HRVATSKA MODA

Prvi smo zavirili u novu kolekciju jedne od omiljenih domaćih dizajnerica!

Intervju: Izabela Kečan

U svijetu kada je dominacija brze moda prisutnija no ikada, moramo priznati da najviše volimo zaviriti u ponudu domaćih dizajnera čije nas kreativno viđenje mode nikad ne razočara. Izabela Kečan je relativno mlado ime na modnoj sceni, ali to ne znači da iza sebe nema već popriličan broj kolekcija te jasnu viziju brenda i dizajna koji se krije iza istoimenog brenda. Izabelina estetika je jednostavna i decentna, no ipak kompleksa u svojom finalnoj realizaciji te samim time idealna za sve one koji žele zablistati u drugačijim odjevnim predmetima. Izabela je nedavno izbacila novu kolekciju, a mi smo u nastavku saznali sve o istoj!

Što za tebe zapravo predstavlja moda i kako je vidiš u kontekstu suvremenog društva?

Kao modni dizajner i teoretičarka mode bih na ovo pitanje mogla odgovoriti s više različitih stajališta, međutim fenomen mode bi u svakom scenariju okarakterizirala kao igralište. Moda je za mene više od samog vizualnog prikaza, egzistira unutar koncepta simbioze različitih aspekata koji se protežu kroz npr. vrijeme, društvo, statuse itd. Moda nikada nije samo moda, ona je fenomen koji živi i razvija se. U kontekstu suvremenog društva kao da ima jači utjecaj negoli ikada prije i često ju volim okarakterizirati pod izrekom Tansy Hoskins da je „moda najdraže dijete kapitalizma“.

Iako si ‘mlado’ ime na modnoj sceni, iza sebe imaš već nekoliko kolekcija te zadovoljne klijentice koje ti se uvijek vraćaju. Koliko ti je trebalo da iskristaliziraš svoj modni kod, odnosno vizualni identitet?

Modnim dizajnom se bavim desetak godina, započela sam graditi brend puno prije upisa i završetka fakulteta a opet nekako kada se osvrnem vidim tu notu elegancije koju uspješno „provlačim“ sve ove godine kroz svoj modni dizajn. S obzirom na to da sve odjevne predmete sama izrađujem, sigurna sam da je i moje znanje jako utjecalo u sam razvitak brenda. Često pomislim kako je moj modni dizajn jednostavan i možda publici „dosadan“(pogotovo mlađoj), a onda me moje klijentice razuvjere kada vidim na koje načine odijevaju moje komade. Stoga je vizualni identitet brenda rezultat spajanja mog modnog dizajna i načina na koji ga percipiraju moje klijentice, te to smatram savršenim receptom.

Uskoro izlazi tvoja nova kolekcija imena ‘Grace’. Ima li neke simbolike u imenu, odnosno na koji način je povezano s odjevnim predmetima ih kolekcije?

Kolekcija Grace je izašla 4.11. (ne u potpunosti, još se objavljuje), a dobila je ime “Grace” kroz asocijaciju na američku glumicu Grace Kelly koja je poznata po svojoj elegantnoj estetici i prirodnoj ljepoti. Osim asocijacije na ime, riječ „grace“ opisuje otmjenost, ljepotu i sklad baš kao i sama kolekcija brenda Izabela Kečan. Nit vodilja brenda je minimalistička elegancija, stoga je odabir imena kolekcije bio sukladan i cjelokupnom prethodnom stvaralaštvu samoga brenda.

Što nam još možeš reći o novoj kolekciji?

Za ovu kolekciju sam formirala i spajala jako puno elemenata koji su na kraju uspješno prezentirali nit vodilju brenda. Komade iz ove kolekcije stvaram od srpnja 2022. godine i nakon izrade većine predmeta sam dobila jasnu viziju načina prezentacije kroz snimanje. Boju pozadine sam izabrala kao kontrastni momenat (iako imam predmete u istom koloritu), Mihaelu (model) sam dugo tražila - jer sam htjela nekoga prirodnog izgleda, Iva (vizažistica) je imala zadatak da šminka bude savršena sredina između „natural“ i „večernjeg“ looka, a frizuru je isto radila pod uvjetima da pomalo bude „messy“ ali u dobrom smislu. U svakoj kolekciji pri predstavljanju svog dizajna, volim izaći van svog okvira i dati slobodne ruke stilistici u oblikovanju i prezentaciji odjevnih predmeta.

Kao modni dizajner svoj dizajn vidim kroz razne forme, od komada materijala i skice do konačnog produkta, međutim van tog modnog oblikovanja mi nedostaje „vanjsko mišljenje“. Tako je Laura Bošnjak imala zadatak da prati moju želju za elegantnim dodacima i ako odluči izaći van tih okvira smije koristiti samo odjevne predmete iz brenda. Rezultat je , ja to tako volim opisati, jako „Lana del Rey vibe“. Naravno bitno je spomenuti i Ivana Ulameca koji je sve uhvatio svojom kamerom.

Nova kolekcija sinergija je vječne klasike i elegancije, ali s pomakom. Kako bi ti u nekoliko riječi opisala novu kolekciju i kakvoj ženi je ista namijenjena?

