemskog Viva časopisa.



Dugo si prisutna na hrvatskoj modnoj sceni… Koliko je teško opstati na njoj? Imaš li neki dobar savjet za mlađe generacije koje žele krenuti u vlastiti biznis?

Pa nisam baš sigurna koliko sam prisutna na hrvatskoj modnoj sceni, osjećam se pomalo poput outsidera i prije bi rekla da sam dugo vremena prisutna u nekom svom svijetu – koliko god to čudno zvučalo. Trebalo mi je dugo vremena da se ozbiljnije upustim u vlastiti biznis, stalno sam odgađala, nalazila različite poslove sa strane, ali ipak sam na kraju shvatila da što god radila ipak moram raditi nešto svoje i da je to jednostavno jače od mene.

Ok, znam da su planovi širenje na dekoracije za interijere, no što Neha Neha još ima u planu u godinu pred nama?

Širiti se na vanjsko tržište i raditi ekskluzivnije sajmove, a to znači i više putovati!



I pitanje za kraj - gdje se vidiš za 5 godina?

Vidim Nehu kao koncept, ne samo u smislu održive mode i unikatnih komada već cijelu jednu estetiku i zaokruženu priču. Ideje su tu, ali jedno je sigurno da će kist i dalje biti u u ruci.

Objavljeno: 29.11.2019. u 00:00

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p