CELEB STYLE

Robert Sever: 11. kolekcija

Uoči skore revije, s dizajnerom smo razgovarali o novoj liniji, trednovima, polemikama na modnoj sceni...
Upravo predstavljate 11. autorsku kolekciju; koliko sami primjećujete pomake u svakoj novoj sliniji?
Svaki put pristupam s jednakim , ili još većim entuzijazmom....i kreativno se prije svake kolekcije osjećam kao da je prva. Pomaci su u svjesnosti tehničkog dijela, u tome što odgovorno dizajniram shvačajući da će to što stvaram netko prepoznati i nositi kao dio svoje osobnosti. Za svaku kolekciju se brand RS trudi ponuditi kontinuitet i dosljednost dizajnerskoj filozofiji, ali s novim artističkim detaljima ili novim tehničkim zahvatima.


U kom ste smjeru krenuli s istraživanjima?
Zapravo sam nakon silne lepršavosti i kolorita posljednje kolekcije poželio okrenuti glavu od toga i probati nešto drugo. Samim tim je i forma nove kolekcije puno stroža u liniji, puno kompleksnija u detaljima i u puno tamnijim tonovima... Početna ideja je bila grafička strogost, jednostavni oblici koji su funkcionalni, s novim metodama u artizmu...htio sam da cijeli osjećaj kolekcije bude jako cool, suvremen , gotovo klasičan , ali klasičan u modernom kontekstu. Kao nova klasika.

Koji je vaš ovosezonski 'it' komad?

Naravno jedna od torbi, i to svakako „Edith weekend bag" , koji smo ponudili u vrlo grafičkom printu i u kombinaciji raznih vrsta koža.Od odjeće to je jaknica koja je kombinacija muške vojne jakne s reduciranim ali opet sa kompleksnim detaljima kao što su produženi džepovi ili plise ne stražnjem dijelu. I svakako coctail haljina ... Ili tunika s printom... Puno je opcija i jednostavno je nemoguće izdvojiti. Za mene je ovo „it" kolekcija - upravo ona koja je najbliža onome što trenutno kao dizajner jesam.

Ovaj put se kroz modele provlači duh Edith Piaf; zašto ona?
Njezin rad i životna priča su me duboko dojmili. Kao umjetnica je imala slobodu i interpretirala je kroz svoj rad vrlo jasne i osobne emocije. Ima tu nevjerojatnu snagu, ekstremno je individualna  i strastvena. A to su osobine koje me kod ljudi i inače privlače



U vašim se kolekcijama redovito prepoznaje i geografski utjecaj; jeste li (i kako) posljednje radove podvukli duhom Pariza?

Nisam imao tendenciju stavljati Pariz u kontekst kolekcije, ali finalni dojam jest vrlo chic i usudio bih se reci da ima taj francuski štih, odnosno potrebu za individualnim kombiniranjem, neku osobnu uniformiranost.



Kao inspiraciju često odabirete snažne žene - Fridu Kahlo, izmišljenu muzu Francescu Divorsay, sada Edith... Šaljete li tako poruku da je za nošenje vaše odjeće nužna jaka osobnost?  
Jaka osobnost je nužna u životu, a ne samo da bi se nosila moja odjeća, ali nikako ne mogu odrediti tko će na kraju nositi to što stvorim i to nije moja briga ni cilj. Moja je zadaća shvatiti potrebe žene koja živi sada i ovdje i ponuditi joj nove opcije interpretiranja njezina karaktera i zadovoljiti svoju artističku viziju. Definitivno ne volim reference iz povijesti ukoliko nemaju smisla, ukoliko nisu postali klasika kroz svoju namjenu!



U posljednje se vrijeme često vode polemike o (ne)nužnusti formalnog školovanja za bavljenje modom; kakav je vaš stav?

Polemike vode ljudi koji nemaju pametnija posla. Ako je netko talentiran i radišan, stvara svoja djela bez da ima školu za isto - zašto ne? Kreativnost i talent se ne mogu mjeriti diplomom ili završenom školom. Uostalom, gospođa Prada je studirala političke znanosti, gospodin Tom Ford arhitekturu... Naravno da smatram da se osnova znanja i zanata moraju znati, ali to se sve može naučiti i kroz rad. Te su polemike kod nas postale toliko smiješne i sulude; kao što su i sve vrijednosti u ovoj zemlji izokrenute.



Jedan ste od rijetkih domaćih dizajnera koji od samih početaka nastupa samostalno. Kako to da se niste vezivali uz neki grupni, produkcijski jaki projekt?

Odgovor je jednostavan- nitko mi nije ponudio uvjete koje si sam, u suradnji sa svojim timom, ne bih mogao osigurati. A nekako mi i nije humano prema svakoj dizajnerskoj viziji da se nekoliko raznih vizija stavlja u isti kontekst prostora ili vremena. Time se gubi individualnost. Ali , kao sto ja često znam reći , nikad se ne zna. Možda se jednog dana zbog ovog ili onog razloga priključim nekom od tih projekata



Na nedavnom Cro-a-Porteru većina dizajnera upadljivo se bazirala na haljinama; kako to tumačite?

Ne želim biti kritičan prema kolegama do te mjere da prozivam njihove kreativne snage, ali staviti haljine je svakako ziheraška varijanta - svakako da je potencijalni kupac ipak spreman odvojiti određenu svotu novaca za jednu haljinu nego za, možda, hlače ili jaknu. A i haljine su svakako zahtjevnije za scenu i kod nas se svi vole igrati tog glamura koji je zapravo i ne postoji. Mi nismo tržište za to, bar ne u mjeri u kojoj bi glamur sam trebao biti.  


Kritike na dizajnerski dio dobrog dijela domaćih evenata su sve lošije... Znači li to da je tržište postalo zahtjevnije, ili su autori krenuli u krivom smjeru?

To je svakako kombinacija obje stvari: sve je više dizajnera i sve je manje onih koji se ističu po nečemu. Nedostaje jakih dizajnerskih potpisa, više se ne pojavljuju genijalci kao sto je Ivana Popović ili I-gle. Svi vole taj 'safe play'. Za mene je to ubijanje kreativnosti kao takve.
A svakako da je i zbog utjecaja medija i tržište postalo zahtjevnije nego prije par godina - svi žele nešto novo i svježe! I imaju puno pravo na to!



Bave li se domaći dizajneri previše 'citatima' djela velikih modnih kuća?
Da , svakako. Ali svako ima pravo raditi što i kako želi. I ako nekome nije neugodno staviti svoje ime ili ime branda iza nečega sto nije njegovo djelo, nego očiti citat ili replika nečijeg djela - samo neka izvoli. Ali na kraju se sve zna i sve je jasno.



U kojoj mjeri vi dozvoljavate da svjetski bestseleri utječu na kolekcije koje potpisujete?
Ne razmišljam o tome dok radim i ne opterećujem se. Naravno da stvari utječu jedne na druge, pa tako i na mene. Ali se trudim stvarati iznutra, iz kreativnosti.


Objavljeno: 19.10.2007. u 18:16

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p