Elegancija s pomakom je savršen opis. I pri pripremi kolekcije od same izrade pa sve do snimanja sam pomno birala u ton te klasike koju toliko volim, a opet željela sam vidjeti i van nje. Današnji tempo života je užurban te i sama shvaćam koliki je luksuz biti elegantno odjeven u svakom trenutku. Moji odjevni predmeti pružaju upravo to što svaka žena traži, biti elegantno odjeven ali moći to prilagoditi trenutnom osjećaju, prilici ili mogućnosti. Smatram da je modna odjeća tu da se odijeva i živi prema nama, a ne da nas ograničava.

Otkrij nam koji su ‘statement’ komadi nove kolekcije!

Statement komad, bez imalo razmišljanja, je haljina Grace. Osim što sam u nju sasula „samo“ tjedan dana izrade kroja i modeliranja, nakon toga sam ju izrađivala još dva tjedna. Osobno ovakav model haljine nisam imala priliku vidjeti nigdje i ponosna sam što nosi moj potpis. Ima mogućnost odijevanja na tri različita načina, u većinskom sastavu je od pamuka i odgovara više različitih konstitucija građe tijela. Također bitno je napomenuti da je jedan od odjevnih predmeta u kolekciji za koji se odabire prilika, jer može biti dnevna i večernja haljina, ali i vjenčanica za mladenke koje vole minimalizam. Naravno, teški sam ljubitelj klasike pa bi uz haljinu Grace spomenula i haljinu Gabrielle od vune s ukrasnim gumbima kao i bijele hlače od indijskog platna.

Kako izgleda tvoj kreativni proces kada radiš kolekciju? Koliko je potrebno proći od ideje na papiru pa sve do realizacije?

Kreativni proces bi okarakterizirala kao uzlazno/padajući vrtuljak. Od prve skice, odabira materijala, izrade krojeva do zadnjeg šava koji izradim sve „preispitujem“. I dalje je to moj modni dizajn ali nakon toliko dugo vremena u radu s klijenticama imam različita stajališta perspektive promatranja odjevnog predmeta, jer znam što vole a što im možda neće biti po volji. Drugi „problem“ je pronaći ono što tražim, uvijek nekako ne odustajem od svojih ideja i u to ulažem jako puno vremena. Moglo bi se reći da uspješno hodam na granici svog stvaralaštva i želja svojih klijentica. Stoga realizacija mojih kolekcija traje po par mjeseci.

Koliko je zahtjevno pronaći kvalitetne materijale i gdje ih ti nabavljaš?

Imam par trgovina u Zagrebu kojima sam vjerna i u kojima znam provesti sate odabirući savršen materijal. Kvalitetni materijali bi mogli vrlo uskoro postati rijetkost, pogotovo ako govorimo o prirodnim materijalima koji za svoju kvalitetu trebaju prirodu (a svi dobro znamo koliko je naš planet onečišćen). Također, za odabir kvalitetnog materijala je potrebno i iskustvo u radu s njima, jer često nisu onakvi kakvi nam se čine u trgovinama na prvi prikaz.

Na koji način u svoj brend implementiraš održivost?

Većina odjeće koju stvaram spada pod koncept slow fashiona i mislim da je to jedan od boljih opcija održivosti. Naime, kupovinom odjevnog predmeta koji se može odjenuti kroz sezone ili različite prigode smanjujemo količinu otpada a i ne gomilamo nepotrebne krpice u našim ormarima.



Kako komentiraš fenomen trenda i imaš li neke savjete kako umanjiti uniformiranost koja je sveprisutna na ulicama?

Fenomen trenda je danas podosta narušen po meni. Iako je pojam trenda i prije imao točke prema kojima se pojavljivao, danas mi se nekako čini da su te točke izgubile jasnu okosnicu. Doba novih medija je donijelo neke ne realistične poglede na svijet oko nas, pa je time utjecalo i na naše poimanje identiteta. S time se pojavila i uniformiranost koja kao da prati trendove, a zapravo samo narušava osobni vizualni identitet. Drago mi je vidjeti pomicanje granica i uvijek sam za to, ali ponajviše volim vidjeti unikatnost jer smatram da govori više od bilo kojeg priklona i prilagođavanja trendu.

Gdje se mogu kupiti tvoje kreacije?

Moje kreacije se mogu razgledati i kupiti preko društvenih mreža (FB i IG), a uskoro i preko web stranice koja je trenutno u izradi. Web stranica će biti dostupna do kraja ove godine a tamo će biti prikazane i cijene svih artikla. Također, uvijek rado pozivam sve klijentice kao i one buduće, da mi se jave za nalazak u ateljeu gdje mogu isprobati svu odjeću. Većina odjevnih predmeta ima mogućnost izrade po mjeri, a ne često izrađujem i custom-made (u većini slučajeva su to vjenčanice).

Foto: Ivan Ulamec
Vizažist: Iva Kovačević
Stilist: Laura Bošnjak
Model: Mihaela Harambašić / IMMODELS
Objavljeno: 08.11.2022. u 10:36

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p