HRVATSKA MODA

„Rad s domaćim modnim profesionalcima predstavlja mi gušt…“

Intervju: Martina Čilić, TiniMartini

Nedavno smo na našem portalu prikazali neke od modela iz tvoje ljetne edicija T-shirtica. Kako to da si se odlučila izraditi specijalizirana izdanja namijenjena isključivo ljetnom razdoblju?

Ljetna edicija je nastala jako brzo i spontano. Printevi koje sam planirala činili su mi se preozbiljni za ljeto, više prikladni jeseni, a za ljeto mi je trebalo nešto veselo, bezbrižno, svježe i jednostavno jer ljeto je upravo takvo. Funky ananasi bili su ono što mi je odmah "sjelo" i uklopilo se u ideju čistog ljeta kako se i zove edicija (Pure Summer).

 

Koja je priča iz tvog dizajnerskog stvaranja, odnosno brenda TiniMartini. Navodno si izrađivala majice za svoje prijateljice kojima si davala imena? Kako gledaš na svoj brend? Koji su ti primarni interesi?

Zapravo sam grafička dizajnerica, ali i velika zaljubljenica u modu. Volim i arhitekturu, umjetnost, ispreplitanje, bogatstvo i živost tih svjetova, sve me to inspirira. TINIMARTINI printevi također ovise o mom raspoloženju, godišnjem dobu, namjeni, fazi ...uglavnom su zaigrani veseli, ja obično kažem POPish.

Odavno sam htjela sebi napraviti majicu s printom koju nema pol' grada i tako je nastala prva majica te doslovno u roku od par minuta kompletna ideja. U roku od mjesec dana došlo je do cijele realizacije. Jednostavno se projekt činio zanimljiv, kreativan i ispunjavajući. Odlučila sam da ću izraditi majice za prijateljice koje će se tako i zvati te da će svaka imati svoj print i da će taj print izražavati njihovu osobnost.

Već sam imala neki svoj stil za artworke, sve je bilo krajnje inspirativno pa je i realizacija išla veoma brzo. Mediji (ELLE, V magazin, Gloss pa kasnije i Gloria) su me podržali i hvala im na tome.

Kako gledaš na svoju konkurenciju? Misliš li kako danas postoji previše mladih dizajnera koji se pokušavaju nametnuti tržištu? Naime, na popularnim društvnim mrežama postoje mnoge grupe putem kojih se može kupiti određen komad dizajna s hrvatskim potpisom.

Što se tiče konkurencije, ona je u širem smislu ogromna i svi rade majice s printom. Međutim, da sam tako razmišljala ne bih ništa ni pokrenula. Ionako targetiram manju nišu ljudi (za sada) koji slično kao ja, i moje prijateljice, ne žele nositi print majice iz dva tri dućana kao većina grada. Danas postoji velika ponuda, pogotovo online, ali meni se to sviđa.

Također po blogovima nalazim hrpu nezavisnih dizajnera odjeće, modnih dodataka i nakita. Ti nezavisni dizajneri nakita su sjajni. Pogotovo u tom području ne volim komercijalu. Ako netko želi raditi, ima publiku, samo naprijed, ne moramo svi hodati kao look-a-likesi, dapače.

 

TiniMartini je fantastično ime za brend. Kako si došla do njega? Otkud ti ideja?

Ime branda - TINIMARTINI se nekako proširilo, ljudi ga prepoznaju, pamtljivo je, zvučno i totalno ja. (svi koji me poznaju zovu me Tina iako mi je Martina pravo ime. TINIMARTINI je moja prva i dugogodišnja e-mail adresa, a tako me jednom davno „u doba pisama" nazvala moja draga prijateljica Marina.

Dizajnerski gledano, fokusirana si isključivo na odjeću ili...? Kakvom senzibilitetu se priklanjaš u svome stvaranju? Pratiš li modnu scenu?

Početna ideja jest bio čisti projekt pa što bude, ali sad već na to gledam kao na brand, ništa veliko, ali ima potencijal. Ovisi kako s njim budem upravljala. Do sada su bili printevi samo za ženske majice, a napravila sam prvi i za muške te spremam ostatak.

Također jednu unisex liniju. I da voljela bih priču proširiti na neke modne dodatke ili neki tekstil dizajn. Razmišljala sam o suradnji s nekim od naših dizajnera ili modnih kuća. To bih zaista voljela, postoje neke ideje pa ćemo vidjeti.

 

Kako imam stalni posao u marketinškoj agenciji, ne ostaje mi toliko vremena i prostora za ozbiljno vođenje branda. Ujedno surađujem i s arhitektima, radim tapete (custom made). Voljela bih raditi tekstil dizajn printeva za materijale, dekore, zavjese, zatim uzorke za tepihe, suđe (unutar agencije radila sam printeve za šalice za Maraschino bar - zanimljiv projekt i odlično iskustvo).

Kao što rekoh velika sam zaljubljenica u modu, to je moj hobi, inspiracija, relaksacija, nešto što mi je prirodno. Često smišljam odjevne kombinacije prijateljima i poznanicima. Imala sam čak i jednu ponudu za film. Obožavam časopise i modnu fotografiju.

Već dobrih 10-15 godina čitanje September Issuea časopisa Vogue moj je ritual. Imam i neke primjerke izdanja koje sam vidjela izložene u Metu na izložbi Fashion Icons u New Yorku. Zadnju godinu, dvije svaki mjesec čitam Vogue (britanski mi je obavezna literatura).

Ponekad mi je moda i posao. Unutar agencije imala sam nekoliko projekata za naše modne brandove (Guliver kampanje, revija Goldenpoint itd.) na kojima sam radila kao art direktor. To su zaista odlična iskustva.

Suradnja s našim profesionalcima (Petar Trbović, Mare Milin, Bruna Kazinotti, Simona Antonović, Mijo Majhen...) predstavljaju mi čisti gušt.

Marko Banjavčić

 

Objavljeno: 19.08.2011. u 10:16

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